Onko väärin toimia näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli poika 7v ja tyttö 5v nukkuvat samassa huoneessa. Joululomalla alkoi joku outo ongelma eli iltaisin nukkumaan mennessä vain riekkuvat ja kikattavat tai vähintään pölisevät kovaäänisesti. Tosin se pölinä muuttuu väkisinkin riehunnaksi jossain kohtaa.

Mikään ei tunnu auttavan. On laitettu jäähylle, on sanottu nätisti, on sanottu rumasti, on otettu leluja pois, on otettu käyttöön tarrataulu johon tulee tarra jos ilta menee hyvin... Mutta ei.

Nyt meinasin, että olkoon. Kikattakoot siellä sitten just niin pitkään kuin energiaa piisaa enkä puutu sanallakaan. En enää keksi miten voisi rangaista ja miten ton saa loppumaan.

[QUOTE="vesa";22896123]Kyllä ne lopettavat tuossa noin 17 vuoden iässä.[/QUOTE]

Peesi. Pojat 11 ja 7 nukkuvat viereisessä huoneessa 12v siskon kanssa ja joka ikinen ilta sieltä kuuluu supinaa ja kikatusta, välillä lentää tyynyjä alakertaan asti :) Se on toisaalta tosi hauska ja varmaan muistelevat vanhempanakin noita hetkiä, mutta väliin kuluttavaa varsinkin jos itsellä on ollut rankka päivä ja haluaisi hiljaisen talon..vaan kaikkea ei saa, varsinkaan kun on mennyt muksuja tekemään :D
Meillä siis puututaan vaan siihen riehumiseen ja siihen etteivät kikattele liian myöhään, nykyään pysyvät kyllä onneksi jo suurimmalti osin omissa sängyissään.

Meillä on ihan sama ongelma 10- ja 13-vuotiaiden kanssa :kieh:
Muuten mitään haittais mutta seinän takana nukkuu mies jonka pitää herätä aamuyöstä töihin ja 1v joka välillä herää noiden kahden apinointiin.

[QUOTE="vieras";22896231]Saavatko tarpeeksi päivän aikana liikuntaa ja ulkoilua, jos illalla ei väsytä?[/QUOTE]

No toi likkakin oli tänään just baletissa ja päivällä ramppasin kahden pienemmän kanssa pitkin kylää muutaman tunnin.

Ja toi 7v liikkuu niin paljon ettei oikeestaan enempää vuorokaudessa voi liikkua.

Olen tehnyt samoin oikein umpiväsyneenä. Kun kukaan ei pese hampaita, enkä jaksa vahtia,että se tapahtuu, kukaan ei ole hiljaa, eikä laita yöpukua päälle, eikä kukaan todellakaan ole menossakaan nukkumaan, olen tehnyt noin. Kolme kertaa ainakin.

Olen sammutellut valoja yleisistä tiloista, sanonut, että minä menen nyt nukkumaan, kiljukaa, huutakaa ja hajottakaa taloa koko yö aamuun asti. =)

Sitte ne on menny aika pian nukkumaan ja joka ainoa pentu on pessyt jopa hampaansakin. :o

[QUOTE="vieras";22896418]Olen tehnyt samoin oikein umpiväsyneenä. Kun kukaan ei pese hampaita, enkä jaksa vahtia,että se tapahtuu, kukaan ei ole hiljaa, eikä laita yöpukua päälle, eikä kukaan todellakaan ole menossakaan nukkumaan, olen tehnyt noin. Kolme kertaa ainakin.

Olen sammutellut valoja yleisistä tiloista, sanonut, että minä menen nyt nukkumaan, kiljukaa, huutakaa ja hajottakaa taloa koko yö aamuun asti. =)

Sitte ne on menny aika pian nukkumaan ja joka ainoa pentu on pessyt jopa hampaansakin. :o[/QUOTE]

No meidän lapset on fanaattisia hampaiden pesijöitä eli ne ei jätä sitä väliin edes, vaikka joskus sanon että ei ole pakko. Eli jos esim. tultu jostain tyyliin keskellä yötä ja lapset nukkuu jo autossa niin ei... ei voi jättää pesemättä. :D

[QUOTE="alkup";22896485]No meidän lapset on fanaattisia hampaiden pesijöitä eli ne ei jätä sitä väliin edes, vaikka joskus sanon että ei ole pakko. Eli jos esim. tultu jostain tyyliin keskellä yötä ja lapset nukkuu jo autossa niin ei... ei voi jättää pesemättä. :D[/QUOTE]

Ihanan raivostuttavia. :D

Meillä on ihan sama ongelma 10- ja 13-vuotiaiden kanssa :kieh:
Muuten mitään haittais mutta seinän takana nukkuu mies jonka pitää herätä aamuyöstä töihin ja 1v joka välillä herää noiden kahden apinointiin.

meillä sama homma... pojat 5v. ja 9v. ja kuopus siis 1v. Jos isänsä sattuu "laittamaan" porukan nukkumaan , on takuuvarmaa et supitus, naureskelu jne alkaa... Kun minä vien heidät, eivät uskalla alkaa häroileen:D;)

Meillä mennyt aina lapset ikäjärjestyksessä nukkumaan, pienimmästä alkaen. Siinä saa isompienkin kanssa kahdenkeskistä aikaa ja lopulta esikoisen. Täytyyhän sitä vanhimmalla jotain oikeuksia jo olla.

Yhteistyössä