Onko työssäsi sallittua käyttää kännykkää?Mikä ammatti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en omasta työstäni puhu mutta muuten kyllä näin, että työpäivä on työpäivä ja työpaikka työpaikka eikä mikään henk.koht asioiden hoitoa netissä, puheluilla tai tekstareilla. Ne ehtii ruokatunnillakin (eli kännystä voi silloin lukea tekstarit ja vastata niihin). Jos on hätä jollakin niin työpaikan numeroon voi soittaa ja jättää viestin, tuo varmaan toimii joka paikassa.
Minä en henk koht maksaisi siitä että minun aikaani työnantajana käytettäisiin henk.koht asioihin jos työtäkin on tehtävänä enkä tykkäisi siitä että työpuhelimella soiteltaisiin henk.koht ei niin kuolemavakavia puheluita.
Miettikää jokainen jos olisitte itse se työnantaja!

Meillä on joustavuutta siinä määrin, että omia asioita saa kohtuullisessa määrin hoitaa työaikana puhelimella tai muuten (käymällä virastoissa, asioilla yms). Siksi meiltä ei olekkaan juuri kukaan halunnut lähteä pois (väkea 150). Kuitenkin pointti on se, että jokainen hoitaa omat sovitut hommansa ja enemmänkin ja että joskus venyy firmankin suuntaan, esim. ylityöt, viikonlopputyöt. Se on semmoinen sopiva tasapaino venymistä suuntaan ja toiseen, jossa molemmat on tyytyväisiä.

tauoilla ihan vapaasti ja myyjä olen,olisihan se melkosta asiakaspalvelua,jos puhuis kännykkään työajalla :whistle:

jos tärkeä puhelu,voi mennä taukohuoneeseen puhumaan,mutta ei koskaan myymälässä asiakkaiden nähden

Alkuperäinen kirjoittaja esimies:
Meillä on joustavuutta siinä määrin, että omia asioita saa kohtuullisessa määrin hoitaa työaikana puhelimella tai muuten (käymällä virastoissa, asioilla yms). Siksi meiltä ei olekkaan juuri kukaan halunnut lähteä pois (väkea 150). Kuitenkin pointti on se, että jokainen hoitaa omat sovitut hommansa ja enemmänkin ja että joskus venyy firmankin suuntaan, esim. ylityöt, viikonlopputyöt. Se on semmoinen sopiva tasapaino venymistä suuntaan ja toiseen, jossa molemmat on tyytyväisiä.

Meillä myös näin. Olen pienehkössä it-alan yrityksessä töissä ja luottamus on puolin ja toisin. Hommat hoidetaan mutta ei sitä tarvitse otsa rypyssä ja pissi sukassa istua ;). Osa asioista on kuitenkin pakko hoitaa klo 8-16 välillä, ei vain voi siirtää niitä virka-ajan ulkopuolelle. Näistä on juteltu töissä monet kerran kuluneiden vuosien aikana ja pomon pointti on ollut se, että työpaikalla pitää kaikilla olla hyvä olla, liika pingottaminen ei sitä ainakaan edesauta. Ja kyllä jokainen aikuinen ymmärtää (ainakin meillä) sen tasapainon.

En voi käyttää. Eipä ole tainnut kukaan erikseen koskaan kieltää, mutta järkikin sen sanoo, että vain tauoilla voi käyttää kännyä, ja työn puolesta sellasta ei olekaan.

t. opettaja

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
tauoilla ihan vapaasti ja myyjä olen,olisihan se melkosta asiakaspalvelua,jos puhuis kännykkään työajalla :whistle:

jos tärkeä puhelu,voi mennä taukohuoneeseen puhumaan,mutta ei koskaan myymälässä asiakkaiden nähden

Näin täälläkin.
Tai sitten voi käydä varastossa/vessassa nopeasti soittamassa.Mutta ei tuota työajalla omasta puhelimesta soittamista/vastaamista siihen kauheasti suositella.

pukukopissa pidän puhelimen työpäivän ajan, paitsi ulos otan mukaan, kun työpuhelin sisällä (paitsi iltapäivällä kun koko henkilökunta ulkona) eli jos tulee joku hätä voin soittaa omasta luurista apua.