Onko turhaa syödä terveellisesti, jos ei MITENKÄÄN voi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja voihan vaimo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

voihan vaimo

Vieras
...päästä eroon suklaasta? :ashamed: :p
Mitenkään ja mitenkään, mutta se nyt vaan on niin, että koko elämä on ihan hukkaan heitetty, jos ei sukulaatia saa syyä...:snotty:

Syön siis hyvinkin terveellisesti muuten, suosin luomua ja luonnostaan keveitä vaihtoehtoja, täysjyvää, kylmäpuristettuja luomu-kasviöljyjä jne.
Mutta SUKLAA.
Sitä ENNNNN jätä.
Ja sitä pitää saada lähes päivittäin. :ashamed: Joskus valitsen tumman, mutta kyllä se yleensä pitää olla ihan ehtaa...onko tämä sitten kaikki ihan turhaa, kun tuota sukulaatia en kerrassaan voi jättää? :D Jos on PAKKO saada PÄIVITTÄIN suklaata, mikä olisi se oikea määrä silloin, ettei ainakaan lihois?

:ashamed:

sun ruokavaliossa ei ole mitään vikaa jos toi kaikki pitää paikkansa. ei se pieni määrä (esim 2-4 palaa) päivittäinkin suklaata haittaa yhtään mitään. valitse tummaa suklaata useammin, esim joka toinen päivä ;)

Mitäs jos tekisit silleen, että syöt kuten ennenkin, mutta rupeat liikkumaan ja sen verran mitä saat liikunnasta kaloreita saisit syödä suklaata? Esim jos liikut 500 kalorin edestä saisit syödä puolikkaan levyn suklaata jne.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
Mitäs jos tekisit silleen, että syöt kuten ennenkin, mutta rupeat liikkumaan ja sen verran mitä saat liikunnasta kaloreita saisit syödä suklaata? Esim jos liikut 500 kalorin edestä saisit syödä puolikkaan levyn suklaata jne.

Vois koittaa keksiä jotain...tahtoo vaan olla aika kortilla monen pienen kanssa ja miehellä monesti hommaa iltaisinkin...tästäpä syystä on liikkumiset jääneetkin hyvin vähälle.

Ihan oli ap kuin miun kirjoitus :ashamed: Olen miettinyt samaa, meillä syödään myös terveellisesti, lapset ei juurikaan valkoista sokeria ja vehnäjauhoja saa, yms mistä jo kirjoititkin. Mutta itse syön ½-1 levyä suklaata päivässä. Nyt olen valinnut yleensä sen Fazerin vadelma-karpalosuklaan, että oli edes vähän jotain terveellistäkin seassa :D

Kyllä siitä terveeellisyydestä on hyötyä, ei se suklaa sitä kokonaan kaada, mutta toki se huonontaa kokonaisterveellisyyttä.

Mulla sama ongelma, mutta suklaan sijasta menee kahvipullaa, munkkeja ja pizzaa. Hoikka olen vielä, mutta kun ikää tulee, niin voi olla vyötärö mennyttä. Syön paljon kasviksia, kuituja ja hyvää proteiinia ja ajattelen, että ruokavalio on kokonaisuus. En sure jokapäiväistä herkutteluani, mutta jos voisin, niin ilman olisin.

Alkuperäinen kirjoittaja voihan vaimo:
Alkuperäinen kirjoittaja ieras:

Vois koittaa keksiä jotain...tahtoo vaan olla aika kortilla monen pienen kanssa ja miehellä monesti hommaa iltaisinkin...tästäpä syystä on liikkumiset jääneetkin hyvin vähälle.

Mulla on kotona stepperi ja Zumba. Sit mä niitä vetelen lasten nukkuessa :D Iltasin ja päikkyaikaan. Ja hyötyliikunta (siivoan hiki päässä joka päivä). Mä pääsen kyllä lenkillekin, kun on vaan yksi niin pieni... Miestä ei olekkaan :)

Lisäksi suklaa tekee hyvää parisuhteelle, koska se sisältää ainetta, joka saa naiset kiinnostumaan seksistä :D . Mutta ne kaikki hyvät vaikutukset koskevat siis (oikeasti) tummaa suklaata. Fazerin sininen :p ei ole terveellistä :( .

http://finnmsm.blogspot.com/2005/12/totuus-jouluruokiin-liittyvist.html :

SUKLAA

Suklaa kohentaa mielialaa, aktiivisuustasoa ja seksuaalista halukkuutta - mutta sen täytyy olla tummaa ja täyskaakaosuklaata. "Kaakaossa olevat aineet, teobromiini (teobromiini (<>fenetyyliamiini (http://fi.wikipedia.org/wiki/Fenetyyliamiini) stimuloivat dopamiinin tuotantoa ja ovat voimakkaita mielialan kohottajia," sanoo Patrick Holford, ravintotieteilijä ja teoksen Natural Highs (Piatkus, £14,99) kirjoittaja. "Viimeaikaiset tutkimukset osoittavat, että dopamiini käynnistää DARP 32- nimisen aivokemikaalin erityksen. Tämä aine aktivoi niitä hormoneja, jotka saavat naisen kiinnostumaan enemmän seksistä." Kuitenkin hän varoittaa nauttimasta halpoja suklaalaatuja, jotka ovat liiaksi makeutettuja eivätkä sisällä kylliksi kaakaota, jotta niistä olisi hyötyä.

http://enjoyment.independent.co.uk/food_and_drink/features/article334263.ece

Yhteistyössä