Onko tuo meidän 5-vuotias poikkeuksellisen iso??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5v

Vieras
Vaatekokona pitää olla jo 128/134cm, jotkut 122cm sopivat myös, kengät kokoa 33-34, hoikka tyttönen on kyseessä - miten vaan, että kun menee ekalle niin vaatekoko on varmaan jo 140cm tai jotain.

Painosta ei ole ihan tarkkaa tietoa, mutta noin 24kg ja pituus lienee jossain 120cm kieppeillä

Onko vaatekoot pienentyneet vai miksi minusta tuntuu oudolle ostaa tuon kokoisia vaatteita 5-vuotiaalle??

Meil on just 5 v täyttänyt tyttö ja pituutta on 117 cm ja painoo 24 kg. Ei oo mikää hentonen tyttö ollut koskaan, ei oo painookaan kyllä liikaa, on vain roteva rakenteeltaan :D

Ja vaatekoko on tosiaan siel 122 cm paremmalla puolella. Kenkäkoko nyt 31.

Mä vähän aikaa sitten ostin sukkahousuja tytölle ja ne oli kokoo 128/134 cm ja just sopivia. Mietiskelin kans samaa että miten noi vaatteiden mitoitukset nykyään oikeen menee. Tällä vauhdilla me pidetään kohta saman kokoisia vaatteita.. :laugh:

Mun tasan 6v poika on 122cm ja 21kg, kengän koko 29-30 :) ja pituudessa kulkee ikäistensä yläkäyrillä neuvolan mukaan =) että millähän käyrillä kulkee nuo jättiläislapset =)

Meillä 5vuotias poika käyttää 122cm vaatteita. On n.120cm pitkä ja painaa sen 23kg. Kengän koko 31 ->32. Kaupassa ne kysy että
ostanko talvivaatteet eka vai tokaluokkalaiselle, olin sillee :O:O Se täytti just 5. :)

meillä on samanlainen pitkä viis vee, neuvolan mukaan paksukin, eli sen 120cm ja 25,5kg =)
vaatteet kokoa 122-128cm passaa hyvin, on tosiaan ekaluokalla varmasti yli 130senttinen jo =)

Meillä 5½-vuotias on 118 cm/20 kg ja mikään normivaatekoko ei tunnu just nyt hyvältä! Jos on koko 110-116 cm, niin liian pieniä, mutta jos 122-128 cm, niin isoja! Miten musta tuntuu, että noita 120 cm vaatteita ei löydy paljoo ollenkaan?!

Alkuperäinen kirjoittaja tassu:
poika 4,8v ja 20kg ja noin 115cm ,mallia ruielo mutta sillä onkin omat käyraät ja kyllä olen miettinyt samaa kuin ap....

ihan vaan tiedoksesi että kaikki lapset kasvavat omalla käyrällään.. mitoista en edes sanoisi että lapsesi on ruipelo.

Alkuperäinen kirjoittaja 5v:
Vaatekokona pitää olla jo 128/134cm, jotkut 122cm sopivat myös, kengät kokoa 33-34, hoikka tyttönen on kyseessä - miten vaan, että kun menee ekalle niin vaatekoko on varmaan jo 140cm tai jotain.

Painosta ei ole ihan tarkkaa tietoa, mutta noin 24kg ja pituus lienee jossain 120cm kieppeillä

Onko vaatekoot pienentyneet vai miksi minusta tuntuu oudolle ostaa tuon kokoisia vaatteita 5-vuotiaalle??

Meillä 5 vuotias poika 26,8 kg ja 118,4 cm ja on aina ollut yläkäyrillä neuvolassa.

Eli sinun tyttösi on kyllä todella reilun mittainen =)

Mun 4v on 110cm/18kg, kengät 28/29 eli siihen suhteutettuna sun tyttösi on hyvin samaa kokoa kuin mun tyttö on vuoden päästä. Ennusteiden mukaan mun tytön pitäisi kasvaa 180cm:n hujakoille, joten pakkohan sen on jo nyt kasvaa nopeampaa tahtia kuin niiden, jotka jäävät esim. 160cm:n tienoille.

Ja hei. Sun tyttösi on varmasti hyvän ja ihan oikean kokoinen :) Jokainen lapsi kasvaa tahdillaan, ei sitä kannata alkaa vertailemaan tai ainakaan kateelliseksi ryhtyä!

Yhteistyössä