Onko teistä outoa että jo -90 luvulla syntyneet aikuistuu?

  • Viestiketjun aloittaja miestiskelevä
  • Ensimmäinen viesti
yhhhdd
kyllä minua 90 luvun lasta välillä harmittaa että ihmiset kummastelee mun elämisen haluja... esim asunnon hankinta ja perheen perustaminen. tähän asti saanut kuulla ettei vielä ole oikea aika.
 
mietiskelevä
[QUOTE="vieras";27930812]"Ja mitenköhän tämä sinun äitiys tähän asiaan liittyi?
Alkuperäinen kirjoittaja "Mira"
Mä olen -93 syntynyt ja äiti
.

Joo mut se on nyt ainakin todettu että -90 luvulla syntynytkin pystyy jo lisääntymään.."

Juuri tässä tämä näkyy sun kommentissasi. Aliarvostus nuorempia ihmisiä kohtaan. 93 syntynyt on tänä vuonna 19 vuotias eli täysin aikuinen. Yleensä aikuisena hankitaan lapset ja mummot ovat kauhuissaan "apua pieni lapseni on äiti", vaikka olisi ihan täysi-ikäinen kyseessä ja toitotetaan sitä, että olet liian nuori. Huoh.

Oma mummoni meni naimisiin ja alkoi saamaan lapsensa 16 vuotiaana. Siihen aikaan ihan normaalia ja 16 vuotias on jo sillon otettu käytännössä aikuisesta, jos naimisiin päästetään ja lastentekokin on normaalia (ja vanhemmat varmasti hyväksyneet asian). Nykyään vasta yli 30 vuotias hyväksytään aikuiseksi ja on kykenevä äidiksi.[/QUOTE]

Tuo mun viesti koski sitä, että miks se Mira tulee tänne korostamaan oikeen et hän on vielä äiti. Pitääkö tuolla asialla jotenkin päteä??

Opetteleppas sinäkin muuten oikealla tavalla lainaamaan viestit, ei oo vaikeaa, itsekin opin vähän aikaa sitten ja nyt on paljon mukavempaa kirjotella. :)
 
"vieras"
Oot nyt vetäny herneen nenään turhasta. Ei siinä ole kyse siitä, että oikeasti pidettäis jotain parikymppistä ihan lapsena vaan ainoastaan siinä, että se ajatus tuntuu niin hassulta, että 90-luvulla syntyneet oikeasti ovat jo aikuisia kun on niin tottunut siihen, että he ovat lapsia. Itse ajattelet kohta ihan samalla tavalla 2000-luvulla syntyneistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kartsu_
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930818:
Kun 2000-luvullakin syntynyt saavuttaa vasta tänä vuonna teini-iän, joten ihan lapsia. Minun teini-ikä on jo onneks eletty... huh huh sitä aikaa, ei siihen palais vaikka maksettais!

Niin mä nautinkin, mutten nauti halveksunnasta.
Tuota, teetköhän sä nyt ite tästä vähän isomman asian mitä muut tarkottaa? Luulen että suurin osa jotka syntymä vuottasi kommentoi tarkoittaa juurikin sitä että ohhoh, niin ne vaan -92 on jo aikuisia. Eikä niin et haluais halventaa sua tms. Aiheuttaako sun ikä halviksintaa? Uskallan epäillä...
 
"seiskaseiska"
Onhan se vähän outoa että "vasta pari vuotta sitten" tapailtiin poikia tietyllä rannalla ja nyt näkee facebookin kavereiden lapsien pusukuvia samoilla kallioilla.... Kerrassaan kauheeta, etten sanois. Miten voi 15 vuotta mennä noin hujauksessa?? :rolleyes:
just tämä tunne! Ihan just olin 20v ja silti kohta keski-iässä. Tuntuu oudolta, että ne, jotka syntyi mun teini-iässä, ovat nyt aikuisia. En siis itse ainakaan halveksu ketään. Aika vaan menee niin nopeesti. Tuntuu, että miten 90-luvulla syntyneet voivat olla aikuisia, kun hädin tuskin itse olen:)
 
mietiskelevä
kyllä minua 90 luvun lasta välillä harmittaa että ihmiset kummastelee mun elämisen haluja... esim asunnon hankinta ja perheen perustaminen. tähän asti saanut kuulla ettei vielä ole oikea aika.
Meilläkin miehen kanssa suunitelmissa aloittaa vauvan yritys kesän jälkeen.

Tietääkseni se on ihan normaalia tulla siinä 22-vuoden iässä äidiksi sitten. :)

Tiedä kenestä sitten ei ole...
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930849:
Tuo mun viesti koski sitä, että miks se Mira tulee tänne korostamaan oikeen et hän on vielä äiti. Pitääkö tuolla asialla jotenkin päteä??

Opetteleppas sinäkin muuten oikealla tavalla lainaamaan viestit, ei oo vaikeaa, itsekin opin vähän aikaa sitten ja nyt on paljon mukavempaa kirjotella. :)
No eiköhän tuon Miran tarkoitus ollut vähän niinkuin olla sun kanssa samaa mieltä että -90 syntyneet ei oo penikoita vaan aikuisia siinäkin määrin että ei oo ees ihmeellistä jos jollain -93 on jo lapsi. Ja sun kommentoinnista päätellen se, että sua pidetään lapsena saattaakin johtua käytöksestä, ei niinkään syntymä vuodesta ;)
 
[QUOTE="seiskaseiska";27930862]Tuntuu, että miten 90-luvulla syntyneet voivat olla aikuisia, kun hädin tuskin itse olen:)[/QUOTE]
Näin just. Ja sitten miettii et eihän ne munkaan vanhemmat niin vanhoja olleetkaan, vasta pikkusen yli 40 vuotta tuolloin, silloin tuntuivat ikälopuilta.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930882:
Meilläkin miehen kanssa suunitelmissa aloittaa vauvan yritys kesän jälkeen.

Tietääkseni se on ihan normaalia tulla siinä 22-vuoden iässä äidiksi sitten. :)

Tiedä kenestä sitten ei ole...
22 on ihan normaali ikä tulla äidiksi. Mutta mä olen kans 22 ja en vois kuvitellakaan että tulisin jo äidiksi :D Mä oon muka vielä niin nuori ja kokematon ja seikkailuja vailla, mutta muut samanikäiset on mun mielestä täysin valmiita äideiksi :D
 
mietiskelevä
[QUOTE="vieras";27930856]Oot nyt vetäny herneen nenään turhasta. Ei siinä ole kyse siitä, että oikeasti pidettäis jotain parikymppistä ihan lapsena vaan ainoastaan siinä, että se ajatus tuntuu niin hassulta, että 90-luvulla syntyneet oikeasti ovat jo aikuisia kun on niin tottunut siihen, että he ovat lapsia. Itse ajattelet kohta ihan samalla tavalla 2000-luvulla syntyneistä.[/QUOTE]

Emmä hernettä ole nenään vetänyt, herättelin vähän vaan asiasta keskustelua. :)

Vai vaikuttaako tähän asenteeseen sitten se, että me ollaan synnytty siellä 1900-luvun loppupäässä ja 2000 lukulaiset melkein kiinni meissä?

Jännä. Kun sillain luulisi että me ollaan samassa veneessä kun kaikki synnytty 1900-luvulla kuitenkin, mutta eipä olla.. ei saada samanlaista kohtelua ja arvostusta vaikka mitä meidän vanhemmat on saanu. Vaan ihan hirveetä halveksuntaa siitä kuinka kakaroita ollaan ja ei taatusti kasveta ikinä, vaan aina tullaan olemaan kakaroita, oli ikä mikä tahansa niin se ei riitä! Sen huomasi jo tullessaan täysi-ikäiseksi, toivoi, että ihmiset alkaisivat ottamaan jo vähän vakavammin mut sama paska jyrää edelleen parikymppisenä ja sitä saa kuulla miten pentu onkaan...

IHAN TÄLLÄKIN PALSTALLA

Vain sen takia että numero on 20-21.

Siinäpä passaa miettiä, miks nuorison on paha olla, kun ne ei saa vanhemmilta ihmisiltä hitusenkaan sitä arvostusta ja että sais näyttää kyntensä jossain asiassa ja että kuviteltaisiin edes hetken ajan että voitaisiin ottaa tuo ihminen vakavasti -.-
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930849:
Tuo mun viesti koski sitä, että miks se Mira tulee tänne korostamaan oikeen et hän on vielä äiti. Pitääkö tuolla asialla jotenkin päteä??

Opetteleppas sinäkin muuten oikealla tavalla lainaamaan viestit, ei oo vaikeaa, itsekin opin vähän aikaa sitten ja nyt on paljon mukavempaa kirjotella. :)
Ei pystynyt lainaamaan järkevästi viestiä. Kokeilepa itse lainata omaa vanhaa viestiäs, johon olet otsikkona kirjoittanut osan viestin asiasta, joka oli musta aika oleellinen osa. Halusin myös miran oman kommentin mukaan, jota ei muuten saa kun näin "alkeellisesti". Älä siis kirjoita otsikkoon mitään, jos valitat siitä, että lainaan väärällä tavalla.

Eikö äitiydellä saisi päteä? Onko se jotenkin hävettävä asia, josta ei saisi olla ylpeä? Jos täällä joku äiti kertoo että apua omalla 20 vuotiaalla "lapsellaan" on jo parta ja mira tulee tänne sanomaan, että oho, mulla onkin jo oma lapsi, vaikka jotkut luokkittelevat mirankin lapseksi. Musta ihan verrattavissa olevia asioita. Molemmat liittyy aikuisuuteen. Musta miran osallistunet keskusteluun omalla äitiydellään oli ihan osuva, jos lukee otsikon.
 
"vieras"
Sä tunnet aika ihmeellistä porukkaa jos saat vaan halveksuntaa osakseks sun iän takia. Mä olen saman ikäinen ja en kyllä saa. Mä saan ihan samanlaista arvostusta kuin muutkin. Vaihda tuttavapiiriä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930914:
Emmä hernettä ole nenään vetänyt, herättelin vähän vaan asiasta keskustelua. :)

Vai vaikuttaako tähän asenteeseen sitten se, että me ollaan synnytty siellä 1900-luvun loppupäässä ja 2000 lukulaiset melkein kiinni meissä?

Jännä. Kun sillain luulisi että me ollaan samassa veneessä kun kaikki synnytty 1900-luvulla kuitenkin, mutta eipä olla.. ei saada samanlaista kohtelua ja arvostusta vaikka mitä meidän vanhemmat on saanu. Vaan ihan hirveetä halveksuntaa siitä kuinka kakaroita ollaan ja ei taatusti kasveta ikinä, vaan aina tullaan olemaan kakaroita, oli ikä mikä tahansa niin se ei riitä! Sen huomasi jo tullessaan täysi-ikäiseksi, toivoi, että ihmiset alkaisivat ottamaan jo vähän vakavammin mut sama paska jyrää edelleen parikymppisenä ja sitä saa kuulla miten pentu onkaan...

IHAN TÄLLÄKIN PALSTALLA

Vain sen takia että numero on 20-21.

Siinäpä passaa miettiä, miks nuorison on paha olla, kun ne ei saa vanhemmilta ihmisiltä hitusenkaan sitä arvostusta ja että sais näyttää kyntensä jossain asiassa ja että kuviteltaisiin edes hetken ajan että voitaisiin ottaa tuo ihminen vakavasti -.-
Ikävää että olet saanut tuollaista kohtelua osaksesi, kuulostaa kyllä oudolta. Itse lähinnä ajattelin 90-luvun lopulla syntyneitä, hehän ovat vielä lapsia....
 
mietiskelevä
No eiköhän tuon Miran tarkoitus ollut vähän niinkuin olla sun kanssa samaa mieltä että -90 syntyneet ei oo penikoita vaan aikuisia siinäkin määrin että ei oo ees ihmeellistä jos jollain -93 on jo lapsi. Ja sun kommentoinnista päätellen se, että sua pidetään lapsena saattaakin johtua käytöksestä, ei niinkään syntymä vuodesta ;)
No niin näköjään yritti olla, mutta kun minä en sen mielistelyn perässä juokse. Vaan minusta se kommentti kuulosti nimenomaan niin pentumaiselta jotenkin, että pitää sillä nyt nostaa itseään sitten jalustalle, että se lapsi tekee ihmisestä niin aikuisen.

Höpöhöpö.

Sanon just sen mitä ajattelen, enkä hae tähän keskusteluun itselleni tukijoita. Kun sittenhän se näyttäisi siltä että me pennut, yritetään jyrätä teidän läpi vaan sitkeäniskaisesti ja voi kuinka tyhmiä oltaisiinkaan. * vinkvink *
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930944:
No niin näköjään yritti olla, mutta kun minä en sen mielistelyn perässä juokse. Vaan minusta se kommentti kuulosti nimenomaan niin pentumaiselta jotenkin, että pitää sillä nyt nostaa itseään sitten jalustalle, että se lapsi tekee ihmisestä niin aikuisen.

Höpöhöpö.

Sanon just sen mitä ajattelen, enkä hae tähän keskusteluun itselleni tukijoita. Kun sittenhän se näyttäisi siltä että me pennut, yritetään jyrätä teidän läpi vaan sitkeäniskaisesti ja voi kuinka tyhmiä oltaisiinkaan. * vinkvink *
saa sanoa joo, mutta itseasiassa se "pentu" tekee usein ihmisestä aikuisen. Ihminen usein aikuistuu lapsen myötä. voin sanoa, että vähintään suurinosa äideiksi tulleista on samaa mieltä asiasta.

mikset sitten kommentoinut "apua "lapsellani" on jo parta", kun se partakin alkaa monella kasvamaan jo murrosiässä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mietiskelevä;27930944:
No niin näköjään yritti olla, mutta kun minä en sen mielistelyn perässä juokse. Vaan minusta se kommentti kuulosti nimenomaan niin pentumaiselta jotenkin, että pitää sillä nyt nostaa itseään sitten jalustalle, että se lapsi tekee ihmisestä niin aikuisen.

Höpöhöpö.

Sanon just sen mitä ajattelen, enkä hae tähän keskusteluun itselleni tukijoita. Kun sittenhän se näyttäisi siltä että me pennut, yritetään jyrätä teidän läpi vaan sitkeäniskaisesti ja voi kuinka tyhmiä oltaisiinkaan. * vinkvink *
Elikkä sinä sanot juuri sen mitä ajattelet, kestä sitten myös se että muut sanoo susta mielipiteensä ihan niinkun ajattelee. Sanot Miran käytöstä pentumaiseksi, mutta ehkä juuri niin monet näkee tuon sun "omien mielipiteitten ilmasun" ja sen takia sua kohdellaan kun penikkaa..
 
mietiskelevä
[QUOTE="vieras";27930918]Ei pystynyt lainaamaan järkevästi viestiä. Kokeilepa itse lainata omaa vanhaa viestiäs, johon olet otsikkona kirjoittanut osan viestin asiasta, joka oli musta aika oleellinen osa. Halusin myös miran oman kommentin mukaan, jota ei muuten saa kun näin "alkeellisesti". Älä siis kirjoita otsikkoon mitään, jos valitat siitä, että lainaan väärällä tavalla.

Eikö äitiydellä saisi päteä? Onko se jotenkin hävettävä asia, josta ei saisi olla ylpeä? Jos täällä joku äiti kertoo että apua omalla 20 vuotiaalla "lapsellaan" on jo parta ja mira tulee tänne sanomaan, että oho, mulla onkin jo oma lapsi, vaikka jotkut luokkittelevat mirankin lapseksi. Musta ihan verrattavissa olevia asioita. Molemmat liittyy aikuisuuteen. Musta miran osallistunet keskusteluun omalla äitiydellään oli ihan osuva, jos lukee otsikon.[/QUOTE]

Äitiyshän on mitä upein asia. Haaveilenhan minäkin vauvan yrityksen aloittamisesta tänä vuonna.

Saattoi olla, että ymmärsin Miran kommentin hiukan väärin sitten, jos siinä ei ollutkaan tarkoitus lapsella päteä sitä miten aikuisia sitä nyt ollaankaan. :)
 

Yhteistyössä