Onko tosi ystävä, jos haluaa ystävyydeltä enemmän?

• Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
...
Se klassinen juttu jonka ei olis omalle kohdalle uskonut ja halunnut tapahtuvan.

Miehellä on ystävä (ei kaveri) ja jokaisellahan niitä saa olla. En ole koskaan ollut sitä vastaan vaikka ystävä olisi toista sukupuolta. Tässä tapauksessa siis nainen on tämä ystävä.

Nyt on käynyt ilmi, että tällä naisella on tunteita miestä kohtaa eikä voi siis jatkaa ystävyyttä tämän takia paitsi sillä ehdolla, että kaikki tai ei mitään eli pitäisi alkaa suhteeseen.

No tietenkin heillä synkkaa ystävinä todella hyvin ja tämä nainen oli mennyt tunnustamaan ihastuneensa ja sanonut ettei voi olla ystävä, jos ei saa enempää.

Tämä on nyt sekoittanut miehen pään sillä hänellä on ajatuksena, että meniskkö heillä hyvin suhteessa, jos kerta ystävyys pelaa niin hyvin.

Olen nyt tässä sitten välikädessä. Onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Onko tosi ystävyyttä, jos vaatii tälläista eikä voi olla vaan ystävä tietäen, että mies on suhteess toisen kanssa, ollut jo monta vuotta.

Onko kellään kokemusta tai tietoa tälläsesta, miten tämmöset jutut on päättynyt? Minä oon ihan sekasi tän asian kanssa. Ja tiedän, että jokainen on oma juttunsa, mutta halusin kuulla miten on käynyt vastaavassa tilanteessa jollain muulla.

Pieni kriisi :S

X
Ei ole tosi ystävä. Mulla on miehiä ystävinä/kavereina eikä ikinä tulisi mieleenkään (olen itse sinkku) mennä millään tavalla sekaantumaan heidän parisuhteisiinsa!! Jos ihastuisin ystävään niin pitäisin sen omana tietonani. Tuollainen käytös on törkeää.

totuus satuttaa
Mies ja nainen eivät koskaan voi olla pelkkiä ystäviä. Meinaan ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kavereita kyllä, mutta ei sydänystäviä. Ilman, että jommallakummalla, yleensä kummallakin on taustalla romanttisia ja/tai seksuaalisia vaikuttimia.

Itse en ikimaailmassa hyväksyisi, että mieheni hengailisi jonkun naispuolisen kanssa, muka ystävyyden merkeissä. Joku toinen hyväksyy, se on mulle ihan ok. Minä en. Mieluummin vaihdan sitten miestä.

Koska aina on olemassa vaara, kuten ap:llekkin kävi. Itse en jäisi sitä odottelemaan, koska rakastuminen/pettäminen tai jättäminen tapahtuisi kuitenkin ennenpitkää.

...ap
Ja haluan olla nyt itsekäs ja toivon, että he eivät enää tapaisi. No niin tulee käymään, jos mies vaan saa ajatuksena ruotuun eikä lähde kokeilemaan mitään :(

Sinänsä olen helpottunut ettei nainen halua enää olla yhteydessä sen jälkeen, jos ei saa enempää. Se on vaan nyt se pointti kuinka saan pidettyä miehestä kiinni vai saanko? Onko se houkutus liian suuri lähteä kokeilemaan jotain uutta kun kerran ystävyys synkkaa. Synkkaako sit suhde? Jos se onkin erilainen.

Mun mielestä se olis paljon helpompi nyt jättää se ystävä ja jatkaa mun kanssa sillä voiko kukaan lähteä toisesta suhteesta toiseen... ei siinä ole ollut suruaikaa eikä mitään. Ja ottaen huomioon ettei me oltais yhdessä, jos meidän juttu ei toimis.

Huoh.

Mimoosa harmaana
Mies ja nainen eivät koskaan voi olla pelkkiä ystäviä. Meinaan ystäviä sanan varsinaisessa merkityksessä. Kavereita kyllä, mutta ei sydänystäviä. Ilman, että jommallakummalla, yleensä kummallakin on taustalla romanttisia ja/tai seksuaalisia vaikuttimia.

Itse en ikimaailmassa hyväksyisi, että mieheni hengailisi jonkun naispuolisen kanssa, muka ystävyyden merkeissä. Joku toinen hyväksyy, se on mulle ihan ok. Minä en. Mieluummin vaihdan sitten miestä.

Koska aina on olemassa vaara, kuten ap:llekkin kävi. Itse en jäisi sitä odottelemaan, koska rakastuminen/pettäminen tai jättäminen tapahtuisi kuitenkin ennenpitkää.
Komppaan tätä ehkä hieman. Olen sitä mieltä, että ystäviä voivat nainen ja mies ehkä keskenään ollakin. Jos sydänystäviksi asti edetään, niin se muistuttaa jo enemmän parisuhdetta oman havaintoni mukaan.

Ap:n tilanne on kyllä mielestäni tosi inhottava, ja toivoisinkin, että miehesi heräisi ihan itse tähän maailmaan ja valkkaisi sinut. Se, että mies edes harkitsee toista, on varmaan todella ikäväntuntuista :/

Henk. koht. tuossa tilanteessa varmaan pistäisin kovan kovaa vastaan, ja sanoisin, että joko se sinun ystäväsi tai minä. Asiaa tuskin tarvitsee normaalin ihmisen tunti-, päivä- tai viikkokausia pohtia. Luulisi olevan ihan selvä juttu.

"kipa"
no jos miehesi on ääneen pohtinut voisiko heillä ystävänsä kanssa olla tulevaisuutta parina, niin haloo... Älä nyt ihmeessä vain odottele mihin ratkaisuun mies tulee! Ethän sä mikään kynnysmatto ole... Jotenkin tulee mieleen että kuinka vahvasti mies sinua kohtaan tuntee kun tilanne tälläiseksi on päässyt...

...ap
[QUOTE="kipa";21929409]no jos miehesi on ääneen pohtinut voisiko heillä ystävänsä kanssa olla tulevaisuutta parina, niin haloo... Älä nyt ihmeessä vain odottele mihin ratkaisuun mies tulee! Ethän sä mikään kynnysmatto ole... Jotenkin tulee mieleen että kuinka vahvasti mies sinua kohtaan tuntee kun tilanne tälläiseksi on päässyt...[/QUOTE]

Minä olenkin tässä nyt vaatinut tekemään päätökset ja sanonut ettei hänellä ole oikeutta tehdä tätä eli jossitella. En todellakaan aio olla kynnysmattona. Turha suhdetta on pitkittää, jos mies tulee toisiin aatoksiin eli haluu kokeilla sitä aidan toista puolta :(

Jotenkin tuli tunne, että jos mies tosissaan edes miettii, tulisiko heistä jotain, on jo ajatuksissaan miettinyt parisuhdetta tämän ns. ystävän kanssa. Jos on pitänyt naista vain ystävänä niin ei varmaan tosissaan edes miettisi asiaa. Omalla kohdallani varmaan miettisin onko miehelläkin ollut ystävyyttä syvempiä tunteita tätä naista kohtaan pidempään.

Ap:llä on tosi ikävä tilanne. Vaadi mieheltäsi vastauksia heti ettet itse hajoa tunteidesi kanssa : /

...ap
[QUOTE="vieras";21929440]Minkälainen mies pohtii tuollaista tyttöystävänsä/vaimonsa kanssa?[/QUOTE]

Ei pohdikaan vaan sain asian tietää vähän niin kuin pakko tilanteen edessä. Minä en ole tiennytkään asiasta kovin pitkään ja sillä tämä onkin niin vaikeeta ja minä en oikeesti tiedä enää mistään mitään. Mies ei ole mulle uskaltanut kertoa tätä tilannetta...

...ap
Komppaan tätä ehkä hieman. Olen sitä mieltä, että ystäviä voivat nainen ja mies ehkä keskenään ollakin. Jos sydänystäviksi asti edetään, niin se muistuttaa jo enemmän parisuhdetta oman havaintoni mukaan.

Ap:n tilanne on kyllä mielestäni tosi inhottava, ja toivoisinkin, että miehesi heräisi ihan itse tähän maailmaan ja valkkaisi sinut. Se, että mies edes harkitsee toista, on varmaan todella ikäväntuntuista :/

Henk. koht. tuossa tilanteessa varmaan pistäisin kovan kovaa vastaan, ja sanoisin, että joko se sinun ystäväsi tai minä. Asiaa tuskin tarvitsee normaalin ihmisen tunti-, päivä- tai viikkokausia pohtia. Luulisi olevan ihan selvä juttu.
Olenkin monta kertaa sanonut, että nyt on tehtävä se valinta ja olen tehnyt selväksi ettei meillä ole enää mitään sen jälkeen, jos valitsee toisen. Kuvittelee, että voisi sen jälkeen olla mun ystävä. Ihan hullua :(

...
En kyllä todellakaan haluaisi olla tuollaisen miehen kanssa.
Jos hän rakastaisi sinua,olisi onnellinen kanssasi ja näkisi tulevaisuutensa kanssasi niin hänen ei tarvitsisi tuollaista pohtia.
Vaadi nainen itsellesi parempaa.

...ap
En kyllä todellakaan haluaisi olla tuollaisen miehen kanssa.
Jos hän rakastaisi sinua,olisi onnellinen kanssasi ja näkisi tulevaisuutensa kanssasi niin hänen ei tarvitsisi tuollaista pohtia.
Vaadi nainen itsellesi parempaa.
Tässä onkin vielä sellanen, että on riidelty aika paljon kun mies ollut tämän asian kanssa sulkeutunut ja minä en ole tiennyt mitään. Olen luullut, että miehellä on muuten vaan huono kausi. JOten jään vähän huonoon valoon sen takia :(

Mies ja nainen eivät voi koskaan olla pelkästään ystäviä. Siinä käy väistämättä niin että tunteet syvenevät romanttiselle tasolle.

Tässä tapauksessa miehen on päätettävä kumman hän haluaa ja vähän näyttää siltä että se ei tule olemaan ap.

...ap
Mies ja nainen eivät voi koskaan olla pelkästään ystäviä. Siinä käy väistämättä niin että tunteet syvenevät romanttiselle tasolle.

Tässä tapauksessa miehen on päätettävä kumman hän haluaa ja vähän näyttää siltä että se ei tule olemaan ap.
Sepäs tässä onkin :( Kyllä minä sen tiedän vaan en saa sitä saaklein vastausta mihestä irti vaan on minun kanssa vielä.

...ap
Ristiriitaiseksi tilanteen tekee se, että mies haluaa minut silti. Miks sit sen on niin vaikea sanoasille ystävälle, että ei tule mitään. Aikaa vie päästä yli siitä, mutta on se nyt pienempi paha, koska heillä ei ole suhdetta ollut samalleen kuin meillä. Kun miehellä ei ole ystäviä. Sen vaan sanon, että jos saan miehen pitää niin en enää KOSKAAN hyväksy naisia YSTÄVÄKSI hänelle.

"vieras"
No mä olen sitä mieltä että anna tollasen rontin mennä!! Alkaa sitte suhteeseen "ystävänsä" kanssa tai ei, niin silti!
Mulla on ystävinä sekä miehiä että naisia ja kenenkään kanssa en ole KOSKAAN edes itsekseni mielessäni ajatellut että miten meidän suhde toimisi.. Mun tunteet mun ystäviä kohtaan on hivenen erilaista rakkautta kuin puolisoani kohtaan!
Joten minä olen sitä mieltä että miehelläsi on täytynyt myös syntyä hivenen vääränlaista rakkautta tätä ystävätärtä kohtaan jos edes pystyy miettimään miten suhde toimisi! Ja jos jatkat miehesi kanssa niin mieti sitä kuinka sinussa syntynyt mustasukkaisuus ja luottamuspula söisi pikkuhiljaa suhdettanne enemmän ja enemmän..

Yhteistyössä