Onko totta, että kävely "turhaa" liikuntaa laihtumisen kannalta??

Alkuperäinen kirjoittaja ei nyt ihan:
Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
No höpönpöpön kaikille rasvanpolttosykkeille.

Kilmoetriä kuluu suunnilleen sama määrä kaloreita riippumatta siitä, juokseeko sen vai kävelee.
Kävellessä kuluu puolta vähemmän kuin juostessa. Tietysti jos joku huonompi kuntoinen hengästyy jo kävellessä lähes yhtä paljon kuin juostessaan niin sitten varman sama käveleekö vai juokseeko.

http://www.kuntolehti.com/main.php?id=68

Hölkkä, juoksu 300-1200 kaloria/tunti
Kävely 200-500 kaloria/tunti
Niin, mutta kilometrillä!

Tottakai per tunti kuluu enemmän, kun juosten pääsee pidemmän matkan.

eieeieiei
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:

Kilmoetriä kuluu suunnilleen sama määrä kaloreita riippumatta siitä, juokseeko sen vai kävelee.
Ei ole totta.

Kaikki riippuu aina ajasta,ihmisen painosta,matkasta....

Joo, mutta per kilometri se on sama, juokseeko vai käveleekö.

(jopas osasinkin kirjoittaa aluksi päin honkia toin kilometrin B) )
Ei ole sama edelleenkään.Juoksussa koko keho saa melkein liikuntaa, kävelyssä ei.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Alkuperäinen kirjoittaja ssss:

Ei ole totta.

Kaikki riippuu aina ajasta,ihmisen painosta,matkasta....

Joo, mutta per kilometri se on sama, juokseeko vai käveleekö.

(jopas osasinkin kirjoittaa aluksi päin honkia toin kilometrin B) )
Siis jos mä juoksen vaikka 150-170 sykealueella kilsan ja kaloreita kuluu x määrä, niin sama määrä kuluu, vaikka mä kävelisin sykealueella 110-130 tuon saman kilsan? (sykkeet tuulesta temmattuja)
Niin siis mun mielestä tää ei voi pitää paikkaansa...

Alkuperäinen kirjoittaja hehe:
Luulkaa ihan mitä vaan, syke ei kaloreita kuluta ja kävellessä liikkuvat kädet aivan yhtälailla kuin juostessa.

Heh, et sitten paljon tiedä :)

Otahan oikeasti selvää asioista...
Musta kans tää on ihan outoa "tietoa".
Ruusa, kerro mulle sit, että jos mä meen lenkille sykemittarin kans, kävelen ja pidän sykkeen tasaisena, ja kaloreita kuluu, ja sit lähden hölkkäämään, niin syke nousee edelleen ja kaloreita kuluu nopeampaan tahtiin. Siis mulle ei nyt valkene toi sun teoriasi... ?!? :xmas:

ssss
Kakspluspalstan hoikentava vaikutus; kun yrität selittää tietämättömille tuloksetta, nousee syke ja hoikistut.

Kiitos, laihuuteni salaisuus on ratkennut.
B)
Sinä et taida tietää oikeasti asiasta mitään.

Netti on pullollaan tietoa josta et ole edes unta nähnyt, kuten tämä keskustelun aihe.

No mutta Sisu hei, juostessa sä kuljet nopeammin, enemmän kilometrejä/tunti, ei se syke vaikuta juuri mitään.

Oikeasti se on häviävän pieni etu, mitä juostessa kuluu enemmän.
Normikuntoliikuntakilometreillä sillä ei ole käytännön merkitystä.

No mutta Sisu hei, juostessa sä kuljet nopeammin, enemmän kilometrejä/tunti, ei se syke vaikuta juuri mitään.

Siis tietysti jos mä juoksen tunnin niin pääsen pidemmän matkan eteenpäin kuin kävelemällä tunnissa. Mutta kuluttaahan se silloin tämä juoksu myös enemmän kaloreita.

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Siis tietysti jos mä juoksen tunnin niin pääsen pidemmän matkan eteenpäin kuin kävelemällä tunnissa. Mutta kuluttaahan se silloin tämä juoksu myös enemmän kaloreita.

No ei oikeasti, se, joka kulkee kävellen saman matkan, kuluttaa yhtä lailla, tosin siihen kuluu pidempi aika.

Ja sä ehdit vaikka jo vetäistä lihaskuntotreenit siihen päälle.

Mutta älytöntä (kuten aapeen tapauksessa) ryhtyä väittämään, etteikö kävely kuluttaisi.

atleetti

kyllä nyt taitaa Ruusa puhua ihan höpöjä.. juurikin sykkeestähän se kalorien kulutus riippuu :) toinen asia onkin sitten se, että MISTÄ se elimistö energiansa ottaa kullakin sykealueella. rasvanpolton kannalta juostessa syke nousee helposti liian korkeaksi, ainakin itse pääsen parhaille rasvanpolttosykkeille reippaalla kävelyllä, joten rasvanpolttelumielessä kyllä suosisin kävelyä (siis rasvan suht. osuus kulutetusta kokonaisenergiasta on tällöin suurin).

Sovitaan niin, että Atleetti ja sisu ja se harmaa juoksevat vain.

Kuten minäkin.

Mutta älkää nyt herrantähden tyrehdyttäkö kävelijöiden innostusta turhanpääiväisillä höpinöillä (Kuntoplussastako) temmatuilla rasvanpolttosykkeillä sun muilla älyttömyyksillä.

atleetti

Kuten minäkin.

Mutta älkää nyt herrantähden tyrehdyttäkö kävelijöiden innostusta turhanpääiväisillä höpinöillä (Kuntoplussastako) temmatuilla rasvanpolttosykkeillä sun muilla älyttömyyksillä.
ei kun nimenomaan reipas kävely olikin parempi vaihtoehto rasvanpolton kannalta :)

Alkuperäinen kirjoittaja atleetti :

Kuten minäkin.

ei kun nimenomaan reipas kävely olikin parempi vaihtoehto rasvanpolton kannalta :)
Joo joo, mutta huomioidaan nyt ensin se, että ekaksi elimistö käyttää hiilihydraattivarastot, sitten vasta käy rasvan kimppuun.

Eli kaloreita kuluu per kilometriä sama määrä, riippumatta siitä juoksetko vai käveletkö. Rasva tuskin kuluu minnekään.

Alkuperäinen kirjoittaja atleetti :

Kuten minäkin.

Joo joo, mutta huomioidaan nyt ensin se, että ekaksi elimistö käyttää hiilihydraattivarastot, sitten vasta käy rasvan kimppuun.

Eli kaloreita kuluu per kilometriä sama määrä, riippumatta siitä juoksetko vai käveletkö. Rasva tuskin kuluu minnekään.
No, pointti tässä asiassa on se, että kävellen kuluu kaloreita ja AP EI LOPETA KÄVELYÄ! :saint:

Pakko nostaa tätä kun on niin HEKUMALLINEN olo. Sanoi kaverini mitä sanoi, mutta mulle meni yhdet farkut jalkaan jotka kesällä vielä jäivät reisien kohdalle jumiin :) :) :) Eli ei kait se kävely sitten ihan turhaa ole ollut!

Yhteistyössä