onko teistä ok tuoda koira leikkipuistoon?

• Viestiketjun aloittaja km
  • Ensimmäinen viesti
"haukkuva hiiri"
Musta ei ole todellakaan ok, että koirat tulee vapaana leikkipuistoon.

Kuitenkin itse koen että koirat on ok ottaa puistoon jos ne pitää kytkettynä reunalla esim. aitaan tai rattaisiin sidottuna eikä anna missään nimessä tehdä tarpeita sinne puistoon.
Just oli jossai lehdes juttu et taapero oli hieronut koirankakkasel kädel silmäänsä ja silmä tulehtunu niin pahoin et voidaan joutua poistamaan: itse en IKINÄ haluis aiheuttaa kenenkään lapselle/omalle lapselle tota!

Jos koira tuodaan leikkipuistoon, se pitäs olla pissatettu jo aiemmin ettei tule tarvetta kuseksia sinne saati tehdä läjiä.

Jos lapset on mukana lenkillä ja poiketaan puistoon, niin otan noi paukapäät kyllä sinne myös. Istumaan viereeni. Eivät toki tee tarpeitaan sinne. Jos jätän ne puuhun kiinni niin ne pilaavat kirkumalla muiden puistonautinnon. Vapaaksi en toki laske.

"mie"
mä otan myös koiran leikkipuistoon mukaan, mut kiinnitän sen kauemmas puuhun kiinni, siten että sen luo on pitkä matka(ettei lapset kiinnostuisi siitä) jos ei oo muita lapsia paikalla otan lähemmäs maahan makaamaan...

äiti 44v
No ei todellakaan saa tuoda! Monissahan on ihan kieltomerkitkin, mutta kyllähän jokaisen täytyisi tietää ilman merkkejäkin ettei saa tuoda. Eikä ikinä pitää vapaana missään muuallakaan yleisillä apikoilla.
Meidän poikaa puri kesällä naapurin koira leikkialueellamme yllättäen ja siitä lähtien hän on ollut aivan paniikkinen koirien suhteen. Jos olisimme olleet ap.n kanssa samassa puistossa, olisi poikani varmasti ollut aivan paniikissa. Ja olisi kyllä tämä koiransa sinne tuonut saanut kuulla minulta kunniansa!
Sitähän kannattaakin tosiaan vielä äidin alkaa kiroamaan ja huutamaan koiran nähdessään että saadaan se pikkulapsi ihan totaalipsykoosiin silkasta kauhusta kun näkee äitinsäkin sekoavan koiran nähdessään.

Ei todellakaan ole ok! Mun nuorin saa koirista todella pahan astma-/allergiakohtauksen.

Koirat koirapuistoihin juoksenteleen ja lapset leikkipuistoihin. Ite oisin kyllä ärähtänyt ja pahasti jos omalle kohdalle noin kävisi että joku tosi koiran leikkipuistoon.

äiti 44v
[QUOTE="Jaiks";21907874]Juu ja lapsi tulee ennen koiraa.[/QUOTE]

No ei se järjestys aina tuo ole, kyllä meillä lapset tulevat usein koirien jäljessäkin. Joskus toki kävelyjärjestys voi olla toinenkin.

äiti 44v
Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;21908712:
Ei todellakaan ole ok! Mun nuorin saa koirista todella pahan astma-/allergiakohtauksen.

Koirat koirapuistoihin juoksenteleen ja lapset leikkipuistoihin. Ite oisin kyllä ärähtänyt ja pahasti jos omalle kohdalle noin kävisi että joku tosi koiran leikkipuistoon.
Kiviäkin kiinnostaa sun ärähtelyt :D

Jos mä nyt olisin lasteni kanssa ainoana puistossa, ja sinne tulisi joku joka toisi mukanaan hyvin käyttäytyvän koiran joka ei häiritse muksuja eikä tee tarpeitaan ihan mihin sattuu, niin en mä siitä kiskoisi palkokasvia happirööriin. Vaikka olisi vapaanakin.

Mutta ihan periaatteessa, eihän niitä sinne saisi tuoda.

Jos iltalenkillä poikkeaa puistoon ja siellä on tyyliin yksi muu perhe, niin en mä pahalla katsoisi jos vaikka joku nätisti kysyisi tyyliin: "haittaako jos tullaan koiran kanssa sinne, pidän sen vaikka kiinni?"

Omaani en veisi leikkipuistoon missään tapauksessa, meillä on omaa lääniä riittävästi juuri siitä syystä, että lapset ja elukat saa temuta vapaasti ja keskenään ilman että se ketään häiritsee.

Enkä ymmärrä miksi sinne pitää edes ohikulkumatkalla koiran kanssa änkeä jos porukkaa on paljon tai piski ei osaa olla.

"kääk"
No ei ole ok. Sama koskee kissoja.... Niitäkin tapauksia nähny missä kissa kuseksii lasten hiekkalaatikolle, omistaja pitää hihnassa ja antaa kuseksii pisin ja poikin. Huoh.

"vieras"
Meidän tuommoinen pieni 5kg painava koira pääsee mukaan. On kiinni puiston laidalla eikä kuseksi puistoon. Joskin meidän leikkipuisto on niin hiljainen ettei siellä ole juuri koskaan ketään muita.

No ei ole ok todellakaan. Koirapelkoisen aitina en todellakaan halua koiria irti leikkipuistoon juoksemaan. Taallapain kun koirat juoksevat irti jokapaikassa niin leikkipuitot ovat ainoita paikkoja, joissa saa olla moisilta otuksilta rauhassa.

Minusta koirat voi olla leikkipuistossa jos ne eivät reagoi lapsiin eivätkä sotke...
Meillä on monesti koirat matkassa... Yleensä jo matkalla tehneet pissat ja kakat niin lepäilevät sit hyvin mun jalkojen juuressa kun lapset leikkii ja itse istun penkillä

Se on sit eri asia jos koirat sotkee tai riehuu siellä puistossa...tai niitä pidetään irti.

"vieras"
On ok. Jos koiran ei anneta pissata tai kakata puistossa, eikä muutenkaan mennä menojaan. Vaan istuu äiskän vieressä kiltisti kattomassa touhuja.
Entäs jos puistoon haluaisi tulla lapsi, joka pelkää kuollakseen koiria? lapsi ei pääse KOIRAN takia leikkimään, koska itsekäs koiranomistaja ei voinut jättää koiraansa kotiin/puiston ulkopuolelle.

Iso koira
Ei kävisi nmielessäkään, että meidän möhkön sinne toisin! Moni niitä pelkää tai muuten säikähtää, niin tässäkin järki käteen, EI sitä lemmikkiä joka paikkaan!

Yhteistyössä