Onko teistä tässä jotain mätää? Mitä epäilisitte?

  • Viestiketjun aloittaja Ihmetellen...
  • Ensimmäinen viesti
Ihmetellen...
Minun ja mieheni sukulaiset asuvat n. tunnin ajomatkan päässä toisistaan. Itse asumme lapsemme kanssa kaukana, niin kaukana ettei sukulaiset (kummatkaan) näe lasta kovin usein.

No, viime vuonna järjestimme lapselle synttärit minun sukulaisteni kaupungissani, koska heitä on määrällisesti paljon enemmän kuin mieheni sukulaisia. Miehen vanhemmat eivät tulleet, "koska nähtiinhän me jo".

No, nyt järjestämme samanlaiset juhlat taas (ja taas minun kotikaupungissani), mutta mieheni vanhemmat eivät ole tulossa, koska "onko tuo nyt tarpeellista, justhan me nähtiin"... (Niin, siis käyn lapsen kanssa niin usein kuin mahdollista mieheni vanhempienkin luona ja tulevat oikein hyvin juttuun, lapsi suorastaan jumaloi mummoaan.) Joten nähtiin joo, mutta miksi eivät synttäreille tule, vaikka asuvat bussiaseman vieressä, ja ovat kokeneita matkustajia? Ihmetyttää.

Ukki (siis tämä mieheni isä) täyttää ensi vuonna 70 vuotta ja ajattelin, että jos eivät nyt tule, niin jätän myös minä menemättä niihin juhliin, aion vedota siihen että "vastahan me nähtiin". En tätä tietenkään vielä sanonut enkä aio sillä uhata, mutta miksi minä menisin heidän järjestämiinsä juhliin kun eivät minunkaan järjestämät tunnu kiinnostavan. Ja eniten olen tässä siis loukkaantunut lapsen puolesta; kiva katsella vanhempana valokuvia ja todeta ettei isovanhemmat ole osallistuneet ikinä synttäreihin.

Mitä mieltä?
 
Tai lapsi ajattelee että olipas mukavat synttärit ja paljon kavereita ja muita sukulaisia. Ei meilläkään mummu ja pappa tule synttäreille vaan kaverit. Sukulaiset käy kakkukahvilla muulloin jos tulevat tai ei. En vedä palkokasvia nenään sen takia.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"liina"
No minusta asetelma on kyllä noille tunnin päässä asuville isovanhemmille aika epäreilu. Aika iäkkäitäkin ovat eikä matksutaminen ole mikään helppo nakki. ja sinä olet lapsellisuuden huippu, jos jätät tasavuosikemut väliin.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
"Aapee"
[QUOTE="vieras";24478983]eikö sinun vanhempasi voisi välillä matkustaa? appivanhemmat varmaan pitävät tilannetta vähän epäreiluna..[/QUOTE]

Voisivathan he, ja tädit, ja serkut jne. Ja ovat matkustaneetkin, mm. ristiäiset olivat mieheni kotikaupungissa. Mutta tässä on sellainen 2 vastaan 10 -tilanne, eikä minusta ole mitään järkeä siirrättää 10 ihmistä toiseen kaupunkiin kun ne kaksi voivat liikkua paljon helpommin. Varsinkaan, kun mieheni kotikaupungissa meillä ei ole mitään paikkaa missä voisimme juhlat pitää, anoppila on siihen ihan liian pieni.

Ja tämä "justhan me nähtiin" tarkoittaa siis ihan oikeasti just, eli esim. kaksi päivää sitten, mutta en silti ymmärrä, mitä näillä näkemisillä on tekemistä syntymäpäiväjuhlien kanssa.
 
"bbb"
no miksette järjestä niitä juhlia kotona ja kaikki ketkä tulisivat iin tulisivat. ja jos ne silloin pari pv enne anto lahjan ja kerran sanoo et justhan me nähtiin niin kyllä minö oisin tyytyväinen.
 
"Aapee"
[QUOTE="bbb";24479108]no miksette järjestä niitä juhlia kotona ja kaikki ketkä tulisivat iin tulisivat. ja jos ne silloin pari pv enne anto lahjan ja kerran sanoo et justhan me nähtiin niin kyllä minö oisin tyytyväinen.[/QUOTE]

No koska minusta on aivan älytöntä siirrättää 12 ihmistä monta sataa kilometriä vain yksiin juhliin, joiden tarkoituksena on paitsi juhlia synttäreitä, antaa myös kaikille sukulaisille mahdollisuus nähdä lasta, kun kerran niin kaukana asutaan. Ja tämä on myös heille kaikille mahdollisuus tavata toisiaan. Kyseessä on siis juhlat sukulaisten kesken, ei kaverisynttärit, koska lapsi on vielä sen verran pieni ja vielä kotihoidettu, ettei tuttua kaveripiiiriä ole ehtinyt muodostua.

Ei kyse ole lahjasta tai sen puutteesta, eikä siitä että just nähtiin, vaan mukavasta yhdessäolosta mukavan asian tiimoilta.
 
hehehhe
[QUOTE="Aapee";24479145]No koska minusta on aivan älytöntä siirrättää 12 ihmistä monta sataa kilometriä vain yksiin juhliin, joiden tarkoituksena on paitsi juhlia synttäreitä, antaa myös kaikille sukulaisille mahdollisuus nähdä lasta, kun kerran niin kaukana asutaan. Ja tämä on myös heille kaikille mahdollisuus tavata toisiaan. Kyseessä on siis juhlat sukulaisten kesken, ei kaverisynttärit, koska lapsi on vielä sen verran pieni ja vielä kotihoidettu, ettei tuttua kaveripiiiriä ole ehtinyt muodostua.

Ei kyse ole lahjasta tai sen puutteesta, eikä siitä että just nähtiin, vaan mukavasta yhdessäolosta mukavan asian tiimoilta.[/QUOTE]

montasataa kilometriä:D:Dja tunnin ajomatkanpäässä:D johan ajaa lujaa tuon montasataa kilmetriä. tee mitä teet mutta minä kunnioitan vanhempia ihmisiä mitä ne sanoo ja anna asian olla.
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
Lasta saa ilmeisesti tulla katsomaan kun itselle sopii? Miksi juuri silloin kun on on synttärit? Miksi luulet että sukulaisia kiinostaa tavata toisiaan? Eiväthän he ole sukua toisilleen? Oletko ajatellut että heillä on omaakin elämää sinun lapsesi ulkopuolella? Jota kuitenkin tapaavat....
 
"vieras"
Järjestäisin kanssa juhlat kotona. Meillä on melkein sama tilanne: Mun suku asuu 700km päässä ja miehen suku tässä lähellä. KAIKKI meidän juhlat on silti järjestetty kotona vaikka mun puolelta tulee enemmän ihmisiä.

Molempien sukulaisten on helpompi tulla teidän yhteiseen kotiin kuin mennä "pojan anoppilaan" varsinkin, jos appivanhemmat eivät ole tekemisissä keskenään.
 
Aapee.
montasataa kilometriä:D:Dja tunnin ajomatkanpäässä:D johan ajaa lujaa tuon montasataa kilmetriä.
Siis me asumme Etelä-Suomessa, sukulaiset pohjoisessa Keski-Suomessa, mutta siellä vajaan 100 kilometrin päässä toisistaan. Ja järjestäisimme juhlat siis siellä Keski-Suomessa, koska minusta ei ole mitään järkeä pitää juhlia siellä kaukana missä ei ole ketään muuta kuin me.
 
kuule ap, mitäs jos miehesi vanhemmat ei vaan jaksa matkustaa? jos miehesi isä täyttää 70 vuoden päästä niin hyvinkin voi olla väsynyt matkustamiseen. kun eivät välttämättä tuon ikäset kaikkia kremppojaan edes lapsilleen kerro.

mene vaan ihan hyvillä mielin sinne appiukon 70-vuotisjuhliin vuoden päästä.

ihmettelen että kun on noinkin iäkkäistä ihmisistä kyse niin miksi ette voi vaikka juhlistaa pikkasen siellä appivanhempien luona niitä synttäreitä heidän kanssaan kun kerran siellä kuitenkin käytte ennenkun piätte varsinaiset kemut omien vanhempies luona?

vähän voi kuitenkin edes yrittää kunnioittaa vanhempia ihmisiä. vähän surulliselta tuntuu sinun appivanhempien puolesta : /
 
Jos olette kerran käyneet anoppilassa just paria päivää aiemmin, niin miksi ette veisi sinne kakkua mukana ja viettäisi sielä etukäteis-synttäreitä? Mulle ei tulisi edes mieleen juoksuttaa noinkin iäkkäitä ihmisiä vain sen takia että mä haluun että kaikki ovat yhtäaikaa synttäreillä..
 
  • Tykkää
Reactions: Tepadj
"mä"
Huomaa kyllä, kumpi on tarinan osapuolista lapsi ja kumpi vanhempi. "En varppina tule, kun tekään ette tulleet. Ja en varppina leiki teidän kanssa, kun tekään ette leiki minun kanssa."

Tunnin matka on 70-vuotiaille jo pitkä matka, bussilla tai omalla autolla. Etenkin, jos se pitää tehdä saman päivän aikana kahdesti.
 
"jaa"
Meette sun porukoille juhlimaan ja sinne tulee sun sukulaiset. Seuraavana päivänä ajatte lapsen kanssa (se n.100km/ tunti) miehen vanhemmille kakun kanssa ja vietätte siellä kivat toiset synttärit.
 

Yhteistyössä