Onko tyhmää ostaa 77 neliön kolmio kolmehenkisen perheen kodiksi?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Meillä 80neliön kolmio 3h+k+s rivitalossa.
Meitä on 5-henkilöä eli 2 aikuista ja 3 lasta.
Hyvin on mahduttu.
Se riippuu ihan itsestä miten paljon sitä tilaa tarvii.
meille tää on ihan sopivan kokonen näin paitsi yks miinus on se että on
liian vähän kaappi tilaa.
 
No meillä on nyt 75m2 kolmio kolmelle hengelle ja koiralle. Toinen lapsukainen on tulossa ja hyvin aateltiin tähän mahtua vielä. Ainakin ekat 6kk vauva nukkuu mun ja miehen kanssa samassa makkarissa ja sit katsotaan kuinka hyvin osaa nukkua ja olisko aika mennä siskon kanssa samaan huoneeseen. Yhdessä mahtuvat olemaan sitte ainakin siihen asti kun koulu isommalla alkaa. Tällä hetkellä meidän vanhempien makkari on tuplasti isompi kuin nykyinen lastenhuone, eli varmaan sit kun lapset samaan huoneeseen menevät niin vaihdetaan päittäin nuo huoneet. Mut siis tiivistettynä, mun mielestä kolmio ei ole yhtään pieni neljälle hengelle. (tosin tämäkin mielipide saattaa muuttua sitten kun on tositoimista kyse mut tällä hetkellä näin :) )
 
minä
Minusta ei voi oikein neliöiden määrällä tuomita mitään asuntoa,pohjaratkaisu on itselläni ainakin se mikä päätökseeni vaikutti.
Ja olen muuten asunut aikoinaan 59neliöisessä 3h k kph parveke ja asunto oli oikea tila ihme vaikka mni kauhisteli kuinka pieni on neliöiltään mutta kun kylään tuli niin yllättyi,oli sen verran fiksusti noi pohjat tehty:)
 
neljän kopla
Me ollaan nelihenkinen perhe ja asutaan 75m2 kolmiossa, lapset samassa huoneessa. Ollaan ajateltu että kyllä tähän mahtuisi hyvin joskus vaikka kolmaskin lapsi.. Kunhan nyt leikki-ikäiset lapset on isompia niin todennäköisesti vaihdetaan isompi makuuhuone heille ja jaetaan tila kahtia, tai sitten toiselle tehdään olohuoneeseen kirjahyllyä siirtämällä oma syvennys, jossa parvisänky ja sen alla esim. tietokonepöytä.
 
niin
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta ei voi oikein neliöiden määrällä tuomita mitään asuntoa,pohjaratkaisu on itselläni ainakin se mikä päätökseeni vaikutti.
Ja olen muuten asunut aikoinaan 59neliöisessä 3h k kph parveke ja asunto oli oikea tila ihme vaikka mni kauhisteli kuinka pieni on neliöiltään mutta kun kylään tuli niin yllättyi,oli sen verran fiksusti noi pohjat tehty:)
ja onhan se niinkin jos on tottunut että on sitä tilaa 100neliötä niin ei osaa arvostaa edes pinempää vaikka olisi kuinka hyvä pohjaratkaisu
 
ap
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=12253601418550&.pkg=12253601761390&.pkg=12253601418510&list_id=12253601807640&itemcmd=move7&listSize=314&doListClickStat=false&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1095220
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://kuluttaja.etuovi.com/crometapp/product/realties/common/public/search/item/item.jsp?portal=eo&.pkg=12253601418550&.pkg=12253601761390&.pkg=12253601418510&list_id=12253601807640&itemcmd=move7&listSize=314&doListClickStat=false&itemgroup_id=50.1&itemgroup_id=50.7&item_id=41.1095220
Näytti nätiltä ja muutenkin tilavalta että kyllä tuonne hyvin mahtuisi meidänkin perhe vaikka meitä 5. =)
 
hyvä sijoitus kannattaa aina
Ei voi suoraa päätä sanoa, kannattaako vai ei. Hyvä sijoitus kannattaa tehdä aina. Eli jos löydätte hinta-laatusuhteeltaan hyvän asunnon, se kannattaa ostaa. Myytte vaikka sitten kahden vuoden päästä jos näyttää siltä, että perhekoko kasvaa. Parempi maksaa omaa pois kuin maksaa vuokraa.
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja Kevätaurinko:
Meillä 80neliön kolmio 3h+k+s rivitalossa.
Meitä on 5-henkilöä eli 2 aikuista ja 3 lasta.
Hyvin on mahduttu.
Se riippuu ihan itsestä miten paljon sitä tilaa tarvii.
meille tää on ihan sopivan kokonen näin paitsi yks miinus on se että on
liian vähän kaappi tilaa.
Ihan samankokoinen rivari meillä ja asukkaita ovat minä ja mies, sekä 18v poika, 2v poika ja joka toinen vkl vielä 13v poika. Hyvin mahdutaan.
 
Meillä on 76 neliöinen kolmio ja toinen ipana syntyy keväällä. Vasta tähän muutettu, joten ollaan aateltu oikeen mukavasti mahtua tähän tulevaisuudessakin. Sitten on eri juttu jos joskus kolmas lapsi siunaantuu, mutta se ei oo ajankohtanen asia vielä vuosiin (toivottavasti)
 
hyvä sijoitus..
Oletteko ensiasunnon ostajia? Silloinhan saatte vapautuksen varainsiirtoverosta. Jos on hyvin todennäköistä, että ostatte isomman asunnon lähitulevaisuudessa, kannattaa laskea kumpi on kannattavampi vaihtoehto- heti isompaan vai "välivaiheen" kautta. Myynnistä, ostamisesta ja muutosta on kuitenkin omat kulunsa.
 
finanssimamma
kevätaurinko on loistava esimerkki viisaasta itsenäisesti ajattelevasta perheenäidistä. varsinkin näinä aikoikoina on kullan arvoinen ominaisuus omata maalaisjärkeä.

ap, hyvin mahdutte ja vielä useammankin lapsen jälkeen tohon mahdutte.

ja muuten, kunhan lama pääsee kunnolla niskan päälle, korot karkaavat taivaisiin, asuntojen hinnat romahtavat kunnolla lainoja irtisanotaan samoin kuin työntekijöitä monelta alalta, alkaa moni muukin nyt teidän tulevaa tilanahtautta taivasteleva porukka mahtua ja viel paljon pienempäänkin.
 
ap
toinen asunto ois meille, eka saattiin itse myyyä pienenllä voitolla. nyt maksamme vuokraa yli 700 euroa ja se nyt ei kannata ollenkaan, isompia rivareita ei oikein ole myynnissä tällä hetkellä, joten pienemmänkin osto ois kyllä parempi kuin tuo vuokralla olo.
 
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta ei voi oikein neliöiden määrällä tuomita mitään asuntoa,pohjaratkaisu on itselläni ainakin se mikä päätökseeni vaikutti.
Ja olen muuten asunut aikoinaan 59neliöisessä 3h k kph parveke ja asunto oli oikea tila ihme vaikka mni kauhisteli kuinka pieni on neliöiltään mutta kun kylään tuli niin yllättyi,oli sen verran fiksusti noi pohjat tehty:)
ja onhan se niinkin jos on tottunut että on sitä tilaa 100neliötä niin ei osaa arvostaa edes pinempää vaikka olisi kuinka hyvä pohjaratkaisu
niinpä. Mutta onpa vain halpa tuo asunto, olispa täälläkin :kieh:
 
hyvä sijoitus..
Alkuperäinen kirjoittaja finanssimamma:
kevätaurinko on loistava esimerkki viisaasta itsenäisesti ajattelevasta perheenäidistä. varsinkin näinä aikoikoina on kullan arvoinen ominaisuus omata maalaisjärkeä.

ap, hyvin mahdutte ja vielä useammankin lapsen jälkeen tohon mahdutte.

ja muuten, kunhan lama pääsee kunnolla niskan päälle, korot karkaavat taivaisiin, asuntojen hinnat romahtavat kunnolla lainoja irtisanotaan samoin kuin työntekijöitä monelta alalta, alkaa moni muukin nyt teidän tulevaa tilanahtautta taivasteleva porukka mahtua ja viel paljon pienempäänkin.
"ap, hyvin mahdutte ja vielä useammankin lapsen jälkeen tohon mahdutte. "

Siis onko sulla oikeasti lapsia? :)

No mutta kuitenkin, joskus kolmion ja neliön välillä ei ole kovin suurta hintaeroa riippuen laadusta, sijainnista jne. Voihan sitä saada vaikka isomman neliön halvemmalla kuin kolmion joltain toiselta seudulta tai vaikka vanhemmasta yhtiöstä. Joillekin tilanahtaus on tosi stressaavaa ja silloin voi vaikka tinkiä sijainnista, jotta saa enemmän tilaa.

Musta kolmelle hengelle tuo kolmio riittää mainiosti, mutta neljälle alkaa olla jossain vaiheessa haastetta kun lapset kasvavat. Kyllä siinäkin pärjää, mitä kukin asumiseltaan haluaa ja mihin resurssit riittävät.
 

Yhteistyössä