onko työpaikallasi vääntöä kesälomista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hitsit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hitsit

Vieras
meillä ei ole kiertävää systeemiä... ja nyt meenaa mennä hankalaksi sopiminen.. sijaisista pulaa joten päällekkäisyyksiä ei saa tulla. saako työpaikallasi "lapselliset" etuoikeiden valita lomat koulujen kesäloma-aikaan? itselleni on käymässä niin että saisin vain 2 vkoa lomaa lasten kans yhtä aikaa. harmittaa kyllä kovasti. :/

Miksi lapselliella pitäisi olla joku etuoikeus pitää lomaa tiettynä ajankohtana. Ei tietystikään ole. Ja aina on saadu lomat ilman riitoja sovittu...... Yleensä homman tekevät hankalaksi juurikin ne henkilöt, joilla on omasta mielestä joku isompi oikeus pitää lomaa tiettynä ajankohtana ;)

Kiertävät lomat ja niin pitäisi olla joka työpaikalla niin ei tarvitse tapella. Ei lapsettomuus saa olla syynä siihen, että joutuu ottaa ne loma-ajat mitä muut ei halua. Sehän on jo sitten syrjintää.

Aina meillä niistä vääntöä on. Mulla menee tänä vuonna niin, että aloitan lomani 6.8., tyttö menee kouluun 14.8., ja mä jatkan lomaani elokuun loppuun. Eli viikon ollaan yhdessä lomalla :(. Olisin toivonut viikkoa aikaisemmaksi, mutta ei onnistunut. Mutta on tässä se hyvä puoli, että siinä on sitten kolme viikkoa aikaa harjoitella sitä aamuista kouluunlähtemistä, tyttö kun aloittaa vasta koulun.

Meillä on kiertävä systeemi, elikkä jos olit viimevuonna heinäkuussa "jouidut" olemaan kesäkuussa nyt. Ja koulun alotuksessa ei saa olla pois.. itse joudun todelliseen käden vääntöön pomojen kanssa, koska esikoinen aloittaa koulun ja haluan olla sen ensimmäisen viikon koulumatkaa itse turvaamassa.

Muistakaa sitten että viimekädessä työnantajalla on oikeus sanella lomat, niiden ajankohdissa on kuultava työntekijöitä ja pyrittävä tasapuolisuuteen, mutta siinä se sanahelinä onkin. Luottamusmies voi kysyä ja kyseenalaistaa käytäntöä, jos on epäilyä että kohtelu ei ole reilua.

Meillä on aina saatu sovittua keskenämme, pomo vaan kuittaa listan. Lapsellisilla ei ole automaattista etuoikeutta loma-aikojen lomiin, katsottu tilannekohtaisesti.

Meillä on onneksi kiertävä systeemi mikä on paras minusta. Kaikki saa joskus sen parhaan eli heinäkuun jne. Tietty jos on esim. omat häät niin silloin joustetaan.

Mun nykyisessä paikassa on ihan aikuisia töissä ja pystytään sopimaan lomista. Suurimmalla osalla on pieniä lapsia, ja koulujen loma-ajoissa ollan vuoroteltu tyyliin sä olit joulun tienoilla lomalla, niin mä oon sitten hiihtolomaviikon. Joustoa löytyy puolin ja toisin.

Pomo oli joskus ennen lasten saamista ollut paikassa, jossa oletettiin hänen olevan kaikki joulut ja juhannukset sun muut juhlapyhät töissä, koska "sullahan ei ole lapsia" :headwall: Ihan ku lapsettomilla ei olis muuta elämää ku työ...

Ei todellakaan saa lapsettomat etuoikeutta. Saat sentään 2 viikkoa lomailla lasten kanssa ja siitäkin jaksat valittaa. Olisi voinut käydä niin, että saisit vain viikon tai et yhtään.

Yhteistyössä