Onko teistä liikaa pyydetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän täysin anoppia. Kyllä tuo on turhan pitkä matka tulla vain avustamaan äitiä lasten hoidossa. Eriasia varmaan hänellekin, jos joutuisit esim. sairaalaan tai joku muu pakottava tarve, jolloin lapsilla ei olisi muutoin lainkaan hoitajaa.
Sairaana lasten hoitaminen ON erittäin rankkaa, mutta pitää vain ajatella, että se ei ole ikuista. Buranaa vain huiviin ja teet vain välttämättömimmän. Jaksamista teille!

[QUOTE="vieras";25742532]Ja kaiken tuon lisäksi pitäisi vielä altistaa itsensä kunnon flunssatartunnalle. Anopillehan sen voi aina suoda :kieh:[/QUOTE]
Juuh...isoäidit ja -isät sairastaa varmaan ihan tosi mielellään.

Ok. Ajattelen ehkä asiasta sitte vain erilailla. Minusta 100km ei ole pitkästi, reilun tunnin matka. Ja anoppi kyllä loukkaantuu heti jos me ei ajeta lasten kanssa sinne millon mihinkin kissanristiäisiin. Mutta kyllä me pärjätään, yritetään keksiä jotain rauhaisaa tekemistä. Kiitos vastaajille!

Mun mielestä on kohtuutonta vaatia ketään ajamaan 200 km edestakaisin hakemaan itselleen joku tauti. Vai tarkoititko, että te hakisitte anopin ennen miehen työpäivää ja veisitte työpäivän jälkeen takaisin (tai siis miehesi hakisi ja veisi)?

[QUOTE="vieras";25742594]Mun mielestä on kohtuutonta vaatia ketään ajamaan 200 km edestakaisin hakemaan itselleen joku tauti. Vai tarkoititko, että te hakisitte anopin ennen miehen työpäivää ja veisitte työpäivän jälkeen takaisin (tai siis miehesi hakisi ja veisi)?[/QUOTE]

No lähinnä olin ajatellu että olis tullu omalla autollaan ja oltais maksettu bensat niinku on joskus ennenkin tehty. (Isovanhemmat eivät siis ole vanhoja,viisikymppisiä ovat) Mutta kuten jo totesin, ajattelen asiasta erilailla näköjään. Itse menisin kyllä vastaavassa tilanteessa esim ystäviäni auttamaan.

[QUOTE="aapee";25742690]No lähinnä olin ajatellu että olis tullu omalla autollaan ja oltais maksettu bensat niinku on joskus ennenkin tehty. (Isovanhemmat eivät siis ole vanhoja,viisikymppisiä ovat) Mutta kuten jo totesin, ajattelen asiasta erilailla näköjään. Itse menisin kyllä vastaavassa tilanteessa esim ystäviäni auttamaan.[/QUOTE]

Anoppisi on ilmeisesti työlämässä? Ehkä ei yksinkertaisesti jaksa lähteä ajamaan tuota matkaa ennen työviikkoa?

[QUOTE="aapee";25742690]No lähinnä olin ajatellu että olis tullu omalla autollaan ja oltais maksettu bensat niinku on joskus ennenkin tehty. (Isovanhemmat eivät siis ole vanhoja,viisikymppisiä ovat) Mutta kuten jo totesin, ajattelen asiasta erilailla näköjään. Itse menisin kyllä vastaavassa tilanteessa esim ystäviäni auttamaan.[/QUOTE]
Sitä suuremmalla syyllä heillä ehkä on muita velvollisuuksia. Työ, harrastukset, yms...

Me asutaan niin korvessa että asioillekin joutuu usein ajamaan 60km, joten en pitäisi 100 kilometriä mitenkään pitkänä matkana. Itse voisin lähteä ihan hyvin saman matkan päähän auttamaan kaveria vastaavassa tilanteessa, jos mulla itselläni ei olisi töitä tai mitään normaalista poikkeavaa menoa, kuten juhlia tai kauan sitten ystävien kanssa sovittua ja suunniteltua tapaamista tmv. Jumpan tai kotona suunnitellun suursiivouspäivän voisin kyllä jättää väliin auttaakseni kaveria, jos hän ei ole sitä laatua että on joka toinen viikonloppu pyytämässä palveluksia.

Toisaalta ymmärrän anoppiakin, ei kenenkään tarvitse auttaa (kieltäytymiseen ei tarvitse olla mitään pätevää syytäkään, jos ei vain huvita) ja joillekin se 100km voi tuntua tosi pitkältä matkalta tai omien suunitelmien muuttaminen tuntuu liian isolta jutulta. Musta on tärkeää olla rehellinen, eikä esim. auttaa ja sitten jälkeenpän selän takana valittaa kun joutuu näkemään niin paljon vaivaa eikä yhtään huvittaisi...

Mieluiten se mies kotia teitä hoitamaan vaikka sillä palkattomalla,mutta en kyllä näe,että matka anopilla olisi kovinkaan pitkä.
Ja jotenkin uskon aapeen tietävän anopin elämäntilanteen suht hyvin koska on lähtenyt kysymään häntä avuksi

Yhteistyössä