Onko Tuuti-korvike suositumpaa kuin Nan ja Tutteli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Pisti nimittäin taas jälleen kerran ärsyttämään, kun vasta kolmannesta kaupasta löytyi Tuutia. Monesti olen henkilökunnalle sanonut, että Tuuti on loppumassa hyllystä, tai sitten se on loppunut jo.
Juu, tilataan tilataan.

Onko kukaan muu huomannut samaa?
Kun ei noikaan kaupat joissa asioin, ihan pieniä ole.

Ja Tuutia tietysti suositaan kotimaisuuden vuoksi =)

Luulis, että kaupoissa menekki huomataan ja siihen reagoidaan. Mutta ei sitten ilmeisesti. Höh!
Kurjaa kun aina täytyy kiertää kaupasta toiseen korvikkeen perässä :(

Täällä taas cittarista on usein nan loppu. Joko 1 tai 2. Tuttelia ja tuutiakin taitaa kyllä aina löytyä. Tuolta paikallisesta supermarketistakin nan on välillä loppu. Ostetaankin yleensä koko laatikko kerralla jos löytyy ja kotona on aina useamman päivän ruuat vauvalle, jos tosiaan on kaupasta joku kerta loppu, niin ei tarvitse eri kauppoja sitten kierrellä sen takia. Täälläpäin tosin venäläiset tuntuu hamstraavan tuota nannia, kun on kansainvälisempää kuin joku tutteli. Mutta luulisi että sitä tilattaisi tarpeeksi, kun säilyyhän nuo vaikka kuin pitkään siellä varastossakin. Etenkin viikonloppuisin on noita puutteita.

Hei ootteko huomannu eroa noiden korvikkeiden välillä. Aiheuttaako joku enemmän ummetusta kuin toinen? Meillä rintaruokinnalla oleva vauva panttaa kakkaa, jos on saanu annoksen nannia. Olisko tuuti helpommin "prosessoitavaa" kamaa?

Kyllä NAN ja Nutrician Tutteli on varmaan suosituimmat korvikkeet, mutta kotimaisuutta arvostavat ostaa epäilemättä Tuutiakin paljon. Samoin kuin luomua arvostavat ostaa Arlan Little Baby Organic -korvikkeita.

Mä olisin itse asiassa halunnut kokeilla Tuutia juuri kotimaisuuden takia, mutta miehelle luomu oli kotimaisuutta tärkeämpi argumentti, joten päädyttiin em. Arlan luomukorvikkeeseen. Ukkeli kakkaa muutaman kerran viikossa ja kakka on melko kiinteää, semmosta pötkylää, mutta ei kovia papanoita kuitenkaan. Toinen luomukorvike, Hollen veteen sekoitettava jauhe, ei sopinut ukkelille ihan pienenä, joten siitä luovuttiin toistaiseksi. Koska Hollea on vielä yksi paketti jäljellä, pitänee kokeilla sitä uudestaan vähän myöhemmin. Samoin Nutrician Hypo-Allergenic -jauhetta pitäisi vielä kokeilla purkillisen verran, ellen sitten intoudu myymään purkkia jollekulle.

Meillä ei kakan määrään tai laatuun nan vaikuttanut. Pari kuukautta vauva sai nannia ja tissiä vähän sekaisin, kunnes sitten oli siirryttävä kokonaan korvikkseeseen ja ei tuokaan vaikuttanut mitenkään.

Tuut on sen verran uusi tuote että suosio on kasvussa ja on sen vuoksi lopussa hyllystä, ainakin sitä markkinoitiin neuvolassa. Meillä käytettiin Nan:a, koska käydään kaupassa Lidlissä ja siellä ei myydä muita.

Ei liity asiaan mitenkään. Tuutia ei ollut olemassa kun esikoista osittaisimetin, ja nyt pian on syntymässä toinen, ja edellisen kokemuksen perusteella vaikka toivonkin täysimetystä niin varaudun henkisesti myös siihen, että jos paino ei nouse pelkällä rintamaidolla niin se ei nouse, ja korviketta on pakko antaa. Ajatus kotimaisesta korvikkeesta on miellyttävä, mutta minua häiritsee suunnattomasti nuo Valion tuotteiden mielestäni epäeettiset nimivalinnat. Tuuti??!! Ihan kuin sillä saavutettaisiin jotenkin paremmin nukkuva vauva? Anna vauvelille vähän Tuutia tissimaidon sijaan, niin avot että nukkuu? Onni nyt... no se on vain tyhmä, ei vaarallinen :)

Ja jos joku kuvittelee olevansa sen yläpuolella, ettei tuotteiden nimet ohjaisi heille tuotteesta syntyviä mielikuvia, on väärässä.

Kannattaa jokaisen vertailla niiden korvikkeiden ainesosalistaa ja säilyvyysaikaa.. Tuuti oli sen jälkeen melko selvä valinta. Lisäksi suomalainen maito on laadultaan erinomaista, varmasti puhtaampaa kuin esim. Etelä-euroopassa

[QUOTE="vieras";28975668]Ajatus kotimaisesta korvikkeesta on miellyttävä, mutta minua häiritsee suunnattomasti nuo Valion tuotteiden mielestäni epäeettiset nimivalinnat. Tuuti??!! Ihan kuin sillä saavutettaisiin jotenkin paremmin nukkuva vauva? Anna vauvelille vähän Tuutia tissimaidon sijaan, niin avot että nukkuu? Onni nyt... no se on vain tyhmä, ei vaarallinen :)

Ja jos joku kuvittelee olevansa sen yläpuolella, ettei tuotteiden nimet ohjaisi heille tuotteesta syntyviä mielikuvia, on väärässä.[/QUOTE]

Meillä ostetaan Tuutia siksi että se on kotimaista. Nestleä ei meille osteta, jos ei ole pakko. Mieluiten ostaisin kotimaista luomukorviketta, nimestä viis, jos sellaista olisi saatavilla. Mun mielestä Tuuti tuotenimenä ei myöskään ole epäeettinen, en mä saa sitä mitenkään väännettyä niin että se olisi parempaa kuin oikea äidinmaito, korveikettahan se on nimestä huolimatta. Viittaahan se nukahtamiseen, mutta mun mielestä se on ihan luonteva valinta, kun vauvat usein syövät itsensä uneen. Tissistä tai pullosta.

[QUOTE="vieras";28975411]Saako udella, että imetätkö ollenkaan? Ja jos et, niin miksi? Ei ole pakko vastata jos et halua enkä ole mikään imetysfanaatikko kun itsekin olen kohta lopettelemassa ja siirtymässä korvikkeen käyttöön tosin lapsi kohta 7kk.. :)[/QUOTE]

Imetin ensi alkuun, mutta sitten tyssäs moneen seikkaan, kuten ab-kuuri kohtutulehdukseen ja vauvan kykenemättömyys saada rinnasta otetta maidon noustua näihin utareisiin.