Onko teistä outoa jos vanhemmat ostavat vain yhden joululahjan ainoalle lapselleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Paljon kaikkea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä ei viime vuonna 3v. tyttö jaksanut edes avata kaikkia paketteja :ashamed:. No, ei me itse ostettu kuin varmaan kaksi tai kolme lahjaa ja niistä yksi vaan oli arvokkaampi, mukana sitten jotain alennussatukirjaa tai tarraa. Mutta kun mummit sitten ostivat molemmat monta lahjaa ja kummit ainakin yhdet jne...

Tänä vuonna on vähemmän. Meiltä tulee nyt varmaan vielä kaksi kun tuolla kaapissa on joku kirja antamatta niin laitan taas pakettiin, mummot on toivottavasti ostaneet nyt vaan yhden ison tai max toisen pienen rinnalle :).

Meiltä tytär 1v8kk saa vaan yks tai kaks joululahjaa. Vaatteet tytär on saanu mun pikkusiskopuolilta vauvasta saakka. Ollaan kuitenkin toppahaalarit, takit, toppahousut, kengät ja kuravaatteet hommattu ite. Ja noi kaikki on kuitenkin jo hommattu. Leluja on jo ennestään aivan jumalaton määrä ja kaikki läheiset tunkee niitä lisää vaikkei oiskaan joulu tai synttärit. Tiedän että, nyt jouluna tulee taas aivan järkyttävä määrä romua lisää, kun noi mummit tuntuu ostavan enemmän kuin yhen paketin. Pakko kylmästi ruveta vaan kohta entisiä viemään johonkin. Kohta ei ite tänne romujen sekaan mahu :rolleyes:

Ei mekää osteta. Kaikki muut tuntuu hoitavan sen asian.. Anoppi jo pelkästään on ostanut jo 5-6 lahjaa.. ( sanoin jo miehelle et saapi sanoo äidilleen et nyt saa riittää et yhtäkään pakettia ei enää tule ) Sit tulee mun vanhemmilta, sukulaisilta ja kummeilta.

Kuinka paljon niitä oliskaan jo me vanhemmat ostettas tohon vielä 4-5 pakettia.. Seinät tulee huoneessa vastaan.

Tuo on vain ja ainoastaan järkevää. Miksi ostaa kasapäin tavaraa, jos kaikkea on jo? Sitä paitsi tuon ikäinen ei vielä niin paljon lahjoista edes tajua, että tarvitsisi sen takia pingottaa...

En ostanut 6veelle ja 3 veelle kuin 3 pakettia/nenä. saavat mummoilta ja kummeiltakin useemman lahjan, joten varmaan yli 10 pakettia tulee molemmille..Ei se määrä, vaan se laatu:D Ja tuon ikäinen varmaan innostuu eniten papereista kuin itse lahjoista!

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä