onko uudelleen synnyttäjillä useinki raju avautuminen?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
eli vaikka 5cm 15minuutissa? mulle kävi näin ja nyt pelkään synnyttää tän tulevan. mietin oliko syynä se että käynnistettiin vai se että oon uudelleen synnyttäjä ja näin voi käydä.
 
näin mulla
no mulla avautu synnärillä hissimatkan aikana kolme senttiä sängylle kun pääsin kätilön tutkittavaksi niin hän sanoi että sitten vaan ponnistamaan.. olin hiukan yllättynyt. synnytys oli mielestäni hiukan kivuliaampi täsät kakkosesta kuin ekasta. johtusko siitä kun ei kerinnyt saamaan sitä epiduraalia
 
Mulla molemmissa synnytyksissä ensimmäiset 5cm avautu todella hitaasti ja vimpat 5cm melkein jatkuvalla supistuksella ja vauhdilla auki!

muok. ensimmäinen käynnistyi luomusti (16h) ja toinen tipalla (6h) Mutta synnytyksen kulku oli suunnilleen samallainen ,toinen vaan nopeutettuna!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Mulla molemmissa synnytyksissä ensimmäiset 5cm avautu todella hitaasti ja vimpat 5cm melkein jatkuvalla supistuksella ja vauhdilla auki!
mulla kans näin tokasta. samalla oli valtava ponnistamisen tarve. itse koin sen kamalaksi,en pystyny kontroloimaan itseeni ollenkaan. siitä jäi pelkoja. ajallisesti mitätön aika,varmasti sen kestän jos taas niin käy. mutta pelottaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Mulla molemmissa synnytyksissä ensimmäiset 5cm avautu todella hitaasti ja vimpat 5cm melkein jatkuvalla supistuksella ja vauhdilla auki!
mulla kans näin tokasta. samalla oli valtava ponnistamisen tarve. itse koin sen kamalaksi,en pystyny kontroloimaan itseeni ollenkaan. siitä jäi pelkoja. ajallisesti mitätön aika,varmasti sen kestän jos taas niin käy. mutta pelottaa.
oon ittekkin ajatellu jos kolmannen joskus saan että mitä jos en ole sairaalassa kun viimiset 5cm lähtee avautumaan??!!
 
ap
olin itse auki sairaalaan mennessä 3cm siitä meni 5tuntia että aukesin 2cm lisää. sitten kävin pissalla ja piti saada epiduraalia lisää. kuitenkin kävi niin että meni 15minuuttia ja aukesin loput 5cm. vauva oli pihalla 5min ponnistuksen jälkeen. ja oli toinen synnytys. kolmas joka on ihan nurkilla pelottaa nyt helvetisti suoraansanoen.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ä-2:
Mulla molemmissa synnytyksissä ensimmäiset 5cm avautu todella hitaasti ja vimpat 5cm melkein jatkuvalla supistuksella ja vauhdilla auki!
mulla kans näin tokasta. samalla oli valtava ponnistamisen tarve. itse koin sen kamalaksi,en pystyny kontroloimaan itseeni ollenkaan. siitä jäi pelkoja. ajallisesti mitätön aika,varmasti sen kestän jos taas niin käy. mutta pelottaa.
oon ittekkin ajatellu jos kolmannen joskus saan että mitä jos en ole sairaalassa kun viimiset 5cm lähtee avautumaan??!!
mun täytyy ehdottomasti puhua tuostakin kun meen ensviikolla käymään synnärillä. huh huh.
 
vieras
minä avauduin ensimmäisessä synnytyksessä 3cm -> täysin auki ja pääkin oli jo synnytyskanavassa alle tunnissa. Olin varautunut olemaan synnytyssalissa tunteja kun synnytysvalmennuksessa kerrottiin että ensisynnyttäjällä avautuminen kestää. Toisin kävi.

Nyt tätä toista odottaessa toivon että ehdin edes sairaalaan jos synnytys on vielä nopeampi.
 
tiitu
Mä olin sairaalaan tulotarkastuksessa 4-5cm auki, supisti ja ponnistutti koko ajan joten pikaisesti vietiin pyörätuolilla saliin missä olinki jo täysin auki.. Ei siinä montaa minuuttia mennyt..
 

Yhteistyössä