Onko teille tärkeää se,millaisissa vaatteissa lapsenne kulkee?

  • Viestiketjun aloittaja kattimatti
  • Ensimmäinen viesti
kattimatti
Meillä on periaate,että "ihmisten ilmoilla" lapset on aina puettu siististi.Eli puhtaat,siistit,ehjät vaatteet.Joskus näkee lapsia,esim.avoimessa päiväkodissa,joilla on järkyttävän likaiset paidat päällä tai reikä housun polvessa tms.En tajua miten joku kehtaa lapsiaan kuljettaa sellaiset vetimet päällä.
 
Nalkuttava Talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
On tärkeetä. Pitää olla sopivat vaatteet, puhtaat,ehjät ja värien pitää sointua toisiinsa.
just niin. Iloiset värit, mukavat päällä ja oikean kokoiset. Ja mielellään yhteensointuvat, pirteät väriyhdistelmät.
 
Rokkivosu
Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
On tärkeetä. Pitää olla sopivat vaatteet, puhtaat,ehjät ja värien pitää sointua toisiinsa.
peesi. Ja mielellään vielä nätit :D
Joo, ehdottomasti on oltava silmää miellyttävät.
En käytä semmosia vaatteita, jotka ei mua miellytä, vaikka joku lahjaksi toisi :whistle:
 
Gluteus maximus
on tärkeää. ehkä välillä liiankin tärkeää...esim. tänään meidän oli tarkoitus mennä ostoksille ja oltiinkin jo kaupassa, mutta sitten tytöllä tuli tahra housuihin ja kun ei ollut vaihtohousuja mukana niin lähdettiin sitten kotiin. en voi sietää tahraisia vaatteita ja minulle on kauhistus jos lapsellani on likaiset vaatteet. Kotipihassa rymytessä nyt jotenkin vielä kestän. Jos tahra ei lähde pesussa pois, en voi vaatetta enää lapsella pitää....
 
Blume
Tärkeintä on, että pukeudutaan asianmukaisesti. Kun mennään ulkoilemaan, niin lämpimät ja mukavat vaatteet päälle, joiden kanssa on hyvä liikkua ja jotka kestävät leikkejä. Kaupungille siistit ja kauniit vaatteet ylle, sen verran ettei kauppojen välissä tule kylmä muttei myöskään liikkeissä kuuma. Ja tällä linjalla eteenpäin...
 
On. Mutta onhan se selvää, että vaikka kuinka Ralph Laureneissa tuolla rymyää, niin ei ne kauan tahrattomina pysy B)
Mutta joku raja kuitenkin siinä likaisuudessa. Ja rikkinäiset korjataan tai heitetään pois, ei käytetä.
 
Äiti kahdelle....
On väliä. Kaupungille ja ihmisten ilmoille puetaan aina siistit ja nätit vaatteet päälle. kotona ja kotipihalla voivat ulkoilla rytkyissäkin, niin ei tarvitse murehtia jos joku vaate menee rikki tai tulee sallaista tahraa joka ei lähde pesussa enää pois. Yleensä nämä rytkyt on sitten vanhoja kirppareilta/toisilta saatuja vaatteita.
 
kattimatti
meillä käy avoimes joitai äitejä joiden lapsilla on sellaset kuteet,että en kehtais edes kotona pitää.Ja kyse ei oo rahasta -ainaki nää äidit ajaa parkkiin uusilla citymaastureilla ja käyvät etelänmatkoilla ym.Kyse on asenteesta.Yksi heistä sanoikin,että hänen mielestä on ihan sama mitä niillä on päällä ja että hänen mielestä lasten vaatteisiin ei kannata panostaa yhtää enempää kuin pakko ja varsinkaa ei kannata ostaa niitä uutena.Ja sen kyllä huomaa.Eihän asia mulle sinänsä kuulu,mutta itteä hävettäis kuljettaa lapsia sen näköisinä.että eikö nyt sen verran vois panostaa et olis edes yksi siisti vaatekerta...
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
on tärkeää. ehkä välillä liiankin tärkeää...esim. tänään meidän oli tarkoitus mennä ostoksille ja oltiinkin jo kaupassa, mutta sitten tytöllä tuli tahra housuihin ja kun ei ollut vaihtohousuja mukana niin lähdettiin sitten kotiin. en voi sietää tahraisia vaatteita ja minulle on kauhistus jos lapsellani on likaiset vaatteet. Kotipihassa rymytessä nyt jotenkin vielä kestän. Jos tahra ei lähde pesussa pois, en voi vaatetta enää lapsella pitää....
siis ootko tosissas?
 
Nalkuttava Talonmies
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
on tärkeää. ehkä välillä liiankin tärkeää...esim. tänään meidän oli tarkoitus mennä ostoksille ja oltiinkin jo kaupassa, mutta sitten tytöllä tuli tahra housuihin ja kun ei ollut vaihtohousuja mukana niin lähdettiin sitten kotiin. en voi sietää tahraisia vaatteita ja minulle on kauhistus jos lapsellani on likaiset vaatteet. Kotipihassa rymytessä nyt jotenkin vielä kestän. Jos tahra ei lähde pesussa pois, en voi vaatetta enää lapsella pitää....
siis ootko tosissas?
No en minäkään pidä vaatetta, jos siinä on kestotahra. Siis sisävaatetta. Se menee rätiksi. Ulkovaatteessa pienet tahrat on vaan hyväksyttävä. Isoa en hyväksyisi, se tarkoittaisi uuden takin/housujen ostoa.

Kesällä poistin parit t-paidat tämän takia, joten ei tämä ole mikään suuri ongelma. Ja parit liian nukkaiset paidat.

En minäkään pidä paitaa, jossa on kestorasvatahra edessä. Miksi lapsikaan?
 
Nami Mami
Mulle on tärkeää, että lapsella on nätti asukokonaisuus, missä hänen on mukava olla. Ei saa olla reikiä eikä tahroja (tosin aina syödessä tulee tahroja) ja siksi puemmekin päivävaatteet juuri ennen kerhoon lähtöä. Meillä on kirpparivaatteita eli käytettyjä housuja ja ulkovaatteita, mutta minulle on hyvin tärkeää että ne eivät ole kovin kuluneita ja mulle yksi iso hirvitys on paitojen NUKKAISUUS. Kotona ja pihalla kyllä voidaan käyttää sellaisia vaatteita, mutta kerhoon ja kaupungille meillä ei lähdetä missään supernukkaantuneessa vaatteessa. Mä en ymmärrä miten jotkut ihmiset maksaa jostain Lindexin/Meandin nukkaantuneesta retrovaatteesta ison hinnan käytettynä. Mun mielestä sellaiset on niin rumia jos monen metrin päähän näkee että on kauheasti nukkaa. Toki sitä pesujen jälkeen tulee, mutta sitten kun sitä nukkaa on oikeasti paljon niin meille tulee näistä vaatteista kotivaatteita.
Mulla on siis nukkafobia! Mutta tahraisia ja rikkinäisiäkään vaatteita en kerhoissa oikein ymmärrä. Itsellänikin on kolme pientä ja hekin lähtevät kerhoon puhtaissa vaatteissa. Sitten kun tullaan kerhosta niin vaatteista löytyy koko kerhomenu ja housuista ehkä hiekkaa, mutta kotona onkin sitte kotirytkyt ja ei niin väliä. Pesukoneeseen ne kumminkin menee!
 

Yhteistyössä