Onko unettomuus normaalia loppuraskaudessa??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auttakaa pliiis!! :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auttakaa pliiis!! :(

Vieras
Olen nyt n. viikonajan kärsinyt unettomuudesta. Aamuyöstä vasta saan unen vaikka kuinka väsyttäisikin. Mistä voisi johtua, alkaa pikkuhiljaa jo ahistaan :(. Itse en ainakaan tiedä että pelkäisin esim. tulevaa synnytystä tai mitään muutakaaan. Kauheen raskasta kun viellä päivät hoidan 11kk ikäistä lastani.

Auttakaa pliis jos joku tietäis mistä johtuu!.

Mulla oli ihan samaa ja aikalailla normaalia taitaa olla.. : / Eipä siihen mikää auttanu, mä ite nousin aina ylös kun uni ei tullu, turha sitä oli jäädä sänkyyn pyöriin..Kävin kokeilee sit vähän ajan päästä uudestaan..

On ihan normaalia, en tiedä mistä johtuu (tai mielestäni olen kuullut, mutta en muista).
Itselläni on ollut samaa kaikkien odotusten (3) kohdalla, ja se on tosi turhauttavaa, kun aikana jolloin olisi vielä mahdollisuus nukkua, niin se ei onnistukaan. Olen ollut synnytyksen käynnistyessä sitten aina tosi väsynyt jo valmiiksi näiden valvomisten takia. Voimia!

voi kun helpottava kuulla että muillakin on ollut samaa...pelkäsin jo et olen sairastunut johonki unihäiriöön..jospa pian taas alkaisin unen saamaan.. se on niin kauhea tunne kun väsyttää ja ei vaan uni tuu..

HEI! mulla oli samaa. KEsti yli kuukauden. Nukuin ehkä viikossa 8 tuntia.
Lääkärissä ei otettu kauhean vakavasti.
Synnärillä sanoivat,e ttä oisin ehdottomastiu tarvinnut lääkkeet.
Joissain määrin se on ihan normaalia, mutta rajansa kaikella..

No älä nyt viitti valittaa jostain viikon unettomuudesta! Joillain se on paaaljon pahempaa odotusaikana ja muutenkin.

unettomuudesta kärsiminen on subjektiivista, ja toisten on ihan turha huudella mistä saa valittaa ja mistä ei. joku pärjää ilman kunnon unta hyvinkin pitkän aikaa, kun toisella menee mielenterveys jo tuosta viikosta. tähänhän vaikuttaa hyvin paljon myös muu elämäntilanne. ihan sama mitä täällä sanoo, niin aina löytyy joku, jolla kaikki on ollut niiiiiiin paljon vaikeampaa kuin muilla...

Ihan normaalia :) Lähes kaikilla odottajilla on, ja sen on tarkoitus valmistaa äitiä sitten heräilemään vauvan kanssa ekojen kuukausien ajan. Ettei tulisi niin shokkina sitten synnytyksen jälkeen ne mahdolliset huonot yöt :)
Tästä siis on paljonkin englanninkielistä matskua, mutta suomessahan on ihan kauheeta ja epänormaalia jos äiti ei saa nukuttua ja vähintäänkin joku masennusdiagnoosi heti päällä.

Normaalia on. Tietenkin neuvolasta voidaan (varmaankin?) määrätä nukahtamislääkkeita jos pahaksi äityy. Itselläni alkoi nukahtamisvaikeudet suunnilleen viikolla 25 ja jäin sairaslomalle viikolla 29, kun tekin tiukkaa mennä töihin 5.00 ja hoidella hotelliaamiainen :D

minä sain lääkettä siihen kun en pystynyt nukkumaan,kolme lasta kotona ja päivät piti jaksaa olla pystyssä,kuukauden olin lähess unetta ja sitte ei vaan enää jaksanu ja äippäpolilla kirjotettiin resepti ja sanoi lääkäri et kyllä ihminen unta tarvitsee etjaksaa.

[QUOTE="a p";22043724]en varmaan saakkaan, mutta se nyt kummiskin on normia että ei vauva aikana paljoa nukuta :).[/QUOTE]

Jaksat tuon unettomuutes paremmin nyt,ku palsta sanoo et se on normaalia?:D

No onhan se jossain määrin ihan normaalia. Mutta, ei se siinä mielessä oo jos monia viikkoja valvoo yöt. Itsellä oli niin, ja ihan lääkäri sanoi, että vaikka elimistö valmistautuu ns. yöheräilyyn jne, ei monen viikon unettomuus ole normaalia. Kyllä ne vauvatkin nukkuu yleensä edes 2 tunnin pätkissä. Mutta tosiaan, itse ukahdin aina vasta 4-5 aikoihin aamuyöstä. JA lapsi heräsi 7 aikaa. Eli kaks tuntia yössä. Kyllä se pisti elimistön aika solmuun. Valvoin 6 viikoa noin, ennekuin vauva syntyi. Ja enemmän mä nukuttua sain kun vauva syntyi...

Alkuperäinen kirjoittaja Kohta kolmen äiti;22043739:
Ihan normaalia :) Lähes kaikilla odottajilla on, ja sen on tarkoitus valmistaa äitiä sitten heräilemään vauvan kanssa ekojen kuukausien ajan. Ettei tulisi niin shokkina sitten synnytyksen jälkeen ne mahdolliset huonot yöt :)
Tästä siis on paljonkin englanninkielistä matskua, mutta suomessahan on ihan kauheeta ja epänormaalia jos äiti ei saa nukuttua ja vähintäänkin joku masennusdiagnoosi heti päällä.

No oletko itse kärsiny unettomuudesta?
JA hoitanu muut lapsesi? meillä vauva nukkuu yöt läpeensä. Ja nukkui jo ihan sairaalasta asti.
Joten olin todella helpottunut, kun vauva syntyi. valvoin öitä, ja olin jo ihan pihalla.
ja KYLLÄ, masennus oli lähellä. Enhän mä jaksanu enään tehdä mitään,. en edes ulkoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja mitenhän tuut jaksamaan;22043698:
Luuletko et saat sit nukkuu rauhas ku vauva syntyy?

Normaalia on.

Mä kärsin unettomuudesta kun odotin 3. lastamme. Kun vauva syntyi, niin unettomuus loppui. Vaikka vauva heräsi 1-2 tunnin välein syömään, niin olin paljon pirteämpi kuin odotusaikana. Ja oli ihanaa kun nukahdin aina syötön jälkeen helposti.

Tsemppiä ap! Kyllä unettomuus on normaalia raskausaikana. Ei kai auta muu kun yrittää nukkua päivällä.

Yhteistyössä