Onko teistä tervettä lisätä joka päivä lapsestaan kuvia facebookkiin?

  • Viestiketjun aloittaja "Tinde"
  • Ensimmäinen viesti
"Tinde"
Mulla siis facebookissa yks tuttava kouluvuosilta lisäilee jatkuvasti lapsestaan kuvia ja se alkaa käymään jo ärsyttäväksi.Onko muilla tälläisiä tapauksia? Onko mielestänne normaalia?
 
Minä viljelen kuvia ihan mistä vain joka päivä tai ainakin melkein joka päivä. Jotkut nyt vaan tykkää kuvista ja niiden näyttämisestä. Ihan samoin oli mun äiti kun meille tuli vieraita kylään niin vieraat tutki kuvia maalta ja mereltä. Kerrottiin tarinoita kuvien henkilöistä ja vaikka ja mitä muuta. Kuvat on kivoja, ne kertovat tarinoita :)
 
Vierass
[QUOTE="aaaaa";29952213]EI oo normaalia. Enemmänkin tosi ärsyttävää ja myötähäpeää aiheuttavaa...[/QUOTE]

Kaikki läheisesi häpeävät sinun olemassaoloasi?
Tajuan heitä. Minäkin häpeäisin, jos joku tuollainen ihminen lähipiirissäsi olisi.
 
Peyote
Mun mielestä tämä nykyajan itsensä jatkuva esilletuominen ei ole tervettä. Tapahtui se sitten blogeissa, palstalla tai vaikka siellä facebookissa.
Miten se lapsen kuvan laittaminen on itsensä esilletuomista? Onko tavallinen päivitys ilman kuvaa vähemmän sitä? Olisiko itsensä esiintuomisen vastakohta, ettei kommentoi ikinä mitään eikä koskaan päivitä tilaansa eikä laita profiilikuvaakaa eikä kirjoittele mihinkään mitään?
 
Miten se lapsen kuvan laittaminen on itsensä esilletuomista? Onko tavallinen päivitys ilman kuvaa vähemmän sitä? Olisiko itsensä esiintuomisen vastakohta, ettei kommentoi ikinä mitään eikä koskaan päivitä tilaansa eikä laita profiilikuvaakaa eikä kirjoittele mihinkään mitään?
Tai luontokuvia? Minäkin laitoin tänne juuri muutaman kuvan ihanasta Suomen luonnosta...noh, oli siellä mukana mun kintut yhdessä kuvassa kyllä :LOL:
 
Vierasss
[QUOTE="mimmi";29952286]Yks tuttu nainen laittoi lapsestaan nakukuvan faceen. Se meni mun mielestä vähän liian pitkälle.[/QUOTE]

1960-luvulla minun enoni otti kuvan, jossa olin siskoni kanssa pihasuihkussa, suurensi sen parimetriseksi ja laittoi arkkitehtitoimistonsa seinälle. Se on yhä hyvä kuva ja mitään pahaa ei siskolle tai minulle ole siitä seurannut...
Mutta ehkä eno oli mieleltään terveempi kuin sinä?
 
  • Tykkää
Reactions: Ciervo
Vierasss
[QUOTE="aaaaa";29952294]JOs et ymmärrä, mitä myötähäpeä tarkoittaa, niin en voi asialle enempää. Mutta tällaisestakin tyhmyydestä tunnen kyllä myötähäpeää - taas![/QUOTE]

Et lähellekään yhtä suurta kuin minä kommenteistasi...
 
"mimmi"
1960-luvulla minun enoni otti kuvan, jossa olin siskoni kanssa pihasuihkussa, suurensi sen parimetriseksi ja laittoi arkkitehtitoimistonsa seinälle. Se on yhä hyvä kuva ja mitään pahaa ei siskolle tai minulle ole siitä seurannut...
Mutta ehkä eno oli mieleltään terveempi kuin sinä?
Netti on eri asia kuin arkkitehtitoimiston seinä. En ota kantaa enosi mielenterveyteen.
 
Vierasss
[QUOTE="mimmi";29952310]Netti on eri asia kuin arkkitehtitoimiston seinä. En ota kantaa enosi mielenterveyteen.[/QUOTE]

Kuva on nykyään netissäkin.
Ja eno on mieleltään terve, menestynyt arkkitehti, kunnallinen hyväntekijä, suurehkon perheen isä ja monen lapsen rakastettu isoisä. Jotain ihan muuta kuin mihin itse päädyt?
 
"milli"
1960-luvulla minun enoni otti kuvan, jossa olin siskoni kanssa pihasuihkussa, suurensi sen parimetriseksi ja laittoi arkkitehtitoimistonsa seinälle. Se on yhä hyvä kuva ja mitään pahaa ei siskolle tai minulle ole siitä seurannut...
Mutta ehkä eno oli mieleltään terveempi kuin sinä?
Ai sun mielestä on normaalia levitellä sellaisten ihmisten (lue esim. lasten) kuvia, jotka eivät pysty/ ymmärrä kertoa siitä omaa mielipidettä. TYHMÄ!!! Suoraan sanoen yksinkertaisuuden huipentuma!
 

Yhteistyössä