Onko tosi juoksijoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyn"

Vieras
Olisiko täällä juoksijoita jotka treenaavat maraton mielessään tai ovat joskus niin treenanneet? Olen jo muutan puolikkaan juossut ja pohdin, kypsässä iässä, jaksaisiko sen kokonaisenkin juosta. Eli miten pitkiä lenkkejä pitää treenata enimmillään ja millaisia matkoja juosta, jos haaveena on selvitä maraton maaliin asti, ennen kuin maali on suljettu ja juoksuaika loppunut?

Kiitos rockyroad, sieltä varmaan löytyy. Joillakin foorumeilla vaan tuntuu, että kaikki on niin tosissaan, siis tavoite aika maratonilla 3 h jne että tuntuu, ettei minun tavoitteitani vastaa. Mutta käyn kurkkaamassa. Nyt juosen 2-4 kertaa viikossa sellaiset 6-15 km ja päälle kuntosalia / uintia / pelejä ja ihan huimasti ei tunteja enempään ole. Pohdin lähinnä voiko vaikkapa tuollaisilla 15-20 km lenkeillä 1 xviikossa ja lyhyempiä päälle ( "kymppejä" ) edes yrittää.

jonkinlainen nyrkkisääntö kai on semmonen, että jos tähtäät 42 kilsalle niin juoksukilsoja viikossa pitäis tulla vähintään toi 42. sen sitten jaat erilaisiin treeneihin: vauhtikestävyyttä lyhyemmällä lenkillä, intervallitreeniä, palauttavaa lenkkiä ja kerran viikossa pitkä lenkki. sen ois varmaan maratonille treenatessa hyvä olla jotain 2 tuntia.

tämmönen näppituntuma mulla ois. 3 puolikasta olen ite juossu ja maraton häämöttäis mielessä, ehkä tossa vuoden päästä.

Eli siis parin viikon kuluttua juostun HCR jälkeen vaan ahkerasti jatkamaan lenkkejä ja katsotaan, mitä tuleman pitää. Tavoite HCR on vaatimaton, entinen ennätys ( oma aika chipillä) on 2,08 ja sen alle olisi tarkoitus päästä

Yhteistyössä