Onko törkeää.. (sairauspoissaoloista)

  • Viestiketjun aloittaja hoitsu
  • Ensimmäinen viesti
hoitsu
Lapsi oli yöllä kuumeessa, nyt ei enää. Sain sairaslomaa lapsen takia huomisen päivän. En ole kuitenkaan vielä soittanut töihin (olen menossa huomenna iltavuoroon), koska jos lapseni on tämän päivän kuumeettomana, vien hänet huomenna hoitoon ja itse töihin. Mutta jos lapselle nousee tänään vielä kuume, olen huomisen poissa.

Onko siis törkeää pantata tietoa mahdollisesta poissaolostani huomiseen aamuun vai teenkö fiksummin kun en vielä ilmoita, mahdollisesti turhaan? Miten itse tekisit? Tykkään työstäni, enkä kaipaa "ylimääräisiä" (=sairasloma ilman syytä) vapaita..
 
vieras
Kyllä ne sieltä sulle soittaa, jos tuntuu, että pulju kaatuu ilman sinua. Nyt vain odotat, että miten lapsella kuume ja lähteekö sitten hoitoon ollenkaan. Enemmän aiheutat hallaa, jos soitat turhaan tulevasi töihin ja joku joudutaan hälyyttämään sitten pienellä ajalla sinua korvaamaan.
 
Natsku
Voithan sinä soittaa ja kertoa, että olisi sairaslomaa huominenkin, mutta jos lapsi on kuumeeton tämän päivän, niin voisit tulla. Sanot vaikka että soitat illemmalla uudestaan mikä tilanne. Kuumehan voi kyllä nousta vaikka vielä ensi yönä jos on noustakseen. Eihän noista ikinä tiiä...
 
Hoitsu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä ne sieltä sulle soittaa, jos tuntuu, että pulju kaatuu ilman sinua. Nyt vain odotat, että miten lapsella kuume ja lähteekö sitten hoitoon ollenkaan. Enemmän aiheutat hallaa, jos soitat turhaan tulevasi töihin ja joku joudutaan hälyyttämään sitten pienellä ajalla sinua korvaamaan.
Siis kun tätä just ajan takaa. Olen nyt vapaapäivällä, joten töissä eivät edes tiedä että mulla on lapsi kipeä. Jos ilmoitan aamulla että en tule (jos kuume nousee vaikka illalla myöhään tai yöllä) niin sitten just jää se muutama tunti aikaa hommata mulle sijainen.
Että jos nyt ilmoittaisin, olisi enemmän aikaa sijaisen hakemiseen. Mutta kun nyt lapsi on kuumeeton, en siis tiedä onko huominen kotiin jäänti turhaa vai ei.

Vaikeaa.
 
lepoa
Kuumehan voi nousta illalla, niin meidän lapsilla usein pieninä oli, että aamulla oli kuumeeton, mutta illalla lämpö nousi. Eli katso rauhassa, yksi kuumeeton päivä pitää lepäillä kotona! :)
 
vieras
Ilmoita nyt vaan! Kannattaa pitää lapsi vielä huomenna kotona, kun kerran slomaakin sait ja et usein edes ole pois työstä! Sijaispula hoitsualalla on niin huutava, että hyvä jos sijaisen hankkimiseen on aikaa!
 
En tiedä, että olenko oikeassa, jos sanon, että jos viet lapsen hoitoon vaikka sulla olisi sairaslomaa ja lapselle sattuu jotain, niin päivähoito ei ole korvausvelvollinen siinä tapauksessa...?? Mietin vaan, että ainakin meillä aikuisilla se on niin, että jos olet sairaslomalla töissä ja jotain tapahtuu, niin työnantaja ei ole korvausvelvollinen..

Korjatkaa jos olen väärässä.
 
ap...
Alkuperäinen kirjoittaja Erkku:
En tiedä, että olenko oikeassa, jos sanon, että jos viet lapsen hoitoon vaikka sulla olisi sairaslomaa ja lapselle sattuu jotain, niin päivähoito ei ole korvausvelvollinen siinä tapauksessa...?? Mietin vaan, että ainakin meillä aikuisilla se on niin, että jos olet sairaslomalla töissä ja jotain tapahtuu, niin työnantaja ei ole korvausvelvollinen..

Korjatkaa jos olen väärässä.
Terkkari sanoi, että jos lapsi paranee niin revi se s-lomalappu. Tästä päivästä en siis mitään s-lomaa tarvitse kun oon vapaalla kuitenkin.
 

Yhteistyössä