onko teiltä näkynyt kakkoselta maha aiemmin kuin esikoista odottaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvan odottaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvan odottaja

Vieras
kun niin kovasti odottaa sitä mahan kasvua <3

esikoiselta maha muistaakseni alkoi kasvaa siinä n. rv 17-20? en muista kunnolla. nyt olen menossa rv 5+4 vasta, mutta mahallaan maatessa alavatsalla tuntuu möykky. ei siis tod. näy vielä ulospäin mitään, mutta ehkä siellä joku alkaa asustelemaan.. :)

missä vaiheessa raskautesi näkyi esikoisen kohdalla ja toisella kertaa? kiitos vastauksista :)

esikoisesta eräs nainen kysyi viikkoa ennen laskettua-aikaa että olenko raskaana, eli siis maha oli todella pieni. nyt toista odottaessa maha alkoi näkyä vähän ennen puoltaväliä.

Ekasta näkyi vasta muutamaa viikkoa ennen kuin lähdin synnärille. Toki itse sen erotti aikaisemmin, mutta selkeäsiti ei tullut esille. Jopa lääkäri tutkiessaan ei huomannut raskautta, kun olin 7. vai 8. kuulla.

Tässä toisessa raskaudessa ne housut, jotka jalassa menin esikoisesta synnärille, eivät ole enää ainakaan kahteen kuukauteen mahtuneet jalkaan. Tosin esikko oli todella korkealla ja kohtu oli kylkiluiden alla asti, kun taas tämä on edelleen (nyt rv 38+) hyvin matalalla, ja kohdun reuna on hieman navan yläpuolella. Ulospäin maha sitten taas tuleekin todella selvästi.

Kohdunkin asento siis vaikuttaa paljon. Toisessa raskaudessa kudokset ovat jo valmiiksi löysemmät (ensimmäisen raskauden vuoksi) ja siten kohtu helpommin kasvaa ulospäin kuin ylöspäin. :)