Onko tupakoitsijat rumempia kuin muut?

• Viestiketjun aloittaja kyllä ovat
  • Ensimmäinen viesti
-essi-
Vaikka Littledeath (sopiva nimi röökaajalle muuten) tarkoitti kommenttinsa sarkastiseksi, on siinä tottakin. Tupakointi ei kaunista ketään ja se haju on tosiaan yököttävä.

"vieras"
[QUOTE="vieras";24696006]Joo, ootteko kattonu sitä BB-Amandaa kuinka kauheelta se näyttää![/QUOTE]
Ei ehkä nyt, mutta kyllä siitä jo näkee tulevaisuuden. Kolmekymppisenä tupakoinnin näkee aivan takuulla jo selvästi ja ääni on kivan möreä.

"vieras"
Tupakointi vanhentaa aika raskaasti.

Työkaverini on minua vain 10 v. vanhempi, itse luulin vähintään 20 v. vanhemmaksi ja niin luuli hänkin, koska ajatteli minun olevan tyttäriensä ikäluokkaa.

"juu"
[QUOTE="vieras";24696006]Joo, ootteko kattonu sitä BB-Amandaa kuinka kauheelta se näyttää![/QUOTE]

Amandahan on 21v. Jos nyt vetää röökiä (ja juo) samaan tahtiin tulevat vuodet, niin kyllä varmasti jo näkyy naamassa siinä vähän alle 30v.

Kyllä minäkin vielä 20v tupakoitsijana olin ihan nätti, mutta siinä 25v ylöspäin se alkoikin jo näkyä vähän enemmän ja lopetin
kohtuullisen sään aikana.

Riippuuhan se ihotyypistä ja poltettavista määristä tietty, mutta kyllä mä erotan tupakoivan naisen tupakoimattomasta. Tupakoivan naama on vaan monesti elottomampi ja kuivemman näköinen ja siitä puuttuu sellainen kaunis ja terve hehku.

todellakin
Kyllähän sen ihosta huomaa monesti. Luonnollinen seuraus, kun ääreisverenkierto heikkenee ja hiilimonoksidi ja lukuisat muut myrkylliset yhdisteet estävät hemoglobiinin sitoutumisen. Ja kun tupakoitisjat vielä käyttävät monta kertaa päivässä tiettyjä kasvojen lihaksia röökin imemiseen, niin huulten ympärys ja nasolabiaalijuonteet syvenevät nopeammin.

Mut onhan se eri asia vetää aski päivässä kuin vaikka pari päivässä. Lisäksi vaikuttaa ruokavalio ja liikunta, mutta jos askin päivässäkin vetää, niin näinköhän liikkuminen enää maistuu, kun henki ei kulje.

"vieras"
Mun ihoni ei ainakaan mennyt suuntaan eikä toiseen kunnossa eikä värissä ja olin 11kk polttamatta.
Olet varmaan vielä kovin nuori. Ja tuo on kovin lyhyt aika olla tupakoimatta.

Työkaveri näyttää aika kulahtaneelta ja kuluttaa purkeittain ryppyvoiteita, ikää on 55 v, ja tupakoinut pitkään. Hän kuvitteli minut n. 30-35 v. ikäiseksi, oikeasti olen vain kymmen vuotta häntä nuorempi.

No jos polttaa askin päivässä vuosikymmeniä, niin iho, hampaat, kynnet, ääni ainakin kärsivät iän myötä. Naisella ne "oireet" korostuu enemmän kuin miehellä, paitsi jos alkon kulutus on lisäksi liiallista niin naisessakin alkaa näkyä miesmäisiä piirteitä.
mm. näiden syiden takia (paitsi alko) lopetin 20 v jälkeen :)

"vieras"
no riippuu. ei nuorilla vielä näy, mutta yli 30 v:stä näkee jos käyttää tupakkaa ja alkoholia paljon. ja kyllä, näyttävät rumilta verrattuna hiukka raittiinpiin ja savuttomimpiin ihmisiin. äänestäkin kuulee.

tietysti ruma voi olla myös ilman tupakointiakin, mutta se on sitten eri juttu.

"aiha"
Mun ihoni ei ainakaan mennyt suuntaan eikä toiseen kunnossa eikä värissä ja olin 11kk polttamatta.
Kuinka vanha olet? Mä aloitin polttamisen 17-vuotiaana ja lopetin 26-vuotiaana, huomasin kyllä selvän eron ihon värissä ja kunnossa 1-2 kuukaudessa. Mulla on aina ollut tosi hyvä iho, mutta lopettaminen toi kasvoille väriä ja hehkua, kosteutta.

Mutta tuokin varmaan riippuu siitkäin, kuinka paljon käyttää meikkiä. Jos vetää aina meikkivoiteet jne, niin eihän sitä niin helposti huomaakaan. Mulla ihon väri muuttui niin kauniin tasaiseksi, että lopettamisen myötä en tarvinnut enää meikkivoidetta tasoittamaan.

[QUOTE="aiha";24696217]Kuinka vanha olet? Mä aloitin polttamisen 17-vuotiaana ja lopetin 26-vuotiaana, huomasin kyllä selvän eron ihon värissä ja kunnossa 1-2 kuukaudessa. Mulla on aina ollut tosi hyvä iho, mutta lopettaminen toi kasvoille väriä ja hehkua, kosteutta.

Mutta tuokin varmaan riippuu siitkäin, kuinka paljon käyttää meikkiä. Jos vetää aina meikkivoiteet jne, niin eihän sitä niin helposti huomaakaan. Mulla ihon väri muuttui niin kauniin tasaiseksi, että lopettamisen myötä en tarvinnut enää meikkivoidetta tasoittamaan.[/QUOTE]

Mä käytän lorealin true match minerals mineraali jauhemeikki"voidetta", eli en paksua kerrosta mitään mönjää. Alotin polttamisen 15vuotiaana ja viime vuonna 6.10 lopetin kerrasta ja alotin taas tossa vajaa kk sitten. Poltin/poltan 5-15 päivässä.

Yhteistyössä