No, kirjoitan uudelleen. Mun äitini on ollut himohiihtäjä, samoin isovanhemmat, isä on luistellut ja veli samoin sekä laskettelua on harrastanut nämä miespuoliset perheenjäsenet. Meillä oli siskon kanssa pieninä aina tuliterät luistimet, pelit ja rensselit: sisko jonkin verran luistelikin, ja hiihti ainakin ne koulun pakolliset, vaan mä en kerran kokeilun jälkeen kertaakaan. Ei siis ole aina vanhempien vika jos lapsi ei hiihdä: mulle yritettiin sitä syöttää kyllä, mutta mä tein joka kerta totaalilakon, myös koulussa, en kertakaikkiaan suostunut suksia jalkaan laittamaan, enkä luistimia sen enempää. Ekan kerran kun isä puki mulle laskettelumonot, olin huutanut, itkenyt ja raivannut niin että ne oli pakko ottaa pois jalasta kokonaan, en suostunut niissä liikkua eteen, enkä taakse.
En luistele enkä hiihdä tänäpäivänäkään, en aio ikinä opetella, mitään vetoa kyseisiä lajeja kohtaan en tunne. Lapset kokeilkoot miehen kanssa, mutta jos nyt päiväkoti-iässä eivät innostu, tuskin kouluun enää vehkeitä hankitaan.