Onko tietoa..?

  • Viestiketjun aloittaja Anuski79
  • Ensimmäinen viesti
Anuski79
Hei!

Onko kenelläkään tietoa kun meillä ivf-hoito keskeytettiin tänään kun huomenna olisi ollut irroituspistos ja maanantaina punktio että voiko rakastella tavallisesti ilman ehkäisyä? Unohdin kysyä kun alkoi niin masentamaan että kaikki pistokset yms. oli siis ollut ihan turhaa :( Follikkeleita oli liikaa (40?) ja lääkäri pelkäsi hyperia joten pitkän kaavan mukaista hoitoa minulle ei enää voida tehdä.. Mitä niille kaikille munasoluille siis tapahtuu nyt..?
 
Siis minä en tainnut nyt ymmärtää.. ??
Niitä on siis 40 ja ne jätetään sinne vai?? Mulla tuli 46 ja punktoitiin, ei tullut hyperiä, tosin pientä kipua oli. Ja miksi ei vois rakastella? Oon nyt vähän kuutamolla.
 
Niitä ei siis kerätä pois vaan lääkäri lopetti hoidon kesken eli uutta hoitoa suunnitellaan joskus myöhemmin.. Tämä olisi ollut meillä eka ivf ja nyt oon pistellyt eiliseen asti puregonia (11 pv) mutta lääkäri sanoi tänään ultrassa ettei punktioa voidakaan tehdä suuren määrän vuoksi että varmuudella joutuisin sairaalahoitoon.. Ilmoita seuraavista kuukautisista klinikalle oli vain ohje.
 
No johan on tilanne. En ole ennen moista kuullut. Tiedän kyllä hyperstimulaatiot ja monesti ivf-hoidot läpikäynyt, mutta tuollaista keskeyttämistä en tajuu. Voi ei!
Vai varmuudella sairaalahoito.
Nyt odotan minäkin kuumeisesti viisaampien vastauksia. En ymmärrä minäkään,. että miten käy kun ne 40 sinne jää.. Joku Superovulaatio.

Eikö ultrattu pistosten alkuvaiheessa, että olis nähty kuin paljon on tulossa? Olis voitu annosta pienentää. Mua todella harmittaa teidän puolesta.
 
Ompas outo juttu! Myös minä mielellään kuulisin viisaampien tietoa asiasta, mutta näin maalaisjärjellä ajateltuna ei saa rakastella ilman ehkäisyä! Esim: Jos kaikissa follikkeleissa olisi munasolu ja sattuisi hedelmöittymään, niin mitäs sitten:) Mä en kyllä kans oo ikinä kuullut moisesta, että liian paljon follikeleita ja sen takia keskeytetään hoito. Varmasti sapettaa ja kovaa:(

-Pulmu79-
 
Liia
Mullakin muistaakseni oli joskus liikaa niitä follikkeleita ja lääkäri päätyi siihen ettei jatketa enää lääkkeellistä hoitoa ja kasvateta valmiiksi. Silloin mulle tehtiinkin sitten IVM eli kypsyteltiin ulkopuolella. Jotenkin näin muistaakseni ja käsittääkseni se meni.
 
Kävin tänään taas ultrassa jossa seurattiin onko follikkelit yhä kasvaneet, mutta tilanne oli onneksi pienenemään päin, vähän nestettä kerääntynyt vatsaan. Sairaslomaa jatkettiin. Lääkäreitä oli paikalla kaksi. Kuulema ne kaikki follikkelit vain puhkeavat omaan tahtiinsa, rakastelu sallittua. Seuraava hoito on tehtävä sitten lyhyellä kaavalla kun oma munasarjojen toiminta niin hyvää ettei pitkää lääkitystä voida käyttää.
 

Yhteistyössä