Onko teistä normaalia että 9v poika on kiinnostunut aseista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja layla--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

layla--

Vieras
Meillä tuo poika nyt haluaisi sellaista kuulapyssyä mitä noissa hongkongeissa myydään K-18.
Ja kaikista puukoista on kovin kiinnostunut, oli ne oikeita tai muovisia. Sekä isän metsästyshaulikoista.

Isä harrastaa metsästystä ja meillä on paljon kaikkia aseita ja vähän pelottaa kun poika on aika äkkipikainen.
Voi olla että ylireagoin kyllä mutta harmittaa kun isällä on erittäin välinpitämätön asenne asiaan.
Toinen poika haluaisi korvakorun korvaansa ja se on sitten aivan kauhea asia, kun onhan se enemmän "terveempää" että on aseista kiinnostunut..

Ärsyttää..

Kertokaa nyt olenko vain yliherkkä??

Aijaa. Meillä 5- ja 7-vuotiaat pojat on kiinnostuneita kuulapyssyistä ja puukoista jne. Isompi poika jopa oli lainannut kirjastosta metsästyskirjan, jossa esiteltiin metsästysaseita. En ole ostanut pojille pyssyjä, mutta kehittelevät sellaisia sitten itse puunkappaleista jne. Ja puukoista ovat kiinnostuneita siksi, että haluaisivat vuoleskella kaikenlaista.

Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi olla huolestunut ja ajatella että asiassa ois jotain epänormaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Aijaa. Meillä 5- ja 7-vuotiaat pojat on kiinnostuneita kuulapyssyistä ja puukoista jne. Isompi poika jopa oli lainannut kirjastosta metsästyskirjan, jossa esiteltiin metsästysaseita. En ole ostanut pojille pyssyjä, mutta kehittelevät sellaisia sitten itse puunkappaleista jne. Ja puukoista ovat kiinnostuneita siksi, että haluaisivat vuoleskella kaikenlaista.

Ei ole tullut mieleenkään, että pitäisi olla huolestunut ja ajatella että asiassa ois jotain epänormaalia.

Niin, siis lapset täyttävät kohta 6 ja 8.

Varmaankin tuon ikäisenä ollaan aseista kiinostuneita, varsinkin kun kotona on oikeita aseita. Puukot yms. laittaisin kyllä tuon ikäiseltä mahdollisimman ylös. Jaa-a kaksipiippuinen juttu, onko kiinnostus sellaista, että niillä voi ampua muita ihmisiä vai onko kiinnostus metsästykseen liittyvää?

Taidat olla yliherkkä.

Onhan se luonnollista että poika on niistä aseista kiinnostunut kun isäkin harrastaa metsästystä. Se onkin oivallinen harrastus ja tilaisuus kertoa lapsille aseista ja niiden oikeanlaisesta käytöstä ja vaaroista.

Mitä sä tarkoitat tuolla että isällä on välinpitämätön asenne? Mihin asiaan?

Mä oon halunnu käydä iskän kanssa ampumassa jostain 4-5 vuotiaasta lähtien, ja mulla oli oma puukko silloin. Mutta eikös pojilla tossa iässä tuu toi et tollaset alkaa kiinnostaan...?

[OT]Nyt mies ostikin mulle oman leathermanin ettei tartte siltä aina lainata ja muutama käsiase rata-ammuntaa varten löytyy[/OT]

En mä nää niitä vaarallisina oikeissa käsissä...

no mutta kai nyt ymmärrät, että poika on nähnyt isästään mallia kiinnostuksesta aseita kohtaan. Jos kerta isä harrastaa metsästystä, niin totta kai poikakin usein matkii isäänsä ja ottaa mallia! Ihan sama kuin jotkut isät ovat jääkiekkofaneja niin usein poikakin on jne...

Valvonnan alla voi kokeilla, mutta koskaan ei saisi itekseen päästä käsiksi aseisiin. Vähän järkytyin kun kuulin, että joku ala-astelainen oli tuonut tuollaisen aseen kouluun ja olivat ammuskelleet pihalla! :o Todellakin metsästävät vanhemmat (ja kaikki muutkin vanhemmat) saisivat vahtia että lapsilla EI OLE MINKÄÄNLAISTA MAHDOLLISUUTTA saada aseita käsiinsä ilman valvontaa!!!! :attn:

meillä on pojalla oma puukko, semmoinen lastenterällä varustettu, siis tylppäkärkinen. POika sai sen, kun oli juuri täyttämässä 7 ja on nyt sillä harjoitellut reilun vuoden vuolemista ja kalan perkaamista yms "oikeita puukko juttuja". Lelukuula- ja jousipyssy meillä on myös ja niillä poika ampuu ja onkin tosi tarkka, että ampuu oikein, eli vai maaliin eikä koskaan toisia kohti tms. Isäntä harrastaa metsästysä ja mielestäni on vain luonnollista, että popikakin oppii käsittelemään aseita, kun näkee niitä muutenkin. Toki Isännän oikeat aseet on aina lukitussa kaapissa, kun eivät ole käytössä ja niihin pojalla ei ole koskemista.

Metsästys on osa meidän perheen tapaa elää ja poika saa olla siinä osallinen omalla tavallaan - oppiipa käyttäytymään asian/aseiden kanssa.

Kaikki aseet/puukot yms lähtee meillä hyvin äkkiä jäähylle, jos niillä toimitaan vähänkään väärin/"äkkipikaisesti". Niitä saa pitää vaan sellainen, joka niitä osaa käsitellä.

minusta miehen pitäisi tässä ap:n tapauksessa ja ohjata poikaa,jos kerran kiinnostaa.ottaa mukaan metsälle (tehdä pikku reissuja pojan kanssa) ja kertoa mitä se metsästys on ja mihin niitä aseita ja puukoja käytetään.
jos nyt asiaan ei puututa ja tehdään ns.kielletty asia (huom.kiinnostava lapsesta kun salataan) niin kohta se sohii jossakin oikealla pyssyllä,kun kavereille pitää leuhkia.

Yhteistyössä