Onko töihin mentävä?

"vieras"
Viime kesänä mua pyydettiin lykkäämään lomaani viikolla, sain ylityökorvauksen koko viikolta ja 3 päivää ylimääräistä lomaa (eli siirtämäni 6 päivää puolitoista kertaisena)

Mun mielestä tuo soitettaessa töihin tuleminen riippuu työsopimuksesta.
 
"ltm"
Pakko kommnetoida vanhaa ketjua kun osui silmiin.

Keittis on oikeassa.

Ainoa milloin pitää mennä töihin on jos on tehnyt ns nollasopimuksen ja on töihin tarvittaessa kutsuttava. Ja siinäkin on tietyt ehdot milloin voi kieltäytyä.
 
Raimo
Monessa paikassa on alettu kärttää rekisteriä varten palkollisten kotinumeroita/henk.kohtaisia. Ihan vaan siksi, että saadaan sitten soitella vapaalta duuniin, kun kassa tai siivooja onkin sairastunut, eikä tule vuoroonsa. Väittävät vielä että se on pomon oikeus saada numero tietoonsa. Just ja joo. Onneksi olen miesvaltaisella alalla, meillä tuo ei pelitä. Vaimo on kassana, ja niin vaan usein soi puhelin aamusta, kun numero "oli pakko antaa" ja joku on tullut kipeeksi. Ja ei kun töihin.
 
vierailija
Meidän työpaikalla monilla on tapana poistaa itsensä työpaikan telegram ryhmästä. Tarkoituksena juuri se, että lomaa ei häirittäisi. Viestejäkin tulee paljon eri asioista joka päivä. Kun loma loppuu niin joku lisää takaisin ryhmään.

On työnantajalla kyllä puhelinnumerotkin tarvittaessa.
 

Yhteistyössä