Onko tytöillä kovempi kuri kuin pojilla?

Tai siis puututaanko/rajoitetaanko tyttöjen hömpötyksiä ja villityksiä herkemmin kuin poikien? :whistle: Tuli vaan mieleen tuosta vaate hässäkästä..Itellä kun ei oo oikeen mihin verrata kun kasvamassa on kaks poikaa eikä multa edes löydy pikkuveljeä/isoveljeä että olisin voinut narista et miks veli saa,mut mä en...

No meillä ei.

Mutta äitini muinoin myönsi, että mä olin se, joka sai joka asiasta taistella ja ikkuveljelle sallittiin samat systeemit kolmen vuoden päästä mukisematta.

Mutta johtuiko se siitä, että olin tyttö vai siitä, että olin esikoinen, se onkin eri juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja kangasajuruoho:
No meillä ei.

Mutta äitini muinoin myönsi, että mä olin se, joka sai joka asiasta taistella ja ikkuveljelle sallittiin samat systeemit kolmen vuoden päästä mukisematta.

Mutta johtuiko se siitä, että olin tyttö vai siitä, että olin esikoinen, se onkin eri juttu.
Meillä ne kaksi poikaa ovat kyllä kokeneet vähän samoin, kaksi vuotta nuorempi veli on saanut jotain nuorempana kuin isoveljensä. On pitänyt oikein kiinnittää asiaan huomiota, ettei ajattelemattomuuttaan toimi epäreilusti.

Tää maailma on sellainen, että nainen on suurimmaksi osaksi heikommassa asemassa kuin mies ja myös yleensä fyysisesti heikompi osapuoli. Joten kai se on ihan luonnollista, että tyttöjä enemmän suojellaan kaikelta pahalta.

Itse luulen, että vanhemmilla on suurempi tarve turvata ja suojella tyttöjä kuin poikia. Osa tätä turvaa ja suojaa voi olla kova kuri. Poikien ehkä ajatellaan olevan turvassa jo siksi, että ovat poikia.

Ja vaateasioissa tytöillä on ehdottomampia mielipiteitä kuin pojilla, koska yleensä ja keskimäärin tytöt ovat vaatteista kiinnostuneempia kuin pojat. Ja niistä on sitten valmis myös riitelemään äidin kanssa.

vieras
Minä ainakin uskon näin ja siksi se "tytöt kapinoi enemmän" juttu on tullutkin, tottakai kapinoi jos heitä rajoitetaan enemmän ja pojat tekee mitä haluaa. Mutta onneksi meillä on vanhempina mahdollisuus kääntää tuo kelkka ja tarjota molemmille sukupuolille yhtä tiukka ja salliva kasvatus, niin ei tule katkeruuksia.

Yhteistyössä