Onko teistä 6 kummia ihan liikaa?

  • Viestiketjun aloittaja "shihtzu"
  • Ensimmäinen viesti
"Vieras"
Lapsella saa olla enintään kuusi kummia ja meillä on kahdella nuorimmalla kuusi kummia mutta valitettavasti niistä on puolet unohtanut kummilapsensa kokonaan että on hyvä kun on useampi.
 
Me olemme mieheni kanssa ajatelleet pyytää 5 tai 6 kummia. Meillä on molemmilla monta todella läheistä ystävää. Kaksi kummia olen ihan vauvasta asti tuntenut, ovat kuin perhettä. Heidän puolisonsa olisi vähän noloa jättää pois, koska olemme kummankin puolison kanssa todella paljon tekemisissä eli siis ystäviä heidänkin kanssaan. Sitten on vielä miehen lähin ystävä, hänen tyttöystävää emme ajatelleet pyytää, koska ovat vasta hetken seurustelleet. Lisäksi on vielä minun todella läheinen ystävä, jonka olen tuntenut 13 vuotiaasta. Tuntuu kurjalta jättää ketään näistä läheisimmistä pois, koska ovat mielestäni täydellisiä kummeja lapselle. Muitakin hyviä ystäviä on, joten ei ole vaikeaa löytää samaa määrää kummeja seuraavillekin lapsille.

Itselläni 4 kummia, joista yksi ei ole ollut tekemisissä kanssani moneen vuoteen. On hyvä, että on monta kummia, koska voi hyvinkin olla, että jossain vaiheessa pariskuntien tiet erkanevat ja puolisot eivät pidäkään yhteyttä lapseen. Haluan, että kummi on lapselle läheinen ihminen koko elämänsä ajan. Siinä ei ole kyse rahasta.
 
ihan sopiva
Hyvähän se on, jos lapselle muodostuu paljon hyviä ihmissuhteita luotettaviin aikuisiin. Ja itse miellän kummiksi pyytämisen eräänlaiseksi aloitteeksi tässä suhteessa: "haluan juuri sinun olevan nyt ja tulevaisuudessa lapselleni tärkeä luotettava aikuinen meidän vanhempien rinnalla". Meidän lapsilla 4 ja 3 kummia, mutta enemmänkin oltaisiin voitu valita, jos sopivia olisi ollut saatavilla.
 
"hih"
No meille olis. Mikäs siinä, jos on laaja ystäväpiiri. Meillä ei ilmeisesti ole, sillä neljännen kummeja piti todella miettiä, että saatiin ne tarvittavat kaksi. Kaksi kummia on myös vanhemmilla lapsilla.
 
Miuski harmailee
Meillä esikoisella 5 kummia, kakkosella 4 (joista yksi ei kuulu kirkkoon) ja kuopuksella 3. Kakkosen tilanteessa yksi silloinen kummipariskunta on päätynyt eroon ja hän on saanut vielä tavallaan yhden "extra"kummin kummisetänsä "uudesta" puolisosta, joka on meillä myöskin erittäin tärkeä.

Mekin halusimme liittää meidän perheelle tärkeitä ihmisiä vielä kiinteämmin perheeseen kuuluvaksi. Kutsumme kaikki kummit kaikkien lapsien synttäreille ja me itse olemme myös kummeja heidän lapsilleen, jos heillä lapsia on. Kuopuksen kohdalla ei ollut enempää ihmisiä, joita olisimme halunneet kummeiksi pyytää. Mutta eipä sekään ole haitannut, sillä superhyvät kummit on pojallakin :)
 

Yhteistyössä