onko toisella lupa pettää jos toinen on pettänyt ensin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hankalaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hankalaa

Vieras
Mieheni jäi kiinni kun sillä oli suhde työkaveriin.Se suhde loppu kun sain tietää.Mies on yrittänyt jotenkin korjata tilanetta mutta olen saanut paljon tyhjiä lupauksi.Nyt olen alkanut miettimään sitä että onko minullakin oikeus ja lupa pettää miestäni?
Minä olen aina ajatellut ja kohdellut toista niin kun haluaisin itseäni kohdeltavan.Jotenkin nyt tuntuu siltä että en kunnioita ja arvosta miestä enkä meidän avioliittoa yhtään kun ei toinen pystynyt arvostamaan minua ja meidän liittoa.
Juteltiin tästä asiasta miehen kanssa ja se oli sitä mieltä että toisella ei ole lupa pettää.
Meneekö se niin että toinen saa pattää ja toisen on vaan kärsittävä siitä seuraus?
Eikös se ole niin että sitä saa mitä tilaa?
Joten kyllä tässä on ollut toinen mielessä mutta en ole vielä tehnyt sen suurempaa vaikka toinen osapuoli olisi valmis vaikka mihin.
Kinkkinen tilanne.

Jos luotto on mennyt eikä toinen/kummatkaan aio tehdä luottamuksen uudelleen rakentamisen eteen mitään niin miksi jatkaa suhdetta? Onko suhteenne enää sen arvoinen?

Tietenkään toisella ei ole "lupaa" pettää, kenelle se tuottaa hyvää mieltä. Tuskin kummallekaan, jos toinen on kostopano.

Meillä oli pari vuotta sitten tilanne että minä petin ja kun mieheni sai tietää tästä, "jätti" minut viikoksi (muka). Oli silti yöt luonani. Muutin eri kaupunkiin yksinäni. Tulin raskaaksi "exälleni". Muutimme yhteen ja nyt meillä ihana lapsi.
Aloitimme puhtaalta pöydältä.. vaikkakin menneisyys kalvaa vieläkin (enemmän minua). Mieheni antoi minulle mahdollisuuden ja anteeksi. Siitä kiitos hänelle.
Rakastan häntä enkä tekisi enää koskaan niin kuin tein.

Jännä on ajattelutapa, jos pitää heti kostaa toiselle se, mikä on itselle tuntunut tosi pahalta! Petetyn ei ole todellakaan oikeuttaa pettää...
Ei se ainakaan parisuhdettanne paranna, jos itse teet kostomielessä saman tempun, minkä miehesi sinulle teki. Kostaminen ei koskaa auta mitään vaan pahentaa... Ja miksi edes mietit tuollaisia?
Suhteenne on selvästi huonossa jamassa, menkää hakemaan siihen apua ammattiauttajalta, jos haluatte jatkaa! Ei tuollainen suhde voi kauaa kestää ilman apua, jos pitää jo tuollaisia miettiä! Voimia ja järkeä teille! :hug:

miksi minä arvostaisin kumppania ja parisuhdetta kun toinenkaan ei arvostanut ja kunnioittanut minua ja meidän liittoa?
Ei kaikkea tarvitse niellä ja hyväksyä!
Kyllä toimiva suhde olisi tarvinnut kummankin arvostuksen :kieh:

meillä on parisuhde täysin kriisissä, mut mies ei suostu et haettais ulkopuolista apua. tää on järkyttävän ahdistavaa!! vaikea saada yritettyä yksin pitää suhdetta yllä kun toinen ei arvosta pätkääkää. kyl siinä kaikenlaista käy mielessä, vaik tuskin kostaminen mitään auttaa. vai mistä senkään tietää. eikai oikeen pahaan kriisiin mikään auta. :'( :/ oksettaa ajatuskin miehen puuhailuista toisen kans.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.04.2006 klo 12:28 miksi minäkään kirjoitti:
miksi minä arvostaisin kumppania ja parisuhdetta kun toinenkaan ei arvostanut ja kunnioittanut minua ja meidän liittoa?
Ei kaikkea tarvitse niellä ja hyväksyä!
Kyllä toimiva suhde olisi tarvinnut kummankin arvostuksen :kieh:

Ehkä siksi, että jos et edes sinä arvosta niin sitten ei kukaan arvosta.
Ei kannata koston takia hypätä sänkyyn...oisko se ees kivaa sillekään jonka kanssa mahdollisesti pelmuaisit?
Miksi ruveta mutkistamaan jo entisestään tilannetta? Ellet ole sitten itse jo aiemmin päättänyt luovuttaa ja nyt käytät miehesi hairahdusta tekosyynä?
Ehkä sulla on jo ollut joku kiikarissa pidempään?
Ja jos näin on niin kantsii varmaan miettiä vakavasti mitä elämältään haluaa. Tuskin on kellekkään mielekästä tahkota eteenpäin ja kerryttää kaunaa!!!???? :(

Eihän se nieleminen ja hyväksyminen ole sama asia kuin toisen arvostaminen.
Jos olet oikeasti sellainen ihminen ,että kunnioitat toista niin et sinä silloin häntä lähde pettämään vain sen takia että hän teki väärin!

ei kannata alentua samalle tasolle,ja pettää takaisin.
siitä ei tule muutakun itselle pahaolo,kokemuksesta tiedän.
parempi kun on rehellinen niin ei jälkeenpäin harmita. :hug:

Yhteistyössä