onko teistä tämä normaalia

  • Viestiketjun aloittaja eräs kyläilijä
  • Ensimmäinen viesti
Meillä poitsu usein hakee potan olohuoneeseen tai aikaisin aamulla saattaa tuoda makkariinkin. Ei halua yksin olla vessassa ja välillä kakan tekeminen kestää niin kauan, että on "helpompaa" jos voi itse tehä kotihommia ja poika istuu potalla, oli se sitte olkkarissa tms. Käy kyllä pissalla vessassa ja pytyllä. Kukin tavallaan :D
 
Vieras
Kyllä meidän neiti 4,5 v käyttää kotona pottaa. Hyvin sujuu tarpeiden tekeminen vessanpönttöönkin, mutta näemmä kotona tykkää tuosta potasta.

Mulle ei vaan koskaan, missään nimessä olisi tullut mieleenkään opettaa lasta käyttämään pottaa olohuoneessa, taikka missään muualla kuin vessassa. Yöks...
 
pöh
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Voi se olla normaalia. Riippuu perheestä ja lapsesta. Mielummin potta olohuoneessa kuin vaippa housuissa.
Onhan se sulle tietty helpompaa. Muut oikeasti näkee vaivaa sen eteen että se lapsi käy hoitamassa tarpeensa wc:ssä kuten muutkin normaalit ihmiset :hug:


Hassua nyt tämmösestä ruveta ilkeilemään.. Meillä oli harjotteluvaiheessa potta aina siellä missä muutenkin oltiin että oli näkösällä ja tyttö muisti itse sille mennä hädän hetkellä. Ikää oli 1v10kk ja meillä oli silloin 3kk vauva joten oli todella paljon helpompaa että potta oli lähellä ja pääsi siihen itse kuin että olisi aina tarvinnut juoksuttaa tyttö vessaan ja nostaa pöntölle+ odotella siinä.

Nyt on 2v2kk ja oppinut päiväkuivaksi ja nyt on pikkuhiljaa opeteltu siihen että potta on vessassa ja siellä pyritään tekemään asiat. Joskus silti edelleen hakee potan ja tuo sen sinne missä muutkin on..

Eli riippuu varmaan ihan lapsen iästäkin, toki uskon että vuoden päästä meillä isompi käy jo pöntöllä ja tuo pienempi treenaa potalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Voi se olla normaalia. Riippuu perheestä ja lapsesta. Mielummin potta olohuoneessa kuin vaippa housuissa.
Onhan se sulle tietty helpompaa. Muut oikeasti näkee vaivaa sen eteen että se lapsi käy hoitamassa tarpeensa wc:ssä kuten muutkin normaalit ihmiset :hug:


Ei mulla ole vielä lapsia :D
Mutta nähnyt olen kyllä yli-ikäisiä pottaajia ja vaippapöksyjä.
Tiedän esim perheen jossa lapsi oli saanut trauman liian aikaisesta pottailusta vessassa, alkoi heti pottaileen kun potta siirrettiin eteiseen, mutta ei suostunut mennä vessaan melkeen vuoteen. Ei lasta voi kaikkeen pakottaa siksi, että se olisi normaalimpaa. Kai usein vanhempi tuntee oman lapsensa ja tekee parhaansa.
 
Meilläki on potta sekä vessassa että olkkarissa, kokoajan näkösällä niin opettelija muistaa sen olemassa olon. Minusta ei siinä ole mitään epänormaalia että pikkulapsella potta on sielä jossain päin huushollia, sen ehtii siirtää vessaan kun muuten sujuu pottailu. Toinen asia joku 4v.
 
Maalta
Aika pimeätä porukkaa suuri osa,siis ne,jotka paheksuvat asiaa.Meillä on paljon lapsia ja heti alussa huomasimme,että nuoremmat oppivat hyvinkin nuorena siisteiksi,kun näkevät vanhempien sisarusten istuvan potalla.On sata kertaa helpompi tyhjentää vaikkapa yläaste ikäisen potta,kun pienempi sisarus on häneltä oppinut hyvinkin nuorena saman asian,kun sitä ei tehdä salaa.Haiseeko muka vaippaan tehty kakka paremmalle ja on helpompi siivota kuin pottaan tehty.Kokemusta on paljon,että tälläisten paheksuvien lapsilla pitää olla vaippa housussa useita vuosia pidempään,kuin lapsilla,jotka saavat istua potalla missä vain.Talo elää tavallaan ja vieraat kulkee ajallaan.
 

Yhteistyössä