onko työnantaja missään tilanteessa velvollinen hankkimaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
työergonomian kannalta esim.kunnon tuolia?

mä olen koulunkäyntiavustaja ja jo vuoden kyykistelyn ja nojailun jälkeen mun niskat on aivan saatanan jumissa ja selkä on tositosi kipee koko ajan.
nouseminen sattuu ja jalat puutuu nopeesti esim.kyykyssä olemiseen pulpetin vierellä. sit jos seisot suorin jaloin kumartuneena pulpetin ylle, niin selkää ja niskaa särkee niin et vois itkee. ja ihan suoranakaan et voi seistä kun sit on niin kaukana oppilaasta.

kollega hankki itse omilla rahoillaan satulatuolin samoista syistä, koska työnantaja ei suostunu sellasta hankkimaan.

mä en suostu naurettavasta palkastani kustantaan mitää 200euron tuolia, mut en kyl aio pilata selkäänikään!

:(

Ei ole velvoitettu hankkimaan, mutta teillehän pitäisi olla jonkinlaisia budjetteja esim opiskeluun/kursseihin? meidän työpaikalle hankittiin näillä rahoilla työtuolit, tosin minä jo kerkesin sieltä lähtemään ennen niiden tuloa. :kieh:

työterveyteen siis.
mulla ei ole ikinäikinäikinä ennen selkä temppuillu ja nyt on niin pirun kipeenä jatkuvaan ja niskat niin jumissa et tullu päänsärkyjä ja lihassärkyjä :/

Ja älä missään nimessä kyyki ja kumartele enää, kanna vaikkapa tuolia sen mukaan, miten liikut luokassa tai pidä silleen hollilla, että on helppo vetäistä pulpetin viereen.
Meidän luokka oli luonteeltaan sellainen, että sinne ei voinut mitään pyörillä kulkevaa tuolia tuoda edes opettajalle.

Alkuperäinen kirjoittaja badass:
työterveyteen siis.
mulla ei ole ikinäikinäikinä ennen selkä temppuillu ja nyt on niin pirun kipeenä jatkuvaan ja niskat niin jumissa et tullu päänsärkyjä ja lihassärkyjä :/

Nonni! Työnantaja joutuu maksamaan ne 10 fysioterapiaa sittenkin. Unido partido!! :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Ja älä missään nimessä kyyki ja kumartele enää, kanna vaikkapa tuolia sen mukaan, miten liikut luokassa tai pidä silleen hollilla, että on helppo vetäistä pulpetin viereen.
Meidän luokka oli luonteeltaan sellainen, että sinne ei voinut mitään pyörillä kulkevaa tuolia tuoda edes opettajalle.

mä en ala sitä mun tuolirotiskoo roudaileen kyl minnekää, oon luokka-avustaja ja liikun koko ajan ympäri luokkaa oppilaasta toiseen..
koitin sitä työkaverin satulatuolia ja sillä lipu niin ihanasti pulpettien välistä ja teki kuulkaa hyvää kropalle!
pakkohan mun on kyykistellä, ei oo vaihtoehtoja..

Yhteistyössä