Onko tosiaan ihmisiä, jotka eivät käytä deodoranttia?!

• Viestiketjun aloittaja no hyi
  • Ensimmäinen viesti
no hyi
Bongasin vain tällaisen yhdestä ketjusta... Nämä ovat varmaan niitä tyyppejä, jotka luulevat, etteivät tarvi ja sitten käryävät muille hielle, mutta eivät sitä itse haista. Varmaan jos lähipiiristä kyselevät niin kukaan ei kehtaa sanoa, että joo itse asiassa haiset aika pahalle :/

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24725447:
Yksinkertaisesti siitä syystä, etten haise. Tuttavapiirissänikään ei kukaan käytä muutoin kuin ravintolaan mennessä.
Vakka kantensa valitsee vai miten se nyt oli. Eihän se sitten haittaa ketään, jos kaikki haisevat yhtä pahalle :D

"Kuula"
Deodoranttien teho ei ole kyllä mielestäni kovin hyvä. Jos pesee aamulla kunnolla kainalot saippuan kanssa, niin ilman deodoranttia ja deodorantin kanssa mielestäni illan tuoksahdus on aika lailla samanlainen - paitsi että deodorantin mahdollinen oma tuoksu tekee jotenkin ällön hajun hien kanssa yhdessä.

Käytän kuitenkin pääsääntöisesti deodoranttia.

"Kuula"
Vielä: en jaksa uskoa, että asia menisi niin, että ne jotka haisevat hielle usein, ovat niitä jotka eivät käytä deodoranttia, ja ne jotka eivät haise, käyttävät - ja siitä syystä juuri eivät haise. Asia on varmasti mutkikkaampi. Luulenpa, että himokäyttäjiä ovat ne, jotka haisevat erityisen paljon. Ratkaisua ei vain löydy hajuongelmaan. Tiedän kaksi ihmistä, jotka haisevat hyvin erikoisesti hielle, eikä syy ole pesuissa eikä tököteissä. Asia on heille iso ongelma!

Minun mieheni ei käytä deodoranttia, kun on vähän viherpiiperö. Perustelee tätä sillä, että "minähän en alumiinia iholleni sivele, ellei ole pakko". Eikä kyllä hieltä haisekaan, jännä juttu :) Itsehän löyhkään kammottavalle, jos en käytä dödöä - siispä on pakko :D Olisihan noita myrkyttömiäkin vaihtoehtoja varmasti olemassa, kun kävisi jostain erikoisliikkeestä ostamassa. Mutta miksipä sitä väkisin käyttämään, kun ei kerran tarvitsekaan.

"vieras"
en ole koskaan käyttänyt, käyn suihkussa päivittäin enkä haise. Ja onko nämä dödön käyttäjät ajatelleet koskaan että he itse voivat haista pahalle, varsinkin astmaatikolle se vieressä olevan dödön haju voi laukaista astmakohtauksen. Meillä poika tosi herkkä kaikille hajuille juuri astman takia.

Huom harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja thetööt;24725466:
Ehkä teille ns. raskaan työn raatajille on vaikea käsittää sitä, etteivät kaikki ihmiset haise rotanraadolle ilman parfyymeja.
Noooh, jos toimistolla koneen ääressä työn tekeminen on raskasta niin mikäs siinä sitten. Ja parfyymeja en itse käytä lainkaan, deodoranttikin on hajustamatonta laatua.

Mutta jostain syystä kuitenkin laitatte baariin mennessänne sitä "suihketta kainaloon" vaikka ette haise. Mikä logiikka tässä sitten on?

Huom harmaana
[QUOTE="vieras";24725505]en ole koskaan käyttänyt, käyn suihkussa päivittäin enkä haise. Ja onko nämä dödön käyttäjät ajatelleet koskaan että he itse voivat haista pahalle, varsinkin astmaatikolle se vieressä olevan dödön haju voi laukaista astmakohtauksen. Meillä poika tosi herkkä kaikille hajuille juuri astman takia.[/QUOTE]

Mikä dödön haju? Nimimerkillä Erisania tai LV:tä käyttävä...

"vieras"
Luontaistuotekaupoissa saa nykyään sitä tehokasta kristallikiveä myös nestemäisenä roll-onina! Tosi tehokasta, ainoa haittapuoli on että kivi särkyy jos kolahtaa kaapin tai lavuaarin reunaan, ja roll-on on lasipullo. Ostin meidän teinille sen lasipullon, laittaa aamulla kotona, eikä tarvitse päivän mittaa lisätä =) Ite laitan jos menen ihmisten ilmoille, en toki halua häiritä muiden hajuaistia, kotona en käytä (enkä juurikaan haise). Mieluummin haistan lievän hien hajun kuin ne karmeat keinotekoiset tökötit, sekä muilla että itsellä. Jännityshiki on sellaista pistävän kitkerän hajuista, se on mustakin epämiellyttävää, mutta tavallinen ei mua haittaa.

Tosi on, että toiset vaan ei haise! Ei mun mieskään käytä, mutta käykin työn takia 2-3 kertaa päivässä suihkussa, ja siinä työssä ei totisesti yks pieni hienhaju tunnu missään (karjanhoitaja) :D

Noooh, jos toimistolla koneen ääressä työn tekeminen on raskasta niin mikäs siinä sitten. Ja parfyymeja en itse käytä lainkaan, deodoranttikin on hajustamatonta laatua.

Mutta jostain syystä kuitenkin laitatte baariin mennessänne sitä "suihketta kainaloon" vaikka ette haise. Mikä logiikka tässä sitten on?
Siksi, että silloin haluan tuoksua.

hikoilija
raskausaikana viimeisellä kolmanneksella en käyttänyt deodoranttia kun ei hiki edes haissut (ennen raskautta käytin absoluttorria hikoilun vuoksi kun muu ei auttanut). Heti synnytyksen jälkeen hiki alkoi taas haista ja tuli vaikka minkälaisen deodorantin läpi! En viitsi käyttää tuota absoluttorria nyt kun vielä imetän. Tekisi mieli taas raskautua kun silloin ei ole tuota hikiongelmaa.. :D

"Anne"
En käytä deodoranttia. Hikoilen harvoin, jos koskaan kainaloista, jos laittaisin dödöä, pitäisi se sivellä sitten johonkin otsaan ja selkään. Kaverit ja sukulaiset on kyllä sen verran rehtejä ja suoria, että olisivat kertoneet jos haisisin. Muistan hikoilleeni kainaloista joskus teini-ikäisenä paljonkin. Käytin pitkän aikaa hicodermiä ja joko sen takia tai sitten sen että teini-ikä on mennyt ohi, hikoilu loppui. Kerran saunan jälkeen hikoilin (?) kainaloista ja pyyhkäisin kainaloani kädellä ja haistoin.. nada.

"vieras"
Minunkaan mieheni ei käytä deodoranttia kuin poikkeustapauksessa. Ei yleensä myöskään haise tai ainakaan kovin voimakkaasti paitsi rankkojen treenien jälkeen joskus. Itse ole tuputtanut sille dödöä, mutta laittaa vaan johonkin juhlatilaisuuteen tai jos on tosi kuuma tms.
Kuulin ettei anoppikaan käytä deodoranttia, vaikka olen nähnyt sillä dödö-purkin vessassa. Sekään ei kyllä ikinä ole haissut pahalle. Heidän suvussa muutenkin hiotaan aika herkästi ja runsaasti. Ehkä kun hikoaa paljon, niin siitä deodorantista on vaan haittaa. Peseytyvät taas tosi usein ja käyttävät kevyttä vaatetusta mielellään.

"luppis"
Minun mieheni ei käytä deodoranttia, kun on vähän viherpiiperö. Perustelee tätä sillä, että "minähän en alumiinia iholleni sivele, ellei ole pakko". Eikä kyllä hieltä haisekaan, jännä juttu :) Itsehän löyhkään kammottavalle, jos en käytä dödöä - siispä on pakko :D Olisihan noita myrkyttömiäkin vaihtoehtoja varmasti olemassa, kun kävisi jostain erikoisliikkeestä ostamassa. Mutta miksipä sitä väkisin käyttämään, kun ei kerran tarvitsekaan.
ei tartte mennä erikoiskauppaan hakee dödöä.. :) itelläni sattuu olemaan alumiini yliherkkyys joten joudun etsimään dödön jossa ei ole alumiinia.. ja tavan safka kaupoista olen sen löytänytkin.. nimittäin erisan.. :)

"Eee"
Mun äiti ei käytä eikä myöskään haise. En ymmärrä, miten se voi olla mahdollista, mutta niin se vaan on.

Isä sen sijaan taas hikoilee ja on oikee dödön suurkuluttaja. Ja arvatkaa vaan, kumman hikoiluominaisuudet mun on ollu "onni" periä... No tietenkin isän.

Tuotevinkki, jos saa mainostaa: apteekista saa semmosta kun Triple Dry. Tosi hyvää dödöä!

"vieras"
te olette ensinnäkin sekooittaneet deodorantin ja antiperspirantin.

de-odor-ant selittäänee: odour on haju, ja de tarkoittaa epä- .

Anti = vasta- perspiroida =hikoilla.

Niin, mä käytän siis antiperspiranttia ja toivon mukaan en haise. Ja kyllä todella haisen jos olen unohtanut laittaa!

minä,
Bongasin vain tällaisen yhdestä ketjusta... Nämä ovat varmaan niitä tyyppejä, jotka luulevat, etteivät tarvi ja sitten käryävät muille hielle, mutta eivät sitä itse haista. Varmaan jos lähipiiristä kyselevät niin kukaan ei kehtaa sanoa, että joo itse asiassa haiset aika pahalle :/
Nehän vasta haisee jotkä käyttää deodorentteja ja hajuvesiä :)

fdbdfbdbd
Mä en käytä mitään dödöjä, siis kainaloon laitettavia. Juon riittävästi vettä ja hikoilen päivittäin, mutta käyn myös suihkussa päivittäin ja vaihdan puhtaat vaatteet päällä.
Kukaan ei ole silti sanonut, että haisisin, eikä paidan kainaloissa ole mitään voimakasta hienhajua. Veikkaan, että ainakin lapset olisivat niin suoria, että sanoisivat jos haisen :D

"joku"
Mä oon kauan käyttäny alumiinitonta deodoranttia. Aluksi tulin nopeasti hikiseksi (koska ei ol antiperspirantti) mutta se tasaantui ajan kanssa :) Nykyään käytän pelkkää kookosöljyä ja se toimii :) Kookosöljy on antibakteerista ja poistaa hajua.

Yhteistyössä