Onko typerää kertoa pettäjän puolisolle totuus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Et tietenkään kerro. Asia on miehen ja hänen vaimon välinen asia. Jos heillä on ongelmia liitossa, ei sinun asian paljastaminen niitä ainakaan vähennä.

Ei vähennä?
Hyvällä tuurilla lopettaa kaikki ongelmat, kun nainen ymmärtää ettei todellakaan kannata kärsiä ja tulla häväistyks tuon miehen takia.
Mitä aikaisemmin pääsee pois huonosta suhteesta, sen nopeammin voi saada oman hyvän elämän.
Ja sama pätee jos se n lapsia, eivät ainakaan enää joudu olemaan keskellä huonoa perhe-elämää.

Ei vähennä?
Hyvällä tuurilla lopettaa kaikki ongelmat, kun nainen ymmärtää ettei todellakaan kannata kärsiä ja tulla häväistyks tuon miehen takia.
Mitä aikaisemmin pääsee pois huonosta suhteesta, sen nopeammin voi saada oman hyvän elämän.
Ja sama pätee jos se n lapsia, eivät ainakaan enää joudu olemaan keskellä huonoa perhe-elämää.
Miten perhe-elämä asiaan liittyy. ??

Jos liitossa on ongelmia ja jos heillä on myös lapsia, niin ne ongelmat näkyy myös lapsille. Tämä siis huomautuksena asiassa, kun toiset perustelevat ettei huonoakaan liittoa kannata lopettaa kun lasten on muka parempi että olla 20vuotta ongelmallisen parisuhteen välissä.
Jatkan vielä.
Mutta mielenkiintoiseksihan asian tekee se, että ap:han ei voi tietää mitä tuolla parisuhteen sisällä tapahtuu. Onko pettäjä saanu luvan pettää, meneekö vaimokin omia menojaan, onko heillä ongelmia, vai onko kaikki hyvin.

Mä soittaisin sen pano-petterin vaimolle, ja sanoisin faktat. Jos vaimo on ennestäänkin tietoinen ukkonsa puuhista tai hyväksyy ylipäätään miehen kaksoiselämän, niin sit hän on fine. Yhtä paljon mahdollista on että hän ei hyväksy ja tulee kovat avio/avoliittoriidat. Sittenpä tulee.

Kaveruus menisi, mutta en surisi sen kaveruuden menettämistä. Tuommoinen kaveri joutaisi mennäkin.

Kyllä mä kertoisin. Itse ainakin haluaisin tietää, jos mua petettäisiin. Kannattaa ajatella, että tee toiselle niin, kuten tahtoisit itsellesikin tehtävän. Tietenkään kaikki eivät ajattele samoin, mutta uskoisin, että 99%:a ihmisistä haluaa tietää, jos heitä petetään, oli kyse sitten minkälaisesta pettämisestä hyvänsä.
Riskinä tuossa on kaveruuden menetys, mutta järkevästi ajateltuna sun ystäväsi hukkaa myös elämäänsä tuollaisessa pjaskasuhteessa. Eli järkevästi ajateltuna , kun kerrot vaimolle pettämisestä, siinä "voittaa" kaikki osapuolet. Vaimo saa kuulla miehensä tempuista, kaverisi toivottavasti herää ja jatkaa elämäänsä ja etsii terveemmän suhteen, mies toivottavasti ymmärtää, miten tuollainen loukkaa toisia, ja ehkä oppii jotain.

• Tykkää
Reactions: Echo
Vaikeampaa sille vaimolle soittaminen on silloin jos kaverin kanssa kuulutaan isompaan kaveripiiriin. Yksittäisen kaverin kanssa ei ero kirpaisisi, mutta pettäjän paljastajana ja "totuuden torvena" oleminen voisi pahimmillaan rikkoa omat yhteydet koko kaveripiiriin, koska kaikki kaveripiiristä eivät käräyttämistä ymmärtäisi ja tykkäisivät vaan hyssytellä...

Kyllä mä kertoisin. Itse ainakin haluaisin tietää, jos mua petettäisiin. Kannattaa ajatella, että tee toiselle niin, kuten tahtoisit itsellesikin tehtävän. Tietenkään kaikki eivät ajattele samoin, mutta uskoisin, että 99%:a ihmisistä haluaa tietää, jos heitä petetään, oli kyse sitten minkälaisesta pettämisestä hyvänsä.
Riskinä tuossa on kaveruuden menetys, mutta järkevästi ajateltuna sun ystäväsi hukkaa myös elämäänsä tuollaisessa pjaskasuhteessa. Eli järkevästi ajateltuna , kun kerrot vaimolle pettämisestä, siinä "voittaa" kaikki osapuolet. Vaimo saa kuulla miehensä tempuista, kaverisi toivottavasti herää ja jatkaa elämäänsä ja etsii terveemmän suhteen, mies toivottavasti ymmärtää, miten tuollainen loukkaa toisia, ja ehkä oppii jotain.
Ei tuollasilla tempauksilla haluta kuin aiheuttaa toisille huonoa mieltä. Turha jeesustella muuta. Sitten kun onnistuu, hierotaan hykerrellen käsiä yhteen.

Siksi parempi että jättää puuttumatta toisten asioihin.

Parempi jättää puuttumatta kun kuitenkin on mahdollisuus että vaimon (ja lasten?) kärsimys loppuisi hyvinkin pian?
Parempi olla puuttumatta? Ettei vaan vahingossakaan saa ite huutoja niskaansa.?
Aikamoista pelkuruutta.

Ja jos siellä suhteessa on kaikki hyvin, ja vaimo niin mukava kun ap on käsittänyt, nii eihän ap:lla pitäisi olla mitään hätää. Jos vaimo tietää pettämisistä, niin sittenhän hän vain käskee ap:n pitämään huolen omista asioistaan. Ja Täts it.

Mut oikeesti. Milloin ikinä pettämisiä on kuultu omalta puolisolta??? Kyllä ne uutiset aina kyliltä kuulee. Tai kärähtää muuten.
Kyllä ne uutiset joku kertoo, kuten ap.
Ystävän siinä voi menettää..Mutta.. Täts it.

• Tykkää
Reactions: Echo
Eihän kertojan tarvitse tunnustaa kenellekään käräyttäneensä kyseisen miehen. Jos ukolla on kerran useampia hoitoja, vaimolle kertoja voi olla ihan kuka vaan.

Edelleen olen sitä mieltä, että vaimolla on oikeus tietää ja päättää itse miten asian suhteen toimii.

Parempi jättää puuttumatta kun kuitenkin on mahdollisuus että vaimon (ja lasten?) kärsimys loppuisi hyvinkin pian?
Parempi olla puuttumatta? Ettei vaan vahingossakaan saa ite huutoja niskaansa.?
Aikamoista pelkuruutta.

Ja jos siellä suhteessa on kaikki hyvin, ja vaimo niin mukava kun ap on käsittänyt, nii eihän ap:lla pitäisi olla mitään hätää. Jos vaimo tietää pettämisistä, niin sittenhän hän vain käskee ap:n pitämään huolen omista asioistaan. Ja Täts it.

Mut oikeesti. Milloin ikinä pettämisiä on kuultu omalta puolisolta??? Kyllä ne uutiset aina kyliltä kuulee. Tai kärähtää muuten.
Kyllä ne uutiset joku kertoo, kuten ap.
Ystävän siinä voi menettää..Mutta.. Täts it.

En tässä puolustele pettämistä, mutta en menisi koskaan kaverien kotiasioita arvostelemaan /puuttumaan vaikka näkisin että ne olisi päin helvettiä.
Riittää oman tontin kanssa, kaverit hoitakoon omansa.

Viimeksi muokattu:
Ei tuollasilla tempauksilla haluta kuin aiheuttaa toisille huonoa mieltä. Turha jeesustella muuta. Sitten kun onnistuu, hierotaan hykerrellen käsiä yhteen.

No haloo! Päinvastoin, kyllä se totuus on se, mikä pitää tuoda esille, eikä mikään hyssyttely. En ymmärrä tuollaista ajattelutapaa. Ei se totuudet tuominen ole niin hykerryttävän kutkuttavaa, jos sitä luulet. Kyllä rehellisyys maan perii, ja reilu peli on kertoa tuossa tilanteessa vaimolle, jos jo koko muu kylä siitä tietää. Taidat itse olla tuollainen pettäjätyyppi, kun et totuutta osaa arvostaa.

Kyllä se on siinäkin mielessä parempi kertoa vaimolle, mitä mies vapailla ollessaan puuhailee, ties mitä tauteja tuo kotiinsa noiden hempukoiden kanssa peuhatessaan. Kotiolot eivät kuulu muille, mutta tuo pettäminen on eri asia, ja siitä pitää kyllä vaimoa infota. Siinä kyseessä myös terveys!

Joskus se on vaan parempi tarttua härkää sarvista, ja kertoa totuus, kuin elää valheessa ja katsella vierestä tietäen itse totuuden.. En mä ainakaan haluaisi.

Kyllä kaikki jonkun juorukellon tuntee. Mistä ne ihmiset tyydytystä saavat, eivät lähimmäisenrakkaudesta ainakaan..
Sitä sanotaan moraaliksi, ja ainakin sen vaimon parhaan ajattelemiseksi.
Moraali ei aina katso kaverussuhteiden koossapysymistä, ja hyvä niin.

Kun täällä on ollut näitä pettämiskeskusteluja, niin onko se typerää kertoa pettäjän puolisolle jos tietää tästä?
Mun kaverilla on suhde naimisissa olevaan mieheen ollut jo vuoden, se on seksisuhde. Tää mies kyllä pyörittää muitakin naisia.. Löytää ne facesta tai instasta lähinnä.
Suurin osa niistä on huomattavasti tätä miestä vielä nuorempia.
Tiedän, että vaimo on ihana ihminen eikä sillä oo mitään hajua miehen toimista.
Mun kaveri tuntee huonoa omatuntoa jutusta, mutta silti jatkanut tätä jo kauan. Musta tuntuu ettei se pääse elämässään eteenpäin jos on kiinni tuommoisessa siassa, että mietin onko mun typerää puuttua tähän ja kertoa vaimolle, kun tiedän hänen nimen. Vai annanko vaan olla?
Kannattaa hoitaa vain omat asiansa.

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Kertoisin, haluaisin itse tietää, mikäli selkäni takana vehkeiltäis.
Ehkä kertoisin tälle vaimolle koodinaatit ja kellonajan, mikäli tietäisin satavarmasti, missä ja milloin pettämistä tapahtuu.

Kertoisin, haluaisin itse tietää, mikäli selkäni takana vehkeiltäis.
Ehkä kertoisin tälle vaimolle koodinaatit ja kellonajan, mikäli tietäisin satavarmasti, missä ja milloin pettämistä tapahtuu.
Jos mä en ole suhteen osapuoli, niin mun juoruilustani olisi vain yksi seuraus. Se, että minä olisin juorutäti.

• Tykkää
Reactions: Fukitol
Sitä sanotaan moraaliksi, ja ainakin sen vaimon parhaan ajattelemiseksi.
Moraali ei aina katso kaverussuhteiden koossapysymistä, ja hyvä niin.
Mun moraalinen velvollisuus on näyttää muille lukijoille se, miten eri tavalla ihmiset ymmärtää asioita, kuten moraalin.
En lukenut ketjusta alkua, mutta tuo tökkäsi silmään pahasti. Jatkakaa ihmeessä, tietyin varauksin, tarkoitan.

Tottakai pitäisi kertoa. Mutta.

En minäkään kyennyt kertomaan ystävälleni että tämän mies pettää häntä.

Ja silti toivoisin että mulle kerrottaisin jos näin olisi.

Yhteistyössä