Onko teistä outoa että jo -90 luvulla syntyneet aikuistuu?

  • Viestiketjun aloittaja miestiskelevä
  • Ensimmäinen viesti
miestiskelevä
Kun mietin itse -90 luvulla syntyneenä, olen siis -92 syntynyt ja täytän heinäkuussa 21-vuotta, niin sitä että miksi joskus huomaan että -90 luvulla syntyneiden aikuistumista jotenkin vähätellään vai halveksitaan..?

Vai onko aina ollut näin, että aikuistuvia ihmisiä halveksitaan?
 
IhanaValo
Joo..ite oon syntynyt -83..tuntuu vieläkin että 90-luvulla syntyneet on vielä ihan lapsia vaikka aika onkin kulunut niin että nehän onkin jo aikuisia.
Joskus joutuu miettimään veljenkin ikää, et voiko se olla jo niinkin "vanha", se on -88 syntynyt.
 
mietiskelevä
Ette tekään paljon meitä isompia ole, juuri edellisellä vuosikymmenellä syntyneitä, ihan hyvin voitaisiin olla jopa ystäviä vaikka, kuin 60 ja 70-luvulla syntyneetkin, ilman että siinä on mitään erikoista. :)

Teidän 80-luvulla syntyneidenkään nuoruus tuskin eroaa paljoa meidän -90 luvulla syntyneiden. Aika samanlaista. :)
 
vm.86
Kyl se tuntuu vähän hassulta ajatella et 90-luvulla syntyeetkin on jo aikuisia. Tuntuu et siit on vaan hetki ku mun serkku oli pieni (synt. -94) ja nyt jo aikuinen.
Ja itekki oon jo 26v, ja vasta olin 18v. Aika menee nopeasti.
 
90
Täällä yks -90 syntynyt, naimisissa, vauvan pitäisi syntyä kahden viikon kuluttua ja omistan omakotitalon (tosin vielä pankin rahoilla :D) että niin lapsia sitä vielä ollaan ;)
 
mietiskelevä
[QUOTE="vieras";27930705]No 90-lukuhan oli ihan justiinsa! Tule itse kymmenen vuoden kuluttua kysymään samaa asiaa uudestaan. :)[/QUOTE]

2000-2010 vuosien välisenä aikana tuntui vielä ettei ysäri luvusta niin kauaa ole.

Itse tykkään esimerkiks sellasesta artistista kuin Tupac Shakur ja Shakur kuoli 1996, nii mie aina siihen vuoteen paljon yhdistelen asioita kun ruvetaan puhumaan -90 luvusta. Niin tuleehan Tupac Shakurinkin kuolemasta vuonna 2016 20-vuotta... Niin on siitä aika helvetin pitkä aika jo ..
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27930705]No 90-lukuhan oli ihan justiinsa! Tule itse kymmenen vuoden kuluttua kysymään samaa asiaa uudestaan. :)[/QUOTE]

Niin, siis tarkoitin, että onko 2000-luvulla syntyneet sun mielestä lapsia vai nuoria nyt? Ja mieti 10 vuoden kuluttua tuntuvatko 2002 syntyneet sinusta enemmän lapsilta vai aikuisilta. Sehän on vaan 10 vuotta hei. ;)

Mutta kyllä se ero siitä ajan myötä tasottuu. Et sinäkään ikuisesti nuori aikuinen ole. Yritä nyt vaan nauttia tosta tilanteesta. Olet vielä nuori, mutta saat jo tehdä mitä itse haluat. Kaikki mahdollisuudet on vielä edessä.
 
Onhan se vähän outoa että "vasta pari vuotta sitten" tapailtiin poikia tietyllä rannalla ja nyt näkee facebookin kavereiden lapsien pusukuvia samoilla kallioilla.... Kerrassaan kauheeta, etten sanois. Miten voi 15 vuotta mennä noin hujauksessa?? :rolleyes:
 
"vieras"
"Ja mitenköhän tämä sinun äitiys tähän asiaan liittyi?
Alkuperäinen kirjoittaja "Mira"
Mä olen -93 syntynyt ja äiti
.

Joo mut se on nyt ainakin todettu että -90 luvulla syntynytkin pystyy jo lisääntymään.."

Juuri tässä tämä näkyy sun kommentissasi. Aliarvostus nuorempia ihmisiä kohtaan. 93 syntynyt on tänä vuonna 19 vuotias eli täysin aikuinen. Yleensä aikuisena hankitaan lapset ja mummot ovat kauhuissaan "apua pieni lapseni on äiti", vaikka olisi ihan täysi-ikäinen kyseessä ja toitotetaan sitä, että olet liian nuori. Huoh.

Oma mummoni meni naimisiin ja alkoi saamaan lapsensa 16 vuotiaana. Siihen aikaan ihan normaalia ja 16 vuotias on jo sillon otettu käytännössä aikuisesta, jos naimisiin päästetään ja lastentekokin on normaalia (ja vanhemmat varmasti hyväksyneet asian). Nykyään vasta yli 30 vuotias hyväksytään aikuiseksi ja on kykenevä äidiksi.
 
  • Tykkää
Reactions: cinde
mietiskelevä
[QUOTE="vieras";27930770]Niin, siis tarkoitin, että onko 2000-luvulla syntyneet sun mielestä lapsia vai nuoria nyt? Ja mieti 10 vuoden kuluttua tuntuvatko 2002 syntyneet sinusta enemmän lapsilta vai aikuisilta. Sehän on vaan 10 vuotta hei. ;)

Mutta kyllä se ero siitä ajan myötä tasottuu. Et sinäkään ikuisesti nuori aikuinen ole. Yritä nyt vaan nauttia tosta tilanteesta. Olet vielä nuori, mutta saat jo tehdä mitä itse haluat. Kaikki mahdollisuudet on vielä edessä.[/QUOTE]

Kun 2000-luvullakin syntynyt saavuttaa vasta tänä vuonna teini-iän, joten ihan lapsia. Minun teini-ikä on jo onneks eletty... huh huh sitä aikaa, ei siihen palais vaikka maksettais!

Niin mä nautinkin, mutten nauti halveksunnasta.
 

Yhteistyössä