Onko Teutonian vaunut hyviä verrattuna esim. Emmaljungiin???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Teutonia vs. Emmaljunga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Teutonia vs. Emmaljunga

Vieras
Kaikkihan täällä varmaan liputtaa Emmojen puolesta,
mutta onko noi Teutoniat hyvät?

Lähinnä siitä jalkatuesta olisi kysyttävää:

1. Nimittäin onko se hyvä asia kun se jalkatuki on muovinen?

2. Onko Teutonioitten jalkatuen säätö mahdollisuus huono, kun se toimii sillä ihme rauta hommalla tai sillä?, verrattuna Emmoihin?

3. Ja sitten vielä: Kummat? Emmaljungat vai Teutoniat ja miksi?

-kiitos-

Mulla oli v 2005 teutoniat, joten tieto on varmaan vanhentunutta, mutta kuitenkin.. Teutoniat on hyvät jos et asu kerrostalossa tms. ei tarvitse rappuja kuljettaa tai jatkuvasti kasailla ja nostella, sillä ne oli aika painavat muihin vaunuihin verrattuna. Laatu teutonioissa oli hyvä, minun vaunut edelleen käytössä tutullani ja kulkee hyvin missä tahansa maastossa.

Mulla ei ole kokemusta Emmaljungista mutta Teutoniat olleet reilun vuoden käytössä.
1. Hyvältä se jalkatuki vaikuttaa.
2. Mielestäni on ihan toimiva vaikka siinä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa: suorana tai alhaalla.
3. Teutoniat, koska halusin (ja haluan edelleen) kolmipyöräiset enkä tykännyt siitä Emmaljungan kolmipyörämallista. Teutoniat on helpompi vaihtaa vanuista rattaiksi ja lisäksi niihin sai adapterin autokaukalolle.

Meillä on vuoden vanhat teutonian timmyt, ja tyytyväisiä ollaan oltu. Timmyissä ainakin on metallinen jalkatuli, ja ihan hyvin on toiminut. Kevyet ovat ja menevät pieneen tilaan. Mut ei olekaan vaunut vaan kuomurattaat.

Meillä ollut kahdet emmaljungat ja kahdet teutoniat. Teutoniat vie ehdottomasti voiton. Suurin asia on, että ovat pienempiä ja kevyempi sekä hienompia. Emmaljungat könköt sekä ei niin laadukkaat kuin nuo teutoniat. Jalkatuki on hyvä.

Joo en minäkään vois painaviksi haukkua ja kerrostalossa asustellaan - ennen oli hissi, nyt ei - ja hyvin pelaa. Mulla vaikutti eniten se, että on helpot liikutella, saa nopeasti kasaan ja mahtuu autoon irrottamatta osia, on tuuletusaukkoja, heittoaisa jne. Ainoa miinus on pieni kori, mutta eipä tuolla hirmuisesti ole ollut käyttöä.
Voin suositella jos tykkää näppäryydestä, helposta liikuteltavuudesta, kohtuu kapeat (mahtuu ainakin nuo meijän julkisiin ja helposti oviaukoista, renkaathan niihin myös vaikuttaa), on leveyttä ja pituutta vauvalle eikä tuo ulkonäkökään huono ole. Ja Emmaljungiin verrattuna ainakin se on plussaa, ettei ratasosa ole erikseen, jotenka aina halutessaan voi vaunuista tehdä rattaat.

Niin ja meillä on siis Prestiget vuosimallia 2008 ja reilun vuoden olleet nyt käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Teutonia vs. Emmaljunga:
Kaikkihan täällä varmaan liputtaa Emmojen puolesta,
mutta onko noi Teutoniat hyvät?

Lähinnä siitä jalkatuesta olisi kysyttävää:

1. Nimittäin onko se hyvä asia kun se jalkatuki on muovinen?
minusta muovinen jalkatuki oli parempi kuin emmaljungan kankainen koska kankainen nuhraantui ja likaantuu nopeasti.

2. Onko Teutonioitten jalkatuen säätö mahdollisuus huono, kun se toimii sillä ihme rauta hommalla tai sillä?, verrattuna Emmoihin?
tykkäsin teutonian jalkatuen säädöstä enemmän kun emmaljungan, selkee käyttösempi kuin emmaljungien missä pitää vetää eteenpäin ja sit laskee ja sit oli vielä joku lukituskin ja jos ei sitä tiedä/muista. Ainakin miehelle on simppelimpi tommonen selkee missä näkee mitä pitää tehdä...

3. Ja sitten vielä: Kummat? Emmaljungat vai Teutoniat ja miksi?
Teutoniat! Meillä oli ensin Teutoniat (Mistral), ne hajosi lentokoneessa ja tilalle saatiin Emmaljungat (Ceroxit) ja mun mielestä Teutoniat oli paremmat. Ketterämmät, selkänojan säätö onnistui myös yhdellä kädellä alaspäin ja ulkonäkökin oli mun silmään niissä parempi. Emmaljungat oli semmoset "rohjakkeet".
-kiitos-

Alkuperäinen kirjoittaja Fortune:
Ja Emmaljungiin verrattuna ainakin se on plussaa, ettei ratasosa ole erikseen, jotenka aina halutessaan voi vaunuista tehdä rattaat.

Tuohan on ihan vaunumallista kiinni onko erikseen ratasosa vai ei, myös Emmaljungalla on Cerox ilman erillistä vaunu/ratasosaa.

Yhteistyössä