Onko teistä liikaa pyydetty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

*

Vieras
Olen itse 39 asteen kuumeessa jo ties monettako päivää. Mies töissä viikonlopun 13-22.30(työmatkoineen). Pyydettiin anoppia(asuu 100km)päässä että tulis edes toisena päivänä minua auttamaan lasten (3kpl, joista yksi myös kovassa kuumeessa)kanssa. Sanoi että matka on niin pitkä, että eikö mies voisi hakea sairaslomaa. No ei se mitään sairaslomaa saa kun vaimo on kipeänä(ja olen hoitovapaalla). Lapsen takia jos mies hakee saikkua niin pitää viedä minun työantajan kuittaama ilmoitus että olen ollut ko. ajankohtana töissä.Äh...lääkettä nassuun ja silleen.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25742167:
Ei ole liikaa pyydetty, mutta ei ole sinultakaan liikaa pyydetty tajuamaan, että mummit ja ukit eivät ole mitään lastenhoitoautomaatteja.

Ei todellakaan pyydetä hoitamaan kun pakon edessä eli todella harvoin. Viimeksi on ollu kuopuksen syntyessä

Sellaista se elämä on.. : /
Itse olin viime talvena viikon kovassa kuumeessa ja kaikki kolme lasta samaan aikaan kuumeessa, miehelle sattui koko viikoksi pitkiä vuoroja, lähes kellon ympäryksen oli töissä. Vaan ei siinä auttanut kuin pärjäillä -> buranaa naamariin ja menoksi. Ruokapuolta hoidettiin aikalailla einestuotteilla, sen mitä nyt kellekään maistui. Mies kävi pikasesti ennen töihin menoa hakemassa täydennystä... Raskasta oli, vaan pärjättiin. =)
Ei siis ole ainuttakaan sukulaista niin lähellä että pyytää vois apuun!!

[QUOTE="aapee";25742194]Ei onnistu miehen palkaton vapaa. Miten kaikki olettaa että työnantajan pitää antaa palkatonta :O[/QUOTE]

Johtuisiko vaikka siitä että laki sanoo niin...? :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja neljäs_tulossa;25742216:
En ois itse edes kehdannut soittaa.. Lapsille leffaa pyörimään jos ovat kipeinä, tuskin kovin jaksavat riehua muutenkaan. Ruoka voi olla einestä tai kotiinkuljetuksena pizzaa.

Miksi et kehtaa pyytää apua jos sitä tarvitsisi? Vanhin on kipeä, 2 nuorimmaista terveitä. Mutta pitää tosiaan vaikka katsella töllöä, tosin tuo 1v ei siitä vielä jaksa innostua

Laitat patjoja lattialle ja peitot + tyynyt. Siinä sitten köllöttelettä koko saki ja katseletta telkkua. =)
Ruoaksi tilaat valmista. Ja jos pienin ei vielä pizzaa syö, niin kai sulla muuan purkkiruoka kaapista löytuu hälle?

Otatte vain mahdollisimman rennosti!!!

Pikaista paranemista!

[QUOTE="aapee";25742250]Jaa enpä tiedä tuosta mutta omassa työpaikassanikaan ei saa palkatonta juuri mitenkään. Kerro mistä voin lukea tuosta lakisäästeisestä palkattomasta vapaasta?[/QUOTE]

7 §
Poissaolo pakottavista perhesyistä
Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen välitön läsnäolonsa on välttämätöntä hänen perhettään kohdanneen, sairaudesta tai onnettomuudesta johtuvan, ennalta arvaamattoman ja pakottavan syyn vuoksi.

Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle poissaolostaan ja sen syystä niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys poissaolonsa perusteesta.

7 §
Työntekijällä on oikeus tilapäiseen poissaoloon työstä, jos hänen välitön läsnäolonsa on välttämätöntä hänen perhettään kohdanneen, sairaudesta tai onnettomuudesta johtuvan, ennalta arvaamattoman ja pakottavan syyn vuoksi.

Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle poissaolostaan ja sen syystä niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys poissaolonsa perusteesta.

Ja tämä on otettu mistä?

7 §

Onkohan työnantajan tulkinnan mukaan vaimon kuume pakottava syy siihen, että miehen välitön läsnäolo on välttämätöntä? Kuume laskee Burana-Panadol-lääkityksellä eikä päivittäiset sirkushuvit pikkulapsille ole välttämättömiä...

[QUOTE="vieras";25742349]Onkohan työnantajan tulkinnan mukaan vaimon kuume pakottava syy siihen, että miehen välitön läsnäolo on välttämätöntä? Kuume laskee Burana-Panadol-lääkityksellä eikä päivittäiset sirkushuvit pikkulapsille ole välttämättömiä...[/QUOTE]

Minä luulen kanssa ettei se ole. Mutta pitää ottaa nappeja lisää että jaksaa. Sitkasta on, iltaa myöden nousee aina korkeaksi.

[QUOTE="vieras";25742349]Onkohan työnantajan tulkinnan mukaan vaimon kuume pakottava syy siihen, että miehen välitön läsnäolo on välttämätöntä? Kuume laskee Burana-Panadol-lääkityksellä eikä päivittäiset sirkushuvit pikkulapsille ole välttämättömiä...[/QUOTE]

Aivan varmasti jos on lääkärintodistus sairaudesta. Tuskin yksikään työnantaja lähtisinoin päivänselvästä asiasta käräjöimään. Jos asia olisi noin niin silloinhan kuumeessa pitäisi mennä töihinkin. Se on eri asia jos ei halua ottaa sitä palkatonta ja sitä sitten perustelee jollakin tekosyyllä. Minusta nyt kuitenkin kannattaa pitää oikeuksistaan kiinni. Mutta meillä työnantaja kuitenkin maksaa tuollaisessa tapauksessa palkankin kotia jäävälle.

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;25742167:
Ei ole liikaa pyydetty, mutta ei ole sinultakaan liikaa pyydetty tajuamaan, että mummit ja ukit eivät ole mitään lastenhoitoautomaatteja.

Ihme kommentti! Minä ainakin aion ajallaan olla käytettävissä jos poikani perheessä tulee samanlainen tilanne. Ihan normaalia, että suku auttaa kun tarvetta on!

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;25742488:
no onhan tuo matka kieltämättä aika pitkä. että ymmärrän kyllä anoppiasikin ihan hyvin
Niin minäkin. Matka ON pitkä ja anopeilla on usein ihan omaakin elämää & velvollisuuksia, aina ei voi ehtiä (eikä tarvitsekaan ehtiä, tai jaksaa) lastenhoitoavuksi.

Mies palkattomalle vaan.

Yhteistyössä