Onko tylsät synttärit, jollei ole ohjelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Lasten juhlista siis kyse.

Onko pakko olla jotain järjestettyä? En muista että omassa lapsuudessani synttäreillä olisi ollut mitään sen erikoisempaa ohjelmaa. Eikö nykyajan lapset enää itse keksi tekemistä?

Viimeiset synttärit oli, kun vietettiin sisätiloissa kotona, kun tyttäreni täytti 8v. maaliskuuta oli. Vaikka järkkäsin ohjelmaa, pisti tytöt sillee hulinaksi, että oli pakko lopettaa synttärit melko pian kakkujen jälkeen, en vaan kestä kakaroiden riehumista sisätiloissa.
Sen jälkeen vietettiin ulkona pulkkamäki-mehu-kekkereitä moneenkin otteeseen ja hauskaa oli. Pihalla ei sitten ollutkaan muuta ohjelmaa, kuin keksit ja kuuma mehu+pulkkamäkeä ja monta kaveria enemmän, kuin sisälle olisi saanut käskeä.

Alkuperäinen kirjoittaja tytteli:
Viimeiset synttärit oli, kun vietettiin sisätiloissa kotona, kun tyttäreni täytti 8v. maaliskuuta oli. Vaikka järkkäsin ohjelmaa, pisti tytöt sillee hulinaksi, että oli pakko lopettaa synttärit melko pian kakkujen jälkeen, en vaan kestä kakaroiden riehumista sisätiloissa.
Sen jälkeen vietettiin ulkona pulkkamäki-mehu-kekkereitä moneenkin otteeseen ja hauskaa oli. Pihalla ei sitten ollutkaan muuta ohjelmaa, kuin keksit ja kuuma mehu+pulkkamäkeä ja monta kaveria enemmän, kuin sisälle olisi saanut käskeä.

Kuulostaa ihan huipuilta synntäreiltä. Taidetaan ottaa meidänki repertuaariin talvi lapselle :)

Riippuu lasten iästä. Kouluikäiset osaavat jo itse kehittää ohjelmaa, kuten pullon pyöritystä ja vetta kengässä jne. Pienemmille vaikka ongintaa tai aarteenetsintää, pallonheittoa tai aasinhäntää, pienellä vaivalla saa kivaa ohjelmaa aikaiseksi.

Lasten juhlista siis kyse.

Onko pakko olla jotain järjestettyä? En muista että omassa lapsuudessani synttäreillä olisi ollut mitään sen erikoisempaa ohjelmaa. Eikö nykyajan lapset enää itse keksi tekemistä?
Ei tartte olla mitään tärkeintä etta kattoo että kaikki lapset leikkii yhdessä eikä kukaan oo yksin jää ulkopuolelle ja että kukaan ei kiusaa me tehtii sillee että me pelattiin pleikkarilla mun kaikki ystävät "vaan" 2 ystävää :D olin kutsumut sit mentiin syömään ja juomaan limua ja mehua ja sipsejä ja kakkua jne jne ei tartte olla mitään ohjelmaa ei, antaa lasten leikkiä keksiä itse leikkejä pojat ehkä pelaa mutt me ei oltu mitään pikkupoika oltiin 12v kun pleikkari 2 kaks oli uusin ja kaveri toi käytetyn fifa 07 pelin mulle lahjaksi ja pelattiin sitä yhdessä

Riippuu lapsista. Ujommat tarvii ohjausta, riehujat keksii aina jotain itse.

Mun synttäreillä pienenä oli aina ilmapallon hankaamista tukkaan ja sitten katsottiin kuka saa pallonsa pisimpään pysymään ovessa ennenkuin se valuu lattiaan.

Omilla lapsilla oli erilaisia vihjesuunnistuksia, mutta niissä on harmi kun kaikki ei pärjää (esim tuli esiin että kolmasluokkalainen ei osaa kunnolla lukea yms). Nykyään lapseni ovat jo yläasteella eikä varsinaisia kaverisynttäreitä enää vietetä, jonkun kaverin ovat saaneet pyytää sinä päivänä meille ja ollaan tarjottu karkkia ja limua.

Jotain ohjelmaa on hyvä miettiä, ei paljon, mutta että saa juhlat käyntiin ja toisaalta ettei mene ihan tolkuttomaksi riehumiseksi. Meillä on ollut vieraana sekaryhmä tyttöjä ja poikia n. 10-12 vierasta ja helposti homma eskaloituu niin että saa pelätä että talo hajoaa :confused::D

Joten jonkinlainen ohjattu toiminta on ihan jees, että kaikki pääsee varmasti mukaan menoon ja toisaalta saa vähän kanavoitua sitä kohellusta yhteiseen tekemiseen eikä esim. painimiseen...

Yhteistyössä