Onko typerää laittaa 4 vuotiaalle nauhakengät hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja typerys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

typerys

Vieras
Meillä olisi tuolle neljän vanhalle nahkaiset nauhakengä kaapissa syksyksi. Onko ihan nou nou hoitoon? Ei osaa siis itse solmia nauhoja. Vai menenkö vaan sinne markettiin ja ostan ne välikausi goret? Tuntuu vaan tyhmältä kuluttaa kun muuten käypäset kengät löytyy jo kaapista (olen yrittänyt vähentää kulutusta viime aikoina). Hoito siis aloitettu vasta niin en oikein tiedä näitä päivähoidon käytäntöjä.

Meillä ei ole ikinä ollut lapsilla mitään tarrakenkiä, vaan aina nauhalliset kengät (muutamia talvisaappaita lukuunottamatta), eikä kyllä,ikinä ole tullut mitään valitusta. Päinvastoin pariinkin otteeseen kehuttu, miten meidän lapsilla on hyvin jalassa pysyvät kengät kun saa nauhoilla niin hyvin säädettyä.

On tyhmää ja ajattelematonta.
Kenkien pitää olla sellaiset, että lapsi saa ne itse jalkaan.

Olen muutaman kerran hakenut lapsen kesken päivää pois, kun olen töistä aikaisemmin päässyt ja katsonut kun se tarhaporukka menee ulos.
Jos siinä hälinässä pitäisi tätien vielä solmia 20 paria kengän nauhoja, niin taitaisi tulla tädeillä itku

Okei, eli kahdenlaisia vastauksia. Mutta juurikin tuota pohdiskelin että työllistääkö hoitajaa liikaa? Minkäs ikäiset teillä oppinut itse solmimaan kenkgät? että jos kovasti ruvettaisi kotona harjoittelemaan..?

Mä ostan tarkoituksella 4v:lle nauhattomia kenkiä, jotta saa ne itse jalkaan. Mä en jaksais edes omille lapsille joka kerta solmia kengännauhoja, joten semmoset ostaisin että saa ne itse jalkaan ja pois. Toki 2-vuotiaaksi asti on nauhalliset kengät mut sen jälkeen.
Saisko niihin nauhakenkiin semmoset "kiristysnauhat" (en tiedä mikä niitten oikea nimi on, semmoset jotka kiristetään semmosella muoviosalla eikä siis solmita) niin lapsi sais ne itse jalkaan ja pois?

Se voi olla lapsellekin tylsää joutua odottamaan apua kun kaikki kaverit on jo valmiina.
Mutta välikausi on sen verran lyhyt ja jokatapauksessa käyttävät paljon kumppareita joten uusia kenkiä en hankkisi.

Voithan kysyä tätien mielipidettä, todennäkösesti se on heille kuitenkin ihan ok, kun isojen ryhmässä on kuitenki aika vähän autettavia. tai ainakin pahoitelet heille että nyt näin ja ens kerralla parannat tapasi..

Ei yhden lapsen kenkien sitominen niin iso vaiva ole, että vanhempien sen vuoksi kannattaisi lähteä uusia kenkiä hankkimaan. Siinä se kenkien sitominen menee kuin muutkin satunnaiset auttamisen kohteet (jollakulla voi vaikka olla ahtaat sisätossut joita ei saa itse jalkaan jne).

Eri asia tietysti sitten, jos kaikilla lapsilla tai puolella lapsista olisi nauhakengät, silloin se hidastaisi siirtymiä sisältä ulos ja takaisin jo melko paljon.

Uusimmat

Yhteistyössä