Onko Tempur-tyyny hyvä?

Erehdyin taannoin ostamaan Tempurista halvan kopion, joka oli aivan järkyttävä kokemus... Onko siitä aidosta Tempurista jollakin kokemuksia? Rasittaa, kun olen viimeisen 10 vuoden aikana tämän kroonisen päänsärkyni kanssa kokeillut varmaan kaikenlaiset eri tyynyt ja aina menee vaihtoon vaan :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Alumiinikuu:
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
minkä halvan kopion ostit ku mun mielestä sensus tyyny on aivan samanlainen ku tempur ja maksaa paljo vähemmän?
Hemtexistä ostin. En muista mallin nimeä, mutta ajoi suunnilleen saman asian kuin tiiliskivi...
kokeileppa tuota Jyskin sensusta ja toisekseen siellä 3 eri malliakin tuosta tyynystä että löytyy sitä anatomisesti muotoiltua, mutta sitten tavallisen tyynyn mallistakin :) se anatominen on halvin, mutta ei se kalleinkaan vielä tempurin hintoihin yllä :)

yhdyn tuohon mielipiteeseen, että ei se todellakaan sovi kaikille kun se on aika kova materiaalina. Melkiis vois olla kunnon untuvatyyny parempi vaihtoehto riippuu tietty siitä että pitääkö olla korkea vai matala tyyny muuten.

Alkuperäinen kirjoittaja ThatPhoebe:
Mun exällä se on käytössä, tykkäsi todella paljon ja niskakivut kuulemma väheni. Mutta itse kun kerran nukuin sen kanssa, sain kamalan päänsäryn. Se sopii yhdelle muttei toiselle.
Sen olen ainakin kuullut, että vaatii parin viikon totuttelun. Ja totuttelin sitten pari viikkoa sen tiiliskivenikin kanssa :whistle: :ashamed:

yhdyn tuohon mielipiteeseen, että ei se todellakaan sovi kaikille kun se on aika kova materiaalina. Melkiis vois olla kunnon untuvatyyny parempi vaihtoehto riippuu tietty siitä että pitääkö olla korkea vai matala tyyny muuten.
Höyhentyynystä kokemuksia löytyy myös, mutta sen kanssa huomasin astman pahenevan, vaikka toisin väitetään...

Höyhentyynystä kokemuksia löytyy myös, mutta sen kanssa huomasin astman pahenevan, vaikka toisin väitetään...
siinä ratkaisevinta on se päälikankaan laatu ja tiiviys eli jos siinä on kunnollinen päälikangas se täyte ei pääse pölisemään eikä allergisoimaan. Vain se pölypunkin aiheuttama allergia voi vaivata jos ei tuuleta tyynyä säännöllisesti ja se siis on kaikissa tavallisisssa tyynyissä riippumatta täytteestä.

tyytyväinen
Erehdyin taannoin ostamaan Tempurista halvan kopion, joka oli aivan järkyttävä kokemus... Onko siitä aidosta Tempurista jollakin kokemuksia? Rasittaa, kun olen viimeisen 10 vuoden aikana tämän kroonisen päänsärkyni kanssa kokeillut varmaan kaikenlaiset eri tyynyt ja aina menee vaihtoon vaan :headwall:
itselläni on tempur tyyny käytössä jo toista vuotta.
Pari kolme viikkoa siinä meni, että oppi sen kanssa nukkumaan mutta enää en vaihtaisi pois mistään hinnasta.
Itselläni oli ongelmana jatkuva niskakipu ja kamala päänsärky ja nyt kummatkin poissa.
Tyynyä on muistaakseni kolme (neljä) eri kokoa.

mää
Stockalla kerran kattelin noita Tempur tyynyjä. Ois saanut kotiin lainaksi yhden tyynyn, mutta just silloin ei ollut. Kannattaa kysyä, jos saa kokeiltavaksi, jottei laita rahoja hukkaan. Ja myyjä muistutti, että totutteleminen vie aikaa.

Kiitos! Saa laittaa lisääkin juttua. Palailen myöhemmin lueskelemaan =)
Ja Haamu! Onko tuo terapiatyyny pehmeämpi kuin tempur? Pysyykö hyvin kuosissaan vai litistyykö nukkuessa?
On pehmeä tyyny, eikä litisty nukkuessa....mukaan tulee täytepussi, joten tyynyn korkeutta voi säätää itselleen sopivaksi...
ps. en tiedä tempur-tyynyn kovuutta... ;)

Onkos teillä Tempur-ihmisillä sellaiset tavallisen tyynyn mallliset vai ne niskan mukaan muotoillut Tempurit? Vai ne Milleniumit, joissa on se kaareva etureuna?
Mistähän noistakin sitten tietää mitä kannattaisi miettiä ja korkeuksiakin on se 3kpl... Tietysti, jos myyjä sattuu osaamaan asiansa ( :eek: ) niin osaa varmaan auttaakin...

vierailija
Minusta Tempus-tyyny on muodoltaan ehdottomasti paras, mutta ongelma on että kun nukun kyljellä, saan siitä materiaalista lievää ihottumaa, kun se on niin kiinni ihossa. Silti tyyny on niin hyvä, että käytän sitä noista kauneusvaikutuksista huolimatta... Tyynyyn totuttelussa menee vähän aikaa, ja noin viikon voi tulla ensin päänsärkyjä ennen kuin niska tottuu uuteen asentoon. Ihan normaalia mutta kannattaa ehkä kokeilla. Ikean muotoiltu halpa tyyny on minusta liian löperö, mutta Sensukset sen sijaan ihan hyviä ja vähän Tempuria pehmeämpiä. Liian kovan tyynyn kanssa voi jopa korva puutua.

vierailija
Minusta Tempus-tyyny on muodoltaan ehdottomasti paras
Siis Tempur... Kannattaa muuten ottaa huomioon oma nukkuma-asento. Jos nukkuu kyljellään, niskamuotoiltu voi (ainakin itselle) olla hyvästä ettei pää ole ihan sivuttain vääntyneenä koko yön. Toisaalta silloin korva on koko ajan tyynyä vasten joten liian kova tyyny voi jopa sattua. Jos taas nukkuu selällään ei niskalle välttämättä tee hyvää alla oleva kuhmu, jos asento ei tunnu luonnolliselta, vaan tavallisen tyynyn muoto voi riittää tukemaan asentoa sillai että ranka on suorassa ja rentoutuu. Tällaisia sekalaisia havaintoja pistettäköön jakoon kun olen kanssa kokeillut kaikenlaista.

Yhteistyössä