Onko väärin käydä suihkussa ja jättää vauva yksin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama

Vieras
Onko väärin käydä suihkussa ja jättää vauva yksin? siis nukkumaan omaan sänkyynsä ja minulla menisi suihkussa n.10 min? En ole tätä vielä tehnyt mutta en tiiä, ei se pahalta kuulosta....vai?
nyt tietty tulee jostain hirveää saarnaa ja sitä en kaipaa :)

Samassa asunnossahan te olette (vai?). Kyllä mä jätän neidin sänkyynsä nukkumaan. Tai jos on hereillä, otan sen sitteriin istumaan tuohon suihkun ovelle (on muuten äitin suihkuttelu ja varsinkin pyyhkeellä kuivaus neidistä hirmusen huvittavaa katsottavaa). =)

Eli siis jos noin ei vois tehdä, niin minä en varmaan pääsisi koskaan suihkuun, koska olen lähes aina yksin 3.n kanssa, joista yksi on vauva. Eli ei ole väärin, ei. Pakkohan se on pesullakin käydä!

No kyllä voit. Meillä pesuhuone talon toisessa päässä ja välillä jätin pojan yksin hereillä sänkyynsä köllimään jos ei nukkunut ja piti suihkuun. Otin vain itkuhälyttimen mukaan niin kuulin aina jos jokin hätä.

Mulla ei oo lapsia ja haluaisin todellakin kuulla tähän vastauksen. Miten muuten, kuin että vauva olisi sen aikaa yksin? Ellei sitä ota sitterissä (vai mikä se kapistus on) mukaan suihkuhuoneen lattialle, jos tilaa on.

Vertaisin tuota tilannetta siihen, että vanhemmat nukkuvat, eiväthän he silloinkaan voi joka hetki olla vieressä vahtimassa..? Selittäiskö joku :). Sitten kun vauva on isompi ja ryömii on varmaan mutkikkaampaa, mutta jos on ihan pieni niin eihän se karkuun pääse.

:o No ei ole väärin. Eikä vessassakäyntiä varten tarvitse hälyttää paikalle lapsenvahtia.
Vauva kyllä pärjää muutaman minuutin omassa seurassaan, ja kuulet kuitenkin jos alkaa itkeä.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Mulla ei oo lapsia ja haluaisin todellakin kuulla tähän vastauksen. Miten muuten, kuin että vauva olisi sen aikaa yksin? Ellei sitä ota sitterissä (vai mikä se kapistus on) mukaan suihkuhuoneen lattialle, jos tilaa on.

Vertaisin tuota tilannetta siihen, että vanhemmat nukkuvat, eiväthän he silloinkaan voi joka hetki olla vieressä vahtimassa..? Selittäiskö joku :). Sitten kun vauva on isompi ja ryömii on varmaan mutkikkaampaa, mutta jos on ihan pieni niin eihän se karkuun pääse.

No silloin kun tyttö oli ihan pieni niin usein hän oli pinniksessä sen aikaa kun mä kävin suihkussa, oven jätin raolleen. Nyt kun tosiaan liikkuu jo, niin otan tytön sitterissä mukaan tai käyn sit suihkussa kun mies on kotona! :D

Mutta tosiaan, voihan se vauveli pötkötellä sen ajan lattiallakin jos ei vielä liiku.

Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:

Kun vauva oli ihan pieni, niin niiden pikkutirsojen aikana ehti hyvin käydä suihkussa (ja muuta ei sitten juuri ehtinytkään tehdä). Sitterissä kylppärin lattialla meillä tillotti vauva sitten kun oli vähän isompi, ja kun oli vielä vähän isompi, tuli äidin kanssa suihkuun mukaan :)

Siinä vaiheessa kun lasta ei voi jättää kotona hetkeksikään silmistä turvalliseen paikkaan (esim pinnasänkyyn tai sitteriin) voi äiti tai isä mennä tarkistamaan oman henkisen tasapainon.

Miten joku voisi edes olla lapsen lähellä 24/7 ihan joka sekuntti?

Vaikeempaa se on nyt taaperon kanssa :D Kun kerkee tekemään pahojaan. Joskus tulee mukaan suihkuun, joskus ottaa leluja pesuhuoneen lattialle ja leikkii siinä. Joskus laitan jopa jonkun pienen lasten ohjelman jota katsoo olkkarissa. Mutta aina ei ole yhteistyökykyinen ja silloin käyttää tilanteen hyväksi ja tekee koiruuksia sen aikaa kun olen suihkussa.

Vauva-aikana vielä oli helppo järjestää tuo suihkussa käyminen :)

Itsekin "pelkäsin" käydä suihkussa lapseni ollessa ihan vauva ja ajattelin sen heräävän just sillo ku shampoot on päässä! Kuitenkin suihkussa kävin ja sen verran kuitenkin halusin varmistua että kaikki on hyvin laittamalla itkuhälyttimen vauvan lähelle ja toisen luokseni kylpyhuoneeseen :)

Yhteistyössä