Onko väärin miestä kohtaan jos en ota sitä mukaan synnytykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Musta tuntuu että haluaisin kuitenkin mennä yksin. Aikaisemmin mies on ollut mukana ja ihan ok että on ollut mutta kuitenkin tuntuisi kivammalta mennä yksin tällä kertaa.
Mies itse haluaisi mukaan ja pelkään että loukkantuu jos en huoli mukaan, varsinkin kun mitään muuta syytä ei ole kun mun tunne. Mies ei ole tehnyt mitään väärin, ei edellisissä synnytyksissä eikä muutenkaan.
Se synnyttäminen on niin perseestä ja nöyryyttävää että haluaisin mahdollisimman vähän porukkaa ympärille. Ja jos mies ois kotona niin ei tarttis huolehtia lapsenvahdeistakaan.

Mutta pelottaa että kehitän vuosisadan perheriidan jos nyt sanonkin haluavani mennä yksin.

Mun mielestä miehellä on oikeus tulla mukaan jos haluaa, koska kyseessä on hänenkin lapsensa. Mutta voithan ehdottaa tuota että jäisi kotiin sen lastenvahtisyyn nojalla. Eihän sitä tiedä lähteekö mies mukaan siksi että ajattelee sun haluavan vai siksi että itse haluaa.

[QUOTE="vieras";26545320]Mun mielestä miehellä on oikeus tulla mukaan jos haluaa, koska kyseessä on hänenkin lapsensa. Mutta voithan ehdottaa tuota että jäisi kotiin sen lastenvahtisyyn nojalla. Eihän sitä tiedä lähteekö mies mukaan siksi että ajattelee sun haluavan vai siksi että itse haluaa.[/QUOTE]

Juuri näin.

Juttelet miehen kanssa lapsenvahtiasioista ja voithan sitte kysyä, että jos hän jää kotiin ja kerrot vielä sen että se on sulle okei, mutta jos mies toteaa että haluaa mukaan niin sitten ehdottomasti mukaan.

Mun mielestä naisella on täys oikeus päättää ketä ottaa mukaan vai ottaako mketään.
Onhan se tietty sen miehenkin lapsi, mutta synnytys on vaan niin henk.koht kokemus että kyllä pitää olla oikeus päättää haluuko mennä yksin ai ei.
Jos mies oikeesti ajattelee naista, niin kyllä hän kunnioittaa naisen päätöstä oli se mikä tahansa.

[QUOTE="vieras";26545320]Mun mielestä miehellä on oikeus tulla mukaan jos haluaa, koska kyseessä on hänenkin lapsensa. Mutta voithan ehdottaa tuota että jäisi kotiin sen lastenvahtisyyn nojalla. Eihän sitä tiedä lähteekö mies mukaan siksi että ajattelee sun haluavan vai siksi että itse haluaa.[/QUOTE]

Molempien lapsi se on ja syntymän ihme on aina ainutlaatuinen. mieskin ansaitsee sen halutessaan nähdä. Helpottaisko yhtään että mies odottaa vaikka ihan oven ulkopuolella ja astuu sisälle sillä hetkellä kun pää on ulkona? Sittenhän se keskittyykin jo vauvaan.
On varmasti ikävä kokea synnytys nöyryttäväksi (jos muistan sanasi oikein ap), mutta mies jos todella haluaa nähdä lapsensa syntyvän olisi varmasti aina pahoillaan että olet sen häneltä kieltänyt.
minusta on yhtä väärin kieltää haluavaa isää tulemasta mukaan kuin että isä kieltäytyy tulemasta vaikka äiti kaipaisi tukea :/ lapsi on molempien yhteinen ja kaikki lapseen liittyvä kuuluisi jakaa molempien kesken.

[QUOTE="...";26545373]Mun mielestä naisella on täys oikeus päättää ketä ottaa mukaan vai ottaako mketään.
Onhan se tietty sen miehenkin lapsi, mutta synnytys on vaan niin henk.koht kokemus että kyllä pitää olla oikeus päättää haluuko mennä yksin ai ei.
Jos mies oikeesti ajattelee naista, niin kyllä hän kunnioittaa naisen päätöstä oli se mikä tahansa.[/QUOTE]

Olen samaa mieltä.

Muoks. Toisaalta jos syynä on tuo että kokee synnyttämisen nöyryyttäväksi, olisiko se asia mikä kannattaisi käsitellä? Josko sen jälkeen näkisikin miehen voimavarana.

Viimeksi muokattu:
Suositteleen kysymään mieheltä, mitä hän haluaa. Haluaako ehdottomasti tulla mukaan vai jäisikö mieluummin kotiin lapsenvahdiksi.

Minusta miehestä on ollut hyvää seuraa sinä aikana, kun siellä on joutunut olemaan yksin.

Kuinkahan moni mies suostuisi siihen, että hän makaa alapää paljaana usean ihmisen edessä ja vääntää tuskissaan vaikka isoa kakkaa kaikkien katsellessa vieressä. Ja vaimo vielä siinä töllöttämässä, kun hoitohenkilökunta tökkii sormeilee ukon peräpäätä? Ei taitais onnistua.

Kyllä tuollaiset sairaalassa tehtävät toimenpiteet on niin yksityisiä, että potilaalla on jo intimiteettisuojan nojalla oikeus valita, tuleeko toimenpidehuoneeseen yleisöä vai ei. Eihän äiti itsekään näe lapsen syntymää. Miksi isän sitten pitäisi se ulostautuminen nähdä?

On väärin. Ihan yhtä intiimiä se on se lapsen tekeminenkin. Entä jos isän tunteetkin jäävät sitten kylmemmäkdi tätä lasta kohtaan jos et anna hänen osallistua synnytykseen? Ja miten ajattelit kertoa lapsille että jonkun synnytykseen isä sai tulla ja toisen syntymää et halunnut hänen isänsä näkevän lainkaan?

On väärin miestä kohtaan, se on hänenkin lapsi.

Mutta

Tokikin asia on sinun päätettävissä, eikä sinun ole pakko ottaa miestä mukaan jos et halua. Mutta miehellä on täysi oikeus asiasta loukkaantua.

En sitten tiedä kumpaa kysyit, onko se väärin miestä kohtaan vai onko sulla oikeus.

Mielestäni on todella väärin kieltää miestä tulemasta synnytykseen, jos hän itse todella haluaa mukaan näkemään lapsensa syntymän, Jos on tulossa vaan sinun tueksesi, eikä välitä nähdä lapsen syntymää on ok että jää pois

Kuinkahan moni mies suostuisi siihen, että hän makaa alapää paljaana usean ihmisen edessä ja vääntää tuskissaan vaikka isoa kakkaa kaikkien katsellessa vieressä. Ja vaimo vielä siinä töllöttämässä, kun hoitohenkilökunta tökkii sormeilee ukon peräpäätä? Ei taitais onnistua.

Kyllä tuollaiset sairaalassa tehtävät toimenpiteet on niin yksityisiä, että potilaalla on jo intimiteettisuojan nojalla oikeus valita, tuleeko toimenpidehuoneeseen yleisöä vai ei. Eihän äiti itsekään näe lapsen syntymää. Miksi isän sitten pitäisi se ulostautuminen nähdä?
Lapsen syntyminen ja paskominen nyt on hiukan eri asia. Ei se paska naisen olisi mutta lapsi on miehen.

olisi tehdä niin kuin joku jo ehdottikin. Mies odottaa oven takana, äiti saa rauhassa synnyttää ja tulee saliin heti kun vauva on ulkona. Sitten näkevät molemmat yhtäaikaa sen tärkeimmän eli hetken kun vauva syntyy ja saavat olla vastasyntyneen kanssa alusta asti.

Yhteistyössä