Onko TIETOA mansikkaluomista?

Vaavillamme on päänahassa mansikkaluomi. Ei kovinkaan suuri, mutta aika lailla kohollaan oleva.. Iho on turvonnut myös luomen ympäriltä.Joten olen alkanut miettimään, että voiko sitä kasvaa myös laajemmalla alueella siellä ihon alla? Ottavatko sellaista ultraa helposti?
 
vieras
Jaa-a, en osaa sanoa. Siskon kummilikalla kasvaa mansikkaluomi nenässä tai paremminkin koko nenä tuntuu olevan sitä luomea. Käsittääkseni ne ajan kanssa kutistuu??
 
miä
mun vaavilla oli huulessa mansikkaluomi, joka ajan kuluessa hävisi, en tarkalleen tiedä milloin, yksi kaunis päivä vaan tajusin et ei enää ole siinä, ja jos olen oikein ymmärtänyt niin niille useimmiten käy.
 
Pitäis surkastua pois kyllä, mutta arvelluttaa hiukan kun on päässä.. kai sitä murehtii vaan liikoja.. välillä käy mielessä, että voiko se painaa pään sisällä jotain.. paitsi, että taitaa kyllä olla kallo välissä..
 
yhden sellasen hoitanut
anna olla koko luomen. se on lasten kasvuominaisuuksia, joillakin. kovasti saattaa vuotaa verta, jos siihen jokin, vaikka lapsen oma kynsi unissaan, osuu. ikää myöten häviää. älä mieti tuollasia kuvauksia, ei se kasva ihon alla. kasvupattia voi pitää vähän aikaa mut sekin häviää kyllä :)
mun omalla oli nenän alla ja jonkun aikaa aina mietin mistä se "nenäveri" öisin tulee.
 
Alkuperäinen kirjoittaja yhden sellasen hoitanut:
anna olla koko luomen. se on lasten kasvuominaisuuksia, joillakin. kovasti saattaa vuotaa verta, jos siihen jokin, vaikka lapsen oma kynsi unissaan, osuu. ikää myöten häviää. älä mieti tuollasia kuvauksia, ei se kasva ihon alla. kasvupattia voi pitää vähän aikaa mut sekin häviää kyllä :)
mun omalla oli nenän alla ja jonkun aikaa aina mietin mistä se "nenäveri" öisin tulee.
:hug: kiitos, ehkä lopetan murehtimisen..
 
se sama
Alkuperäinen kirjoittaja Zuba:
Alkuperäinen kirjoittaja yhden sellasen hoitanut:
anna olla koko luomen. se on lasten kasvuominaisuuksia, joillakin. kovasti saattaa vuotaa verta, jos siihen jokin, vaikka lapsen oma kynsi unissaan, osuu. ikää myöten häviää. älä mieti tuollasia kuvauksia, ei se kasva ihon alla. kasvupattia voi pitää vähän aikaa mut sekin häviää kyllä :)
mun omalla oli nenän alla ja jonkun aikaa aina mietin mistä se "nenäveri" öisin tulee.
:hug: kiitos, ehkä lopetan murehtimisen..
Lopeta vaan. :hug:

Sellasia noi lapset on, aina vaan huolta. Ja kuitenki yleensä aiheetonta sellasta :)
 
musti
Esikoisella oli useampia isohkoja mansikkaluomia. Nyt on murkku ja yksi havinnyt kokonaan ja muista jaljella sellaiset arpea muistuttavat jaljet. Ei pahannakoisia ollenkaan ja poika on itse asiassa aika ylpea niista.

Eras henkimaailman asioihin perehtynyt henkilo kertoi etta syntymamerkit ja mansikkaluomet eritoten ovat muistoja edellisesta elamasta ja suojelevat lasta. Pelkastaan positiivista siis. Uskoo ken uskoo, mutta mielestani kaunis ajatus :)
 
Mie
Mun lapsella on V-n muotoinen mansikkaluomi.. mitä sitte lie tarkoittavan.. vierailija?
Kiva ajatus todella, koska yleensä niihen liittyy ainoastaan kauheita ennekkoluuloja.
 
vierailija
Omalla vauvallani mansikkaluomi selässä (ontelomainen verisuoniluomi oikeastaan, mutta nimetellään myös mansikaks) näyttää litteältä rauskulta, ei oo muuttanut väriä eikä kokoa 5kk aikana mutta alta ja ympäriltä on iho turvonnut kunnolla ollut silleen pari kuukautta jo.

Neuvolassa ja lääkärikin neuvoi että jos ei vaikuta kipeältä niin turha huolehtia.

Kukaan ei kyllä selittänyt miks näin tapahtuu, tuskin vilkaisivatkaan eivätkä halunneet tutkia kunnolla.
 
vierailija
Meidän molemmilla tytöillä on ollut mansikkaluomi, toisella iso ja näkyvällä paikalla kasvoissa. En ees muista milloin hävisivät, reilusti alle kouluikäisenä kuitenkin. Toisella jäi pientä arven näköistä muodostelma, mutta ei ole näkyvässä paikassa.
 

Yhteistyössä