Onko tyhmää, että en haluaisi myydä lastenvaatteita kaverille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hölmö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hölmö

Vieras
Eli kyse ei ole siitäkään, että haluaisin säilöä vaatteet itselläni, vaan lähinnä siitä, että olen valinnut ne vaatteet omalle lapselleni ja en halua, että nään ne vaatteet lähes joka päivä toisen lapsen päällä. Eli mieluummin myisin vaatteet jollekin tuntemattomalle vaikka huutiksessa.

Entä jos kaveri ostaa jostain muualta sattumalta samanlaisia vaatteita? Kiellätkö käyttämästä sun nähden? Jos sun lapses vaatteet on ihan tusinatavaraa, niin luultavasti sellaiset löytyy aika monen muunkin vastaantulevan mukulan päältä

No, mä en myy lapseni vanhoja vaatteita kaverilleni siitä syystä, kun hän ei ole valmis maksamaan niistä mitään. Kinuaa aina, että mun pitäisi säilyttää vaatteet hänen lapselleen, mutta kun ne pitäisi sitten myydä käytännössä ilmaiseksi.

Siis tyhmääkin tyhmempi, kaverille annetaan, vieraille myydään. Kyllä meillä kierrätetään sukulaisten ja ystävien kanssa lastenvaatteet. Sillä tavalla niistä saa suurimman ilon. Ei niistä kovin paljoa rahaa edes saa myymällä. Minusta todella itsekästä pyytää rahaa ystävältä.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamsu:
Siis tyhmääkin tyhmempi, kaverille annetaan, vieraille myydään. Kyllä meillä kierrätetään sukulaisten ja ystävien kanssa lastenvaatteet. Sillä tavalla niistä saa suurimman ilon. Ei niistä kovin paljoa rahaa edes saa myymällä. Minusta todella itsekästä pyytää rahaa ystävältä.

Jaa, no itse juuri myyn vauvani vaatteita huutiksessa, ja sieltä on tulossa n.140e. Kyllä se ainakin mulle on rahaa sekin. :D

Miten niin itsekästä? En ymmärrä, olen kuitenkin itse noistakin vaatteista useamman satasen maksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Jaa, no itse juuri myyn vauvani vaatteita huutiksessa, ja sieltä on tulossa n.140e. Kyllä se ainakin mulle on rahaa sekin. :D

Miten niin itsekästä? En ymmärrä, olen kuitenkin itse noistakin vaatteista useamman satasen maksanut.

Joo en minäkään ymmärrä miksi pitäisi ilmaiseksi antaa. Ostan omilleki käytettynä osittain, kun ei ole varaa ostaa kaikkea uutena ja sitten pitäis köyhänä lahjoittaa ne uutena ostetut ilmaiseksi pois. Juu ei käy.

Olsitko samaa mieltä vielä siinä vaiheessa jos tämän vaatteitaan pois lahjoittavan lapset jäävät itse esim. ilman uutta talvihaalaria, jos eivät saa vanhoja vaatteita myytyä.
Itsellä ei ole se tilanne, että vaatteista tarvitsisi pakolla saada rahaa, mutta en koe myöskään olevani velvollinen vaatettamaan kaverini lasta.
Ja pointti aloituksessani oli se, että tosiaan enemmin vien vaikka spr:lle, jossa menevät kiertoon, kuin, että katselen kaverin lapsen päällä oman lapseni vaatteita... Joo tunnen itsekin, että on outo ajattelutapa, mutta tältä vain tuntuu.

mä annan lähes kaikki lasten vaatteita siskolleni, ja musta on kiva nähdä hänen lapsillaan niitä vaatteita. Kun on kuitenkin omasta mielestä hankkinut nättejä vaatteita, niin onhan se mukavaa nähdä niitä käytettävän kauemmin. Itse en edes raaskisi näteimpiä vaatteita myydä vieraille. Ei myöskään tarvitse nähdä vaivaa niiden myymisessä. Niin, ja siskoni ostaa sitten korvaukseksi vaatteita meidän lapsille.

Yhteistyössä