Onko tökeröä pyytää kummiksi, jos ristiäisiin vain viikko aikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirpana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirpana

Vieras
Ihme pähkäilyjä mulla on, I know! Mut kummit (2kpl) on jo päätetty ja pyydetty, mut nyt haluisin vielä tämän yhden pyytää, lapsuuden ystäväni. Mutta kun tämä tuli mieleeni vasta nyt, hieman reilu viikko ennen ristiäisiä. En tiedä pääsiskö hän edes paikan päälle silloin, työssä käyvä kun on...
Olisiko teistä itsestänne typerää et näin lyhyellä varoitusajalla joku pyytäis teitä kummiksi?

minut pyydettiin kahden päivän varoitusajalla, vähän tyhmältähän se tuntui. Kummilapsi oli silloisen avomiehen siskonpoika ja kastepappina oli isoisä, joka ei hyväksynyt avoliittoja. Siinä syy myöhäiseen pyytämiseen.

Mun paras ystävä pyysi mua kummiksi parin viikon varoitusajalla kun ihminen jota hän ensin pyysi, ei vastannut mitään. Selitti asian ja sanoin että mielelläni tulen. Olisin toki vastannut myöntävästi vaikkei hän olisi selittänytkään mulle mitään. Nyt ollaan sitten molemmat toistemme muksuille kummeja.

kuulostaa varmaan paasaavalta tämä kommentti, mutta vilpittömästi haluan kannustaa pyytämään kummia tehtäväänsä, jos olette häneen päätyneet. Kummin tehtävä kestää vuosia (jopa vuosikymmeniä) ja ristiäiset ovat vain yksi (aika iso) osa kummiutta. Kummiksi voi kuitenkin ryhtyä vaikkei esimerkiksi itse juhlaan pääsisikään. Ja jos olette tulevan kummin kanssa läheisiä, hän luultavasti kokee asian tärkeäksi ja ainakin yrittää saada vapaata ristiäisten ajaksi. Jos ei onnistu, niin voitte kahvitella myöhemmin ja samalla juhlistaa alkavaa kummin taivalta.

Yhteistyössä