onko törkeetä jos

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos tehtäisiin niin että annetaan vanhemmille ja muille lapsille jotain yhteiseksi niinkun ennenkin. esim, pyyhkeet kaikille ja vaikka namuja ja sitten vauvalle jotain erikseen? vai pitääkö nytten antaa kaikille jotain erikseen jos yhellekkin antaa?

Tää on jo parempi vaihtoehto. Mutta en ymmärrä sitä, miksi välttämättä vauvalle pitää joululahja antaa, eikö vauvaa voi ihan vaan syntymän johdosta muistaa? Vauva on perheestä ainoa, joka EI joululahjoista varmaan mitään ymmärrä.

Mä ostan kyllä jotain pientä miehen veljen uuden vaimon lapselle entisestä liitosta, koska hän kuuluu perheeseen. Ja ostan heidän perheensä muillekin lapsille lahjan. Samoin ostan kummlapseni sisaruksille lahjat, toki pienemmät mutta jotain muistamista kuitenkin. Ja onhan mullakin "serkku" joka ei ole mitään verisidettä yhdellekään sukulaiselleni, mutta kun hän kerran tätini perheeseen kuuluu, niin hän kuuluu myös sukuun.

kiva että sinulla tuota rahaa riittää ostaa koko suvulle:)

Miksi niitä kaikki sukulaisia pitää edes yrittää yrittää muistaa? Ja minusta on lähinnä käsittämätöntä jos meidän tätis ostaisivat kaikille meidän lapsille lahjat vaikka eivät ole kummeja ihan vaan siksi että ku ovat tätejä ja yhdelle ostavat kummilahjan!!!
Jos mä koko suvun lapsilaumalle lahjat veisin niin mä olisin itse nälässä koko joulun.Ja mitä iloa niillä on jos mättävät karkkia säkkitolkulla jouluna...

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Ostaako sitten esim. miehen lasten muualla asuva äiti lahjat kaikille (myös vauvalle) vai vain omilleen? Kun kaikkia kerran pitää kohdella samoin. Ei ainakaan minun mieheni lasten äiti osta kaikille, ainoastaan omilleen.

nimenomaan juuri näin se menee. ap on vauvan täti ei näiden muiden. ei se todellakaan osoita että nämä isommat lapset olisivat ilmaa tai huonompi vaan heilläkin on varmasti äidin puolelta sukua jotka eivät tätä uutta vauvaa muista mitenkään. miksi siitä lahjonnasta pitäs tehdä edes sen suurempaa numeroa? sama synttäreillä...jokasella on vuodessa se oma päivä jolloin lahjoja saa eikä sankarin päivänä tarvii muistaa muita.

No meillä on niin, että meillähän on nämä kaksi "lapsipuolikasta". Silti aina ovat miehen sukulaiset heitä muistaneet jollain tavoin, kun mun ja miehen yhteisiäkin lapsiakin ovat muistaneet.
Ei välttämättä mitenkään isommin, vaan vaikka just karkkipussilla tai jollain, mutta jokatapauksessa ovat huomioineet.
Samoin näiden kahden "verisukulaiset" ovat jollain karkkipussilla tai vastaavalla ainakin aina muistaneet mun ja miehen, eli heille täysin vieraita lapsiamme, jos ja kun ovat näitä omia verisukulaisiaan muistaneet.

Minusta se on kohteliasta.
Sit esim. kummius on asia erikseen, silloin voi minusta muistaa vaikka vaan kummilastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja kkk:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos tehtäisiin niin että annetaan vanhemmille ja muille lapsille jotain yhteiseksi niinkun ennenkin. esim, pyyhkeet kaikille ja vaikka namuja ja sitten vauvalle jotain erikseen? vai pitääkö nytten antaa kaikille jotain erikseen jos yhellekkin antaa?

Tää on jo parempi vaihtoehto. Mutta en ymmärrä sitä, miksi välttämättä vauvalle pitää joululahja antaa, eikö vauvaa voi ihan vaan syntymän johdosta muistaa? Vauva on perheestä ainoa, joka EI joululahjoista varmaan mitään ymmärrä.

Mä ostan kyllä jotain pientä miehen veljen uuden vaimon lapselle entisestä liitosta, koska hän kuuluu perheeseen. Ja ostan heidän perheensä muillekin lapsille lahjan. Samoin ostan kummlapseni sisaruksille lahjat, toki pienemmät mutta jotain muistamista kuitenkin. Ja onhan mullakin "serkku" joka ei ole mitään verisidettä yhdellekään sukulaiselleni, mutta kun hän kerran tätini perheeseen kuuluu, niin hän kuuluu myös sukuun.

kiva että sinulla tuota rahaa riittää ostaa koko suvulle:)

Elämä on valintoja täynnä. Antaminen on mulle ilo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Ostaako sitten esim. miehen lasten muualla asuva äiti lahjat kaikille (myös vauvalle) vai vain omilleen? Kun kaikkia kerran pitää kohdella samoin. Ei ainakaan minun mieheni lasten äiti osta kaikille, ainoastaan omilleen.

nimenomaan juuri näin se menee. ap on vauvan täti ei näiden muiden. ei se todellakaan osoita että nämä isommat lapset olisivat ilmaa tai huonompi vaan heilläkin on varmasti äidin puolelta sukua jotka eivät tätä uutta vauvaa muista mitenkään. miksi siitä lahjonnasta pitäs tehdä edes sen suurempaa numeroa? sama synttäreillä...jokasella on vuodessa se oma päivä jolloin lahjoja saa eikä sankarin päivänä tarvii muistaa muita.

Mut miksi nää synttärit tähän nyt sekoitetaan? Ja miksi muiden lasten muistaminen pitää lopettaa siksi kun perheessä on vauva, jolle ap on sukua?

enhän minä lopettaisikaan muistamista vaan annan yhteisen lahjan niinkun ennenkin.

vaan vauvalle nytten antaisin erikseen.
annoin silloinkun lapset tulivat sukuun niin heille silloin ekajouluna erilahjat. mutta sitten rupesin yhteiseen lahjaan kun lapsia on niin paljon.

ja eihän vauva namia syö niin se ei oikein yhteisestä lahjasta nauti.

Jos näin ajatellaan niin sittenhän tämän vauvan äidin ei tarvite ostaa nuille heillä asuville miehen lapsille lahjoja,eikä muistaa heitä mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja ei yhtään hyvä pointti:

Jos näin ajatellaan niin sittenhän tämän vauvan äidin ei tarvite ostaa nuille heillä asuville miehen lapsille lahjoja,eikä muistaa heitä mitenkään?

aivan näihän se pitäisi mennä.

Minulllakin suvussa saman tyyppinen perhe jossa naisella on entuudestaan kolme lasta. Meillä tapana on viedä serkkumme kahdelle lapselle omat pienet lahjat ja kolmelle muulle jokin yhteinen juttu. Tämä malli on toiminut hyvin jo seitsemän vuotta. Tosi on myös se, että näiden kolmen tyttären isän puoleinen suku ei muista näitä uusia sisaruksia. Meillä se asia on hyväksytty ja jokseenkin ymmärretty. Kaikki ovat kuitenkin lahjoja saaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja ??:
me ostetaan minun siskon ja sen uuden miehen vauvalle joululahja, mutta ei tämän miehen edellidessä suhteessa oleville lapsille? kun minähä olen tämän vauvan täti mutta en näille edellisessä suhteessa syntyville lapsille mitään verisukua. vaikka lapset asuvatkin heillä. olisi kiva muistaa vauvaa, mutta ei rahat riitä osaa 4 lapselle lahjoja. yleensä ollaan ostettu joku peli koko perheelle. mutta nyt olisi vauvalle erikseen jotain.

Höpö höpö. Ei minunkaan sukulaiset osta lahjoja mieheni kahdelle edellisestä liitosta olevalle lapselle, eikä kukaan mitään sellaista odotakaan.

Yhteistyössä