Onko tullut ISOA VAUVAA, jos sf-mitta suht' pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nuuskismuikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Enpä tiedä tuosta, mutta itelläni sf-mitan mukaan ois vauva ollu noin 3,5kg, oli kuitenki 2,5kg,synty rv 38+2.:) Se mitta voi vaihdella ihan mittaajan ja vauvan asennon mukaan, kaverilla oli yhellä neuvolakerralla mitta muuttunut reilusti kun kaksi eri henkilöä mittas ja vauva liikahti.

Mulle sanottiin ettei sf-mitasta voi arvioida vauvan kokoa. Neuvolasta selitti, että se kohtu on kuin ilmapallo, lapsivesi yms vaikuttaa sen kokoon, eikä pelkästään vauva. Äh, olikohan tossa nyt mitään järkeä, noh, yritin kuitenkin.

Kiitos vastauksista:) Itse olen myös ymmärtänyt, että sf-mitasta ei välttämättä voi juurikaan päätellä vauvan kokoa tai ainakaan sanoa mitään tarkkaa painoa vauvalle. Mutta olisi kiva tietää, onko joku synnyttänyt isoa vauvaa, vaikka sf-mitta on ollut pieni:)

mulla isoin vauva oli 4.3kg ja mitta oli sama ku esikoinen syntyessään 2.9kg ;) itse olen myös pieni (159cm),että eipä nää "mitat"oikeen mitään kerro.ainakaan mun kohdalla.ja nyt viimmesin paino 3.9kg,ja käyrien sun muiden mukaan piti tulla keskimääräistä pienee vauva :laugh: :p

Yhteistyössä