Onko tiuskiminen mielestäsi ihan normaalia parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "a p"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"a p"

Vieras
Itselläni 3 kk kestänyt seurustelusuhde. Miehellä tapana esim. kiireisen työpäivän jälkeen, väsyneenä tiuskia, ilman että olisin sen kummemmin tehnyt/sanonut mitään väärää, riittää että olen paikalla. Kun menen hiljaiseksi ja sanon että tuntui pahalta, mies kyllä halaa ja pyytää anteeksi, ja selittää miksi on pahantuulinen.

Mutta, jos et pitäisi että sinulle tiuskitaan parisuhteessa, ja pahoittaisit siitä mielesi, painaisitko asian villaisella, jos mies olisi muuten ihana?

Näitä tilanteita on ollut kolme kpl 3 kk aikana, eli kerran kuussa. En oikein tiedä miten suhtautua, pitäisikö vaan hyväksyä, vaikka olen aina kammonnut tiuskijoita.

Kuulostaa mun mielestä vähän kummalliselta noin lyhyen seurustelun jälkeen
Saako mies muuten tarpeeksi omaa aikaa? Jos on väsynyt ja räjähdysaltis työpäivän jälkeen, niin miksi olet ylipäätään paikalla, jos hän kaipaisi nollaushetkeä...?

Kai se joillakin on. Mä en tykkäisi. Kun mies kuitenkin tajuaa pyytää anteeksi ja kertoo avoimesti, miksi tiuskii, niin eiköhän tuossa ole toivoa, että oppii pois siitä tavasta. Sitähän se kai loppujen lopuksi on, tapa.

On normaalia, eikä noista kannata ottaa itseensä. Jokaista väsyttää ja kiukuttaa joskus ja tiuskiminen kerran kuussa ei kuulosta kovin vakavalta, kun pyydetään anteeksikin. Mä painan villasella ja annan tilaa, kun toisella huono päivä.

[QUOTE="eee";29670136]Kuulostaa mun mielestä vähän kummalliselta noin lyhyen seurustelun jälkeen
Saako mies muuten tarpeeksi omaa aikaa? Jos on väsynyt ja räjähdysaltis työpäivän jälkeen, niin miksi olet ylipäätään paikalla, jos hän kaipaisi nollaushetkeä...?[/QUOTE]

Eikö aikuisen miehen pitäisi osata sanoa, että on huonolla tuulella/väsynyt ja haluaa olla yksin, ja olla esimerkiksi sopimatta tapaamista naisystävän kanssa heti töiden jälkeen? Tuskin ap sinne väkisin änkeää... :) Tai jos asuvat jo yhdessä, ei voi olettaa, että toinen osaa ennustaa milloin toisella on huono päivä ja tajuaa haihtua kotoa ennen kuin toinen tulee töistä.

Joskus hyvin harvoin rankan päivän jälkeen esim on mielestäni ihan normaalia että saattaa tiuskaista jostain, mutta ei sentään ihan turhasta. Hyvä että pyytää anteeksi, eihän se sen toisen syy ole jos huono päivä on ollut.

[QUOTE="eee";29670136]Kuulostaa mun mielestä vähän kummalliselta noin lyhyen seurustelun jälkeen
Saako mies muuten tarpeeksi omaa aikaa? Jos on väsynyt ja räjähdysaltis työpäivän jälkeen, niin miksi olet ylipäätään paikalla, jos hän kaipaisi nollaushetkeä...?[/QUOTE]

Mies saa omaa aikaa joka toisen viikon kuukaudesta, kun olen lapseni kanssa, silloin näemme ehkä kerran sen viikon aikana. Tänään alkoi lapsivapaa, mies oli tullut tuntia aiemmin töistä, minä tulin suoraan töistä, kassissa herkkuja joilla aioin hemmotella miestä.

Aika lyhyen seukkailun jälkeen on tiuskimiset kehissä :p
Kyllä meillä kumpikin tiuskaisee joskus mut aina pyydetään anteeks.. mut ollaankin oltu yhessä kohta 7v..
Ja meillä tuo tiuskiminen ei tosiaankaan ole säännöllistä..

Eikö aikuisen miehen pitäisi osata sanoa, että on huonolla tuulella/väsynyt ja haluaa olla yksin, ja olla esimerkiksi sopimatta tapaamista naisystävän kanssa heti töiden jälkeen? Tuskin ap sinne väkisin änkeää... :) Tai jos asuvat jo yhdessä, ei voi olettaa, että toinen osaa ennustaa milloin toisella on huono päivä ja tajuaa haihtua kotoa ennen kuin toinen tulee töistä.

Joo, kyllä miehen pitäisi osata sanoa.

Toivottavasti eivät nyt sentään 3 kk seurustelun jälkeen jo yhdessä asu ja nyt alkavat tiuskimiset sitten häiritä :O ehkä hetki kannattaisi tutustua toiseen ennen yhteenmuuttoa...

[QUOTE="eee";29670196]Joo, kyllä miehen pitäisi osata sanoa.

Toivottavasti eivät nyt sentään 3 kk seurustelun jälkeen jo yhdessä asu ja nyt alkavat tiuskimiset sitten häiritä :O ehkä hetki kannattaisi tutustua toiseen ennen yhteenmuuttoa...[/QUOTE]

Joo no ei todellakaan asuta yhdessä. :-D Nähdään siis joka toinen viikko vain kerran, pari, 2-3 h kerrallaan, kun minulla on lapseni luonani. Lapsivapailla näemme töiden jälkeen iltaisin, ja viikonloppuisin- molemmilla päivätyö, ja lisäksi harrastuksia, eli en usko että olemme olleet liikaa yhdessä. Joka toisen viikonlopunkin siis, kun minulla on lapseni, vietän lapsen kanssa, saatamme silloin vain käydä jossain yhdessä, syömässä, uimassa, leikkipuistossa tms. en siis usko että tämä johtuisi siitä että näkisimme liikaa.

Kyllä meilläkin välillä tiuskitaan. Miehellä on tapana nauraa omat tiuskimiseni pois ja halata. Kerta kuussa ihan normaalia, tosin me ollaan oltu yhdessä melkein 9v. Alkuaikoina tosin tuli varmasti suodatettua enemmän.

Mitään epänormaalia en tuossa näe. Normaalia on myös itse päättää onko valmis sietämään tiuskimista vai ei. Itse luultavasti vähintään yrittäisin puhua miehen kanssa asiasta, miltä se minusta tuntuu ja missää menee se raja jolloin en sitä enää pysty sietämään vaan parisuhde on parempi unohtaa.

Ei ole normaalia, että noin tuoreessa suhteessa jo tiuskitaan. Kauhistuttaa ajatellakin, mitä se on viiden vuoden päästä. Pitkissä suhteissa on normaalia, että välillä tulee sanottua ikävästi.

[QUOTE="Saara";29670271]Ei ole normaalia, että noin tuoreessa suhteessa jo tiuskitaan. Kauhistuttaa ajatellakin, mitä se on viiden vuoden päästä. Pitkissä suhteissa on normaalia, että välillä tulee sanottua ikävästi.[/QUOTE]

Niin, sitä en muuten kertonut, että emme ole uusia tuttavuuksia, vaan olimme tunteneet harrasuksen kautta 2,5 vuotta ennen seurustelun aloittamista, ja olimme kaveriväleissä, kaveruus syveni ystävyydeksi, ja siitä sitten suhteeksi. tunnemme siis toisemme jo aika hyvin, harrastuksen lisäksi yhteisiä illanviettoja kaveripiirissä tms. juttuja vapaa-aikana.

Itse uskon että on miehiä ja naisia joilla ei ole tapana purkaa omaa väsymystä ja pahaa mieltä toiseen. (Luoja antakoon voimi omalle miehelleni kestää minua) He eivät myöskään huuda, tiedän jopa sellasia jotka eivät riitele, vaan ovat omassa elämässään rauhallisia ja pitävät toista ilonaan.

Sanoisin että keskustelette miehen kanssa ja jos se ei lopu ja sinusta tuntuu pahalle, niin ette sovi yhteen.
Suhteen alussa on vielä mahdollista "opettaa kuinka sinua kohdellaan".

Kai sitä väsyneenä ja stressaantuneena tulee tiuskaistua. Itse olen kyllä opetellut sanomaan että nyt oli semmonen työpäivä, etten oo yhtään rupattelutuulella tai sosiaalinen ja perhe tietää antaa mulle omaa rauhaa kunnes sitten kiukku menee ohi

Yhteistyössä