Onko teistä väärin?? Siis on tottakai, mutta voisko joku tehdä näin?

Mun ystävä on baarissä töissä. Hänen lapsensa siis menee aina 18.00 hoitoon ja haetaan seuraavana aamuna 12.00 ja taas illalla viedään jne... Viikoloppuisin, viikolla..

Nyt tällä tutulla ei ole töitä tänään, mutta vei silti pojan hoitoon... Eihän hoitotäti mtn epäile kun neiti menee minarissa poikaa hoitoon viemään, kun niin hänen töissään pukeudutaa.
 
Ja sun ongelma oli? Vastaan itse: Se, ettei sun ystävä välitä lapsestaan. Mun mielestä on lapsen kannalta surullista olla joka päivä kotona vain 6 tuntia.
Mutta voihan sillä sun ystävällä olla joku meno vapaapäivänään, mihin se ei voi lasta mukaan ottaa.
 
täydellinen
no johan pomppas ryyppäämäänkö tämä lapsi ois pitny ottaa mukaan? ennemmin tuttuun ja turvalliseen hoitopaikkaan ku baarin takahuoneeseen. voi mitä syyllistämistä. entä jos tällä äidillä ei ole sukulaisia tms. jolle lapsi voi mennä hoitoon. vai eikö äiti saa käydä ilman lasta missään. voe tokkiinsa.
 
apua...
Eikö ne ole tarkkoja yleensä siitä noissa hoitopaikoissa, ettei lasta tuoda hoitoon sen takia, että vanhemmat pääsis ryyppäämään?? Mä tekisin jonkun ilmoituksen.
 
hm
Alkuperäinen kirjoittaja täydellinen;23121614:
no johan pomppas ryyppäämäänkö tämä lapsi ois pitny ottaa mukaan? ennemmin tuttuun ja turvalliseen hoitopaikkaan ku baarin takahuoneeseen. voi mitä syyllistämistä. entä jos tällä äidillä ei ole sukulaisia tms. jolle lapsi voi mennä hoitoon. vai eikö äiti saa käydä ilman lasta missään. voe tokkiinsa.
no yleensä ihmiset maksavat esim. MLL hoitajalle jos vapaa-ajale tarvitsevat lastenhoitoa. vuorohoito on tarkoitettu vaan sen työn ajaksi koska on tosi kallista.
 
:)
eiköhän se oo jokaisen oma asia millon lapsi on hoidos. voihan s olla et sillä on itellä jotain muuta menoa ja mitä se muille ylipäätänsä kuuluu. eiköhän se siitä hoidosta maksa joka tapauksessa, oli ite kotona tai ei.
 
KYSYN VAAN?
eiköhän se oo jokaisen oma asia millon lapsi on hoidos. voihan s olla et sillä on itellä jotain muuta menoa ja mitä se muille ylipäätänsä kuuluu. eiköhän se siitä hoidosta maksa joka tapauksessa, oli ite kotona tai ei.
Mielestäni todellakin koko perheen asia, eli myös lapsen. Miksi hoidossa ei hoidos, jos jompikumpi kotona. Omia menoja kannattaa miettiä, yleensä ne perheessä sovitaan. Mielestäni kuuluu kaikille nämä hoitojutut, lapset ovat liian pitkän päivän pois kotoaan. Miksi pitää olla omia menoja?? Ja mitä ne ovat??
 
Non compos mentis
Vuorohoidossa ainakin omien lasteni kohdalla oli tiukat säännöt, paljonko lapsella piti olla hoidosta vapaita päiviä per kk. Muistaakseni se oli minimissään 8 päivää täysin kotona. Eivät tosin olleet yöhoidossa, vaan hain kotiin viimeistään kymmentä vaille yhdeksän illalla (vika luento loppui 20:20 Malmilla, pk Pasilassa).
 
"huh"
Musta on uskomatonta, että näin monen mielestä on ihan ok pitää lasta hoidossa vaikka ei olisikaan itse töissä. Eikö teillä ole mitään tunnesidettä lapsiinne? Mä en käsitä.
Oon itsekin yh, ollut siitä saakka kun ekaluokkalaiseni syntyi. Ja välillä on ollut rankkaa, eikä tukiverkkoakaan saatavilla, mutta silti ikinä ei ole käynyt mielessä että vienpä lapsen päiväkotiin, jotta pääsen ite baariin. Päinvastoin oon tuntenut huonoa omaatuntoa siitä, että lapsi on joutunut olemaan viisi päivää viikossa 10 tunnin päiviä hoidossa työni takia.

Pliis, sanokaa että provoilette. Eikö teille todellakaan ole tärkeää yhteinen aika lapsenne kanssa?
 
Karju
[QUOTE="vieras";23122476]Siis onko se poika aina 18 tuntia hoidossa? Taitaa olla huono provo. Äiti on mukamas lapsen kanssa vain 6h/vrk[/QUOTE]

Kun lapsi nukkuu, äiti töissä ja kun äiti nukkuu, lapsi hoidossa.
 
[QUOTE="vieras";23122476]Siis onko se poika aina 18 tuntia hoidossa? Taitaa olla huono provo. Äiti on mukamas lapsen kanssa vain 6h/vrk[/QUOTE]

Tuohan on ihan tavallista jos vanhempi on yö töissä.. Eli lapsi viedään hoitoon kahdeksaksi, että kerkeää syömään iltapalan ja sit nukkumaan. Vanhempi menee töihin yhdeksäksi, pääsee töistä 5 maissa, menee nukkumaan, heräilee 12-13 maissa ja hakee lapsen hoidosta,, On myös olemassa töitä jossa tehdään 12h vuoroa joten hoitopäivä on silloin vielä pidempi...
 
...
Siis yritätkö nyt sanoa, että tämä "ystäväsi" yhden ainoan kerran on vienyt lapsen hoitoon, vaikka ei olisi ihan välttämättä tarvinnut?
NO onhan se aivan järkyttävää. Soita nyt ihmeessä heti sosiaalitoimistoon tai soita poliisit samantien paikalle.
Oikeasti vähän suhteellisuuden tajua voisivat nuo pahimmatkin lähimmäisten katkerat kyttääjät hommata.
 
sdggds
[QUOTE="vieras";23122476]Siis onko se poika aina 18 tuntia hoidossa? Taitaa olla huono provo. Äiti on mukamas lapsen kanssa vain 6h/vrk[/QUOTE]

No näinpä, ei voi olla todellista. Mihin hoitoon lapsen muka edes saa noin pitkäksi ajaksi joka päivä! Sairasta jos tää on totta, hullu äiti ja hullut ne jotka suostuu lasta hoitamaat noin pitkät ajat eikä tee asialle mitään..
 
"vieras"
Tuohan on ihan tavallista jos vanhempi on yö töissä.. Eli lapsi viedään hoitoon kahdeksaksi, että kerkeää syömään iltapalan ja sit nukkumaan. Vanhempi menee töihin yhdeksäksi, pääsee töistä 5 maissa, menee nukkumaan, heräilee 12-13 maissa ja hakee lapsen hoidosta,, On myös olemassa töitä jossa tehdään 12h vuoroa joten hoitopäivä on silloin vielä pidempi...
Ihan sairasta. Enpä ihmettele jos lapsi pian kutsuu hoitajaansa äidiksi.
Ja vielä tavallista....
 
No tämä äiti harrastaa tätä useinkin, eikä hänen tarvitse mtn vuorolistoja viedä, sanoo vaan millon tarvii hoitoa... Kai mä oon joku kalkkis ja toi on normaalia, mutta mä en olis lapsistani vapaaehtoisesti erossa, varsinkaan jos olisin juomassa valhe alla, en vois antaa itselleni anteksi.
Jokainen joka tekee lapsia on heistä vastuussa 18 vuotta, mua ei mikään naurata niin paljon kun tuo et pitää olla omaa aikaa, mitä vitun omaa aikaa, jos on perhe!!!
 
"vieras"
Tuohan on ihan tavallista jos vanhempi on yö töissä.. Eli lapsi viedään hoitoon kahdeksaksi, että kerkeää syömään iltapalan ja sit nukkumaan. Vanhempi menee töihin yhdeksäksi, pääsee töistä 5 maissa, menee nukkumaan, heräilee 12-13 maissa ja hakee lapsen hoidosta,, On myös olemassa töitä jossa tehdään 12h vuoroa joten hoitopäivä on silloin vielä pidempi...
Mitenkähän nämä mulla menisi jos jäisin yh:ksi. Kun olen töissä 24h ja vapaalla sitten kaksi päivää? Välillä toki pidempiä vapaita.. Onkohan ketään kenen lapset olisi noin pitkään hoidossa?
 
[QUOTE="vieras";23127677]Mitenkähän nämä mulla menisi jos jäisin yh:ksi. Kun olen töissä 24h ja vapaalla sitten kaksi päivää? Välillä toki pidempiä vapaita.. Onkohan ketään kenen lapset olisi noin pitkään hoidossa?[/QUOTE]

Mulla oli pahimmillaan näin: Työvuoro alkoi 04.00 ja päättyi seuraavana yönä 00.30. Lapsen vein tietysti edellisenä iltana hoitoon klo 21 ja menin nukkumaan kotiin. Kävin työreissuni ja menin kotiin nukkumaan. Hain lapsen seuraavana aamuna n. klo 8.

Lapsi oli pk:ssa kerrallaan 35h, jos nyt laskin oikein.
 
Minä en henk.koht. voisi edes kuvitellakaan vieväni lapsiani vuoropäikkyyn, siis että olisivat siellä yöt ja suuren osan päivästäkin ja sitten välillä kotona jne. Juu juu, kyllä lapset sopeutuvat kun ei muuta vaihtoehtoa heillä ole. Mutta mun sydän särkyisi!
 

Yhteistyössä