onko teistä joku tullut raskaaksi oltuaan yhdynnässä 3vrk ennen ovulaatiota? :) pliis vastatkaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kuumeinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Viiden onnellinen äiti;22229823:
Ainakin kaksi kertaa, kolmas ja neljäs lapsi (pojat)... Ehkäisynä on ollut varmatpäivät ja ainakin sen olen oppinut, että ehkäisyksi ko. menetelmästä ei ole - ainakaan minulla ja etenkään alkukierron päivinä. Ja taisipa tuo viideskin lapsonen saada alkunsa aikaisessa kierron vaiheessa (kuukautisista laskettu la oli paljon myöhemmin kuin ultrassa varmistui).

Vrmat päivät perustuvatkin siihen että nainen tunnistaa kiertonsa,sinulla niin eis elvästikkään ole.
Tunnet kehosti huonosti,ei se haittaa.

Meillä omien laskelmieni mukaan "juuri oikein laskettu aika raskautua" ei tuottanut tulosta mutta seuraavan kierron aikana, "ennen aikojaan" "ajoitettu parisuhdejumppa osuikin napakymppiin. Eli muutama päivä ennen oletettua ovulaatiota oli meille oikea aika raskautumiselle. Tsemppiä teilleki!

Ovis noin kp14. Raskauduin heti ekasta kierrosta ja miks ei harrastettu seksiä ovispäivänä oli juuri siksi et mulle iski kamala flunssa. Raskauduin silti. Ei vielä tiedetä kumpi tulossa. Tyttö ja poika jo on joten mitään erikoistoivomuksia sen puoleen ei ole! :)

Laitan tän nyt jakoon, sillä oon etsinyt itse tällaista vastausta ja kolunnut tämänkin ketjun monesti läpi. Vaikka tämä on vanha ketju niin toivottavasti tästä on hyötyä:

Data on the probability of pregnancy on different days around ovulation indicates that:

There is approximately a 4% probability of pregnancy from intercourse 5 days before ovulation.
This increases to 15%, 4 days before ovulation.
The highest probability of pregnancy -- between 25 and 28% -- is on the 2 days before ovulation.
On the day of ovulation, there is an 8-10% probability.
Fertility then decreases -- with a 0% probability of pregnancy by the day after ovulation. These probabilities are due to the limited viable life span of the sperm after ejaculation (not more than 5 days) and to the very limited viable life span of the egg following ovulation (less than 24 hours). Together, this results in an actual fertile window of no more than 6 or 7 days during the woman’s cycle. On all the other days, the woman cannot become pregnant.

Yhteistyössä