Onko tyhmää jos kaffi pöytäåän laittasin muumimukit ristiäisiin

• Viestiketjun aloittaja "muumi"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja ristiäiset tulossa;26682186:
Niin meilläkin. Silti meille sopisi ihan hyvin muumimukit sinne joukkoon. Anteeksi vaan, mutta tulee mieleen lähinnä se pokka pitää sarjan ämpärinainen... naurettavaa jäykkää pröystäilyä ja hienostelua. Jos jonkun lapsen ristiäisten juhlavuus menee piloille muumimukeista, niin on se juhlavuus aika pienestä kiinni.... siis kahvikupista. Haha.
No siitähän mä nuo Royal Doultonitkin muistin :D Mun mielestä tuo muumipapan hattu kastemaljana on ihana idea :) Sen seuraksi ne muumimukit sopisikin.

Ok!
Meillä oli muumimukit nimiäisissä. Eikä varmasti kukaan katsonut kieroon. Pikkukahvikupeille ei ole pahemmin ollut tarvetta, enkä ajatellut sellaisia hankkia kun kaappitilaa on vähän.

Joisin juhlakahvit vieraan ominaisuudessa muumimukeista oikein mielelläni, eikä se vähentäisi juhlan tuntua yhtään :)

Muoks. NIihin muuten saa sitä kahviakin kivasti, eikä sellaista surkeaa lirua niin kuin joihinkin pikkuisiin ruusukuppeihin :D

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Muua
"Vieras"
Jos pidätte ristiäiset kotona, niin tietysti käytätte niitä astioita, joita teillä jo on. Tilaisuudessa on kysymys ihan muusta kuin minkä merkkisistä kupeista sumppi ryystetään.

Kastetta varten tarvitaan pieni pöytä ja sille valkea liina. Kukkia voi laittaa pöydälle, jos haluatte. Kastemaljana jokin siisti laakea astia ja pieni pyyhe pääliinaksi.

Eipä siinä muuta tarvita. Ihanan tunnelmallista ristiäispäivää teille!

"..."
No voi laittaa. Yleensä ristiäisiin kutsutaan vain hyviä ystäviä ja sukulaisia, joten heille voi kattaa (etenkin ristiäisiin eli "lastenjuhlaan" vähän epävirallisemmat kupit.

Kastemaljaksi valitsisin jonkun värittömän kuitenkin.

Hetken piti oikein miettiä, että mitkä kipot meilla on olleet kastemaljoina- en muista :ashamed: :D

Tyttärellä tais olla äidiltäni jokin, hän on hankkinut meille jokaiselle lapselleen oman kastemaljan. Paitsi että tais olla niin että mun maljani oli yhteishyväkäytössä oleva kirkon malja, nuoremmat sisarukset on kastetut kotona ja omalla maljalla. Olen harjoituskappale :D

Pojan maljasta ei mitään haisuakaan, mikä kippo oli.

Voi mua :|

Palstalainen
Minä ensin vähän hetkähdin kysymystä, mutta sitten tosiaan tajusin, että tuohan olis ihan hyvä idea! Juhlahan on lapsen ensimmäinen juhla, siihen sopisi muumit kuin nenä päähän! Ei aina tarvi olla niin jäykkää ja asiallista. :)

Juhlakammo
Onneksi omia lapsiani ei ole kastettu joten ei ole tarvinnut jäykkiä ristiäisjuhliakaan pitää. Voin vain kuvitella miten paskanjäykkänä peloissaan anoppi olisi silmäillyt ollaanko varmasti tajuttu laittaa mummomaiset ruusukahvikupit 'asetteineen' päytään, onko kastemalja sopiva, sopiiko kukat nyt varmasti kattaukseen jne. Jestas! Ja mitä anoppiini tulee, on hän mahtavan ihana ihminen, mutta se tietty jäykkyys noissa asioissa...

Onneksi omia lapsiani ei ole kastettu joten ei ole tarvinnut jäykkiä ristiäisjuhliakaan pitää. Voin vain kuvitella miten paskanjäykkänä peloissaan anoppi olisi silmäillyt ollaanko varmasti tajuttu laittaa mummomaiset ruusukahvikupit 'asetteineen' päytään, onko kastemalja sopiva, sopiiko kukat nyt varmasti kattaukseen jne. Jestas! Ja mitä anoppiini tulee, on hän mahtavan ihana ihminen, mutta se tietty jäykkyys noissa asioissa...
:D Muumimukien rinnallako ainoa vaihtoehto olisi mummomaiset ruusukahvikupit:D

Nisko
Miksipä ei muumimukit passaa!? Muu sälä on syytä sitten pitää hillityn tyylikkäänä ja simppelinä, ettei tule sellaista lastenkutsut-meininkiä. Tyylikäs kukka-asetelma, hienostunut pöytäliina, ei-kirjavat servetit....

"vieras"
[QUOTE="vieras";26686703]Kaunis ja juhlava kattaus ei ole synonyyymi jäykälle. Minusta on kiva laittaa juhliin jotain hienompaa kuin arkena käytetyt, sekä kattaus, että vaatteet :)[/QUOTE]

no ei kaikki käytä muumimukeja arkena. Esim me. Vaikka muuten arkiastiastokin on iittalaa.

Itse en tykkää muumeista, mutta jos niistä nyt sattuu tykkäämään, niin voi luoda nätin kattauksen. Kukin tyylillään.
Itse olin rippijuhlissa, jossa valkoisella Teemalla ja muumimukeilla oli luotu oikein kivan näköinen ja konfirmoidun näköinen kattaus.

Meillä ei ole kotona kuin yksi muumimuki, joten en osaa ajatella niitä niin arkisinakaan. Vaikka juohan moni esim. Teemoista arkikahvinsa ja kattaa samat kupit myös juhliin. No big deal.

Itse olin rippijuhlissa, jossa valkoisella Teemalla ja muumimukeilla oli luotu oikein kivan näköinen ja konfirmoidun näköinen kattaus.

Meillä ei ole kotona kuin yksi muumimuki, joten en osaa ajatella niitä niin arkisinakaan. Vaikka juohan moni esim. Teemoista arkikahvinsa ja kattaa samat kupit myös juhliin. No big deal.
Me käytettään KoKo "kuppeja" arkena, sekä kahveille, että vauvanruoille, sekä sitten juhlissa. Emme siis omista pikkuruisia kahvikuppeja lainkaan, emmekä haluakaan. :) Teatterilautaset olisin halunnut, mutta en ole löytänyt sopivia.

"vieras"
jos muu kahviastiasto löytyy niin ehkä olis muumimukeja juhlavampi. Toisaalta lapsen juhliin muumimukit istuu aika hyvin ;) Ne kerrat kun oon kahvit tarjonnu vieraille muumimukeista oon huomannut, että kahvia saa keittää aika isot määrät.. Se muki on niin iso, että pannullinen uppoaa jo muutamaan ja lisäksi vieraat tuntuvat juovan sen mukillisen ihan yhtä nopeasti kuin pienemmän kupposen.

"vieras"
Ristiäiset muumiteemalla on hyvä idea. Muumimukien lisäksi muutakin muumiaihetta, niin hyvin sopii.

Meillä on muumimukit arkikäytössä. Vieraista riippuen voisin laittaa muumimukit juhlapöytäänkin.

Yhteistyössä